Gå til innhold

Bleieslutt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 3 nå og gjør alltid nr 2 på do. Kommer aldri i bleier lengre.

Men tisse er problemet. Vi har forsøkt å ta av bleier hjemme, men hun tusser fra 1-4 ganger i timen og viser ingen tegn på å holde seg. Vi har begrenset med truser, spesielt når det kan gå så mange for dag.

Hun er stort sett tørr på natten og tusser masse når hun står opp. Er hun rett og slett ikke moden for dette ennå? Virker ikke å ha kontroll på å holde seg.

Anonymous poster hash: 59a1e...bc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DyTt

Anonymous poster hash: 59a1e...bc4

Skrevet

Jeg synes det høres ut som om hun kan være klar for det, når hun bæsjer på do og er tørr om natta. 

1) Kjøp inn flere truser. Masse! 

2) Sett henne på potta rett før og rett etter mat (og med rett etter mener jeg rett etter!). 

3) Sett henne på potta ofte

4) Vi har hatt suksess med å sette potta foran TVen og la barna sitte på potta der. Da sitter de gjerne lengre, og synes det er gøy. Og så slumper de til å tisse mens de sitter der, og da vanker det masse skryt og oppmerksomhet.

Med begge mine gutter (ingen har vært tidlige ute i det hele tatt) har vi rett og slett bestemt oss. Nå bruker vi ikke lenger bleie inne. Det er stress i starten, men det kan gå seg til utrolig fort hvis man bare er konsekvent. Med førstemann tok det ca. en måned, og det var mye klesvask og tørking av tiss. Men med andremann tok det under en uke før det gikk noenlunde bra.

Man må regne med mange uhell og mye klesvask i starten. Det er noen barn som bestemmer seg selv for å slutte med bleie og er tørre fra dag en uten noen uhell, men de er nok unntaket heller enn regelen. Dessverre er det disse barna man hører mest om...

Anonymous poster hash: 215d9...152

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...