Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #1 Skrevet 16. november 2014 Han har begynt å si at han må bæsje, jeg trodde en stund det bare var et nytt ord han hadde lært seg, men kort etter kommer bæsjen. Men det er vel for tidlig med dotrening? Han begynte å gå sent, så han er fortsatt ustø, har det noe å si? Hvordan vet man at barnet er klart til å prøve? Når er det vanlig å starte? Anonymous poster hash: ebe8b...e5f
mamman til to gutter Skrevet 16. november 2014 #2 Skrevet 16. november 2014 Vi har startet rundt et år med å sitte på potte. Ikke for at de skulle slutte med bleie da, men for å øve. Hadde en av dem sagt fra rundt 19mnd, hadde jeg ikke vært i tvil om at jeg hadde satt dem på potte. Jeg hadde ikke tatt av bleia, men i det kan hende du etterhvert slipper bæsjebleier.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #3 Skrevet 16. november 2014 Hvis du har ork og overskudd til å drive med dotrening i lange tider kan du godt gjøre det. Jeg foretrekker å vente til de er litt eldre og så heller gjøre "kort prosess". Anonymous poster hash: 53fe7...e24
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #4 Skrevet 16. november 2014 Sett en potte på badet og la han sitte litt på den i forbindelse med stell o.l. så blir han vant til den, se hva som skjer om dere setter han på den når han sier bæsje, kanskje han gjør det der... Anonymous poster hash: 63294...77e
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #5 Skrevet 16. november 2014 Det er jo bare å starte som smått! Sett ham på do når han sier han må. Om han ikke slutter nå så kan han i hvertfall få knyttet noe positivt om det å gå på do. Viser han intresse så la ham få prøve. Anonymous poster hash: 166c6...160
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #6 Skrevet 16. november 2014 Vi setter vår ettåring på do ved hvert bleieskift. Kommer noe nesten hver gang. Ofte holder han seg til neste gang vi setter han på do, så mange tørre bleier. Ser ingen grunn til å ikke gjøre det Anonymous poster hash: 4b9da...d47
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #7 Skrevet 16. november 2014 Vår er 17 mnd og han sitter på potta hver kveld Har kommet tiss en gang Anonymous poster hash: 6ae32...597
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #8 Skrevet 16. november 2014 Han går i barnehage, jeg kan vel ikke be dem om å sette han på potte når han sier han må bæsje? Hi Anonymous poster hash: ebe8b...e5f
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #9 Skrevet 16. november 2014 Han går i barnehage, jeg kan vel ikke be dem om å sette han på potte når han sier han må bæsje? Hi Anonymous poster hash: ebe8b...e5f Hvorfor ikke? Dess flere barn som går på do, dess færre bleier, dess bedre for de ansatte Anonymous poster hash: cc844...3cc
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #10 Skrevet 16. november 2014 Min var 17mnd når hun sluttet med bleie,så er bare og prøve Anonymous poster hash: 5d2e3...b3e
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #11 Skrevet 16. november 2014 Han går i barnehage, jeg kan vel ikke be dem om å sette han på potte når han sier han må bæsje? Hi Anonymous poster hash: ebe8b...e5f Hvorfor ikke? Dess flere barn som går på do, dess færre bleier, dess bedre for de ansatte Anonymous poster hash: cc844...3cc Tenkte det bli mye ekstra arbeid på dem. Og hvis det viser seg å være for tidlig eller et langvarig prosjekt er det jo lettere for de ansatte å bare skifte bleie. Er kanskje ikke så lurt med bleieslutt heller på vinteren i tilfelle uhell, vanskelig å se under utedressen? Hi Anonymous poster hash: ebe8b...e5f
Blondzilla Skrevet 16. november 2014 #12 Skrevet 16. november 2014 Min eldste gutt sluttet fullstendig med bleier på dagen da han var 20 mnd så jeg synes ikke det er for tidlig. Var helt vanlig for 30 år siden. Minste er 17 mnd og han har også begynt med potte.
MarianeA Skrevet 16. november 2014 #13 Skrevet 16. november 2014 Nei det hadde jeg ikke orket. Alle mine tre sluttet med bleie da de var rundt 2,5 år og var da tørr både dag og natt. Potte synes jeg er ekkelt så det har vi ikke brukt i det hele tatt. Jeg skjønner ikke at noen orker å begynne å styre med dette fra ettårsalderen når man vet at de fleste ungene ihvertfall blir over to før bleiene kan legges vekk. Å man kan vel ihvertfall ikke forvente at barnehagen skal følge opp pottetrening.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #14 Skrevet 16. november 2014 Han går i barnehage, jeg kan vel ikke be dem om å sette han på potte når han sier han må bæsje? Hi Anonymous poster hash: ebe8b...e5f Du kan begynne hjemme og du kan fortelle i barnehagen at dere har begynt fordi han sier fra og hvis det fungerer hjemme, så ville jeg sagt fra i barnehagen at han hvis dere setter han på do når han sier han må bæsje, så kommer det i do. Da kan barnehagen velge hva de gjør. Det er bare å se an hvordan det går, i verste fall sitter han på do/potte noen ganger uten at det kommer noe og går lei etter en liten stund, da er det bare å sette bort potta til han blir interessert igjen. Hvis han faktisk blir tørr og dere velger å slutte med bleie, så er det ikke noe problem å ha på bleie ute under dress og la han gå inne uten. Ene min sluttet på høsten og da gjorde vi det sånn i begynnelsen, til både de i barnehagen og jeg innså at alle utebleiene også var tørre. Anonymous poster hash: e7947...142
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #15 Skrevet 16. november 2014 Han går i barnehage, jeg kan vel ikke be dem om å sette han på potte når han sier han må bæsje? Hi Anonymous poster hash: ebe8b...e5f Hvorfor ikke? Jobber i bhg og setter ungene på do om de sier de må bæsje, det betyr en mindre bleie på meg vi samarbeider med barnets hjem og kan både danse dodans, gi klistremerker etc under dotrening. Mange spør om barnet kan gå uten bleie inne og med bleie ute til det har fått dreisen på å si i fra. Så slipper de våte dresser hjem hver dag. Anonymous poster hash: 0e722...d16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå