Gå til innhold

Hvordan defineres egentlig feber hos ettåringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 16 mnd som har temp på 37,61.. Er i grunnen i fin form men ekstremt snørrete. Skal egentlig på familietur i skogen senere idag, meldt litt ruskevær og nå er jeg så usikker på hva jeg skal gjøre! Hvis tempen passerer 38 er det jo ingen tvil men hva hvis det fortsetter som nå.. Hva ville dere gjort?!

Anonymous poster hash: b1d3e...331

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er allmenntilstanden grei hadde jeg gått. De kan være snørrete en hel vinter så da hadde det blitt mye innetid.

Anonymous poster hash: a9b78...ea9

Skrevet

Har en på 16 mnd som har temp på 37,61.. Er i grunnen i fin form men ekstremt snørrete. Skal egentlig på familietur i skogen senere idag, meldt litt ruskevær og nå er jeg så usikker på hva jeg skal gjøre! Hvis tempen passerer 38 er det jo ingen tvil men hva hvis det fortsetter som nå.. Hva ville dere gjort?!

Målte forresten med vanlig rompetermometer og det jeg er usikker på er om jeg bør ta ham med i skogen i ruskeværet;-)

Skrevet

Feber er ein absolutt verdi, og inneber temperatur over 38°. 37,5-37,9° er forhøga temp utan at det er feber, ein er subfebril.

Heilt uavhengig av temperatur, eg ville vurdert allmenntilstanden. Er ungen "frisk og rask" kan han godt bli med på tur, er han slapp og elendig har han sansynligvis null glede av å bli med.

Skrevet

Er ikke farlig å være ute når en har feber. Du må se an allmenntilstanden. Men i dette tilfellet regnes det ikke som feber heller. Gå ut og kos dere 😊

Skrevet

Skal han sitte i bæremeis eller gå selv?

Jeg ville ikke tatt han med

Anonymous poster hash: d6ce5...f99

Skrevet

Om 37,6 er normaltemp for ham og formen er fin, hadde jeg dratt og tatt med bæremeis, evt vogn om mulig. Her er mine barn snørrete fra okt/nov-mar/apr, og så lenge tempen ikke går over 38 og formen er dårlig, så går livet sin vante gang :)

Skrevet

Takk for alle svar, han ganske pigg så hvis ikke tempen stiger betraktelig blir det nok tur på oss:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...