Gå til innhold

Snakker om natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en halvannetåring som ofte ligger i senga, i sovestilling (med øynene igjen) og snakker høyt. Hører hun sier "hei", ler osv. Hvorfor gjør hun det? Jeg forventer å finne henne lys våken, sittende i senga eller noe, men neida.. Ligger i sovestilling, ser trøtt ut med øynene igjen og babler med smokken i munnen..

Kun seriøse svar.

Anonymous poster hash: 34481...821

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det et uvanlig fenomen?

Skrevet

Hun snakker i søvne da vel. 

Anonymous poster hash: 8f396...1a4
Skrevet

Hun snakker i søvne da vel.  Anonymous poster hash: 8f396...1a4

Nei, hun er våken..

Skrevet

Ganske normalt, det da!

Hva er problemet? Mener du at du er bekymret?

Anonymous poster hash: baa8c...af1

Skrevet

Ganske normalt, det da!

Hva er problemet? Mener du at du er bekymret?Anonymous poster hash: baa8c...af1

Jeg lurer på hvorfor hun gjør det. Hun er våken, bare veldig trøtt og snakker høyt.

Skrevet

Hun snakker i søvne da vel. Anonymous poster hash: 8f396...1a4

Nei, hun er våken..

Nei hun snakker nok i søvne, du.

Øynene er jo igjen, sier du

Skrevet

Nei, hun er våken..Anonymous poster hash: 34481...821

Øynene er jo igjen, sier duAnonymous poster hash: baa8c...af1

Nei, jeg ser at hun er våken, man kan se en liten sprekk, og hun reagerer på at jeg setter på lyset (det ville hun ikke gjort dersom hun sov)

Skrevet

Min halvannetåring gjør det samme, bare at hun ikke bruker smokk. Ofte skjer dette da hun er i en lettere søvnfase, som alle mennesker har i løpet av natten. Et lite barn har en slik lett søvnfase (faktisk nesten oppvåkning) ca en gang i timen (tror det var det). Av og til snakker jenta mi i søvne ca en gang i timen, og vekker meg derfor hver time, uten at hun selv er våken. Hun kan se våken ut, og våkner EKSTREMT lett (som hvis lys blir satt på, jeg snakker eller er nær henne), men hun er ikke egentlig helt våken.  

Hun ikke bare snakker i søvne, ler, men hun skriker også. Ikke noe redd skrik, men slik hun skriker når hun leker og blir litt for engasjert/overstyrt. 

Anonymous poster hash: 4b3f0...f27
Skrevet

Er det virkelig noe å lage noe nummer ut av?

Anonymous poster hash: 5cdd2...7a8

Skrevet

Nei, hun er våken..Anonymous poster hash: 34481...821

Øynene er jo igjen, sier duAnonymous poster hash: baa8c...af1

Nei, jeg ser at hun er våken, man kan se en liten sprekk, og hun reagerer på at jeg setter på lyset (det ville hun ikke gjort dersom hun sov)

Hehe hun snakker fortsatt i søvne!

Alle glipper litt med øynene når de sover!

Den eneste grunnen til at hun "våkner" er fordi du går inn og skrur på lyset.

La henne bable du.

Hun snakker bare i søvne.

Slapp av!

Skrevet

Ett barn på 1,5år har mange inntrykk å fordøye, så det er ikke rart at hun drømmer og snakker i søvne. :) Helt normalt, ville ikke gjort noe med det, som å vekke henne, det kan lage dumme uvaner..

Anonymous poster hash: 3ba4a...986
Skrevet

Vær glad hun er blid når hun snakker i søvne. Her snakker alle i søvne, små som stor. "Problemet" var da mitt eldste barn var rundt året, da gråt og kjeftet hun i søvne. Hun snakket ikke før hun var tre. Utenom mamma, pus, mormor og morfar. Det var alt hun sa som vi klarte å tyde. Så når jeg hørte negative lyder fra henne så sprang jeg inn på rommet henne, og hver gang jeg da gikk i døra så våknet hun. Og da trodde hun det var morgen. Så jeg gikk da til annskaffelse av babycall med video, slik at jeg kunne se om hun sov eller satt i senga. Det fungerte supert. Selv om jeg våknet av henne, så slapp jeg å gå inn til henne og kunne sove igjen. Etter en stund så lærte jeg meg å sovne fort igjen etter at jeg våknet av babygråt. Våknet alltid, så det ble ikke slik st jeg ikke våknet om hun fsktisk gråt.

Etterhvert som hun begynte å snakke, slutten hun å gråte og lage kjeftelyder.

Jeg flyttet etterhvert inn til ny mann. 3 av barna våre lå i en køyeseng med tre senger over hverandre. Minsta som sov nederst pratet nesten gjennom hele natta. Når hun hadde pratet litt, begynte hun i køya over og hun øverst svarte hun i midten. Slik holdt de det gående hele natta. Når de tre pratet så høyt at eldste hørte de, så begynte hun å prate. Jeg vet at jeg snakker i søvne, og mannen snakker i søvne selv om han nekter for det. Så var det tyver rundt huset vårt, så har de aldri tort å komme inn for her er det snakk dagen og natten lang. Hoho.

Nå snakkes det ikke like mye mer, men ungene snakkerr i søvne enda.

Mamma sa til meg før at når hun lurte på hva jeg hadde gjort i løpet av dagen gikk hun inn til meg når jeg sov, for i søvne så fikk hun referat fra hele dagen min. Jeg var ikke den mest pratesalige som barn, og var ute med venner hele dagen. Innnom hjemme for å få litt mat i ny og ned, men alltid rundt omkring med venner. Vi trivdes mer i garasjene derr vi kunne snekkre og gjøre slike ting, enn å være inne og leke med dukker. Vi gjorde det også, men ikke så veldig mye. Så mamma hadde full kontroll over hva jeg hadde gjort selv om jeg ikke sa noe annet enn at jeg hadde hatt det fint når hun spurte. Jeg kan nesten gjøre slikt med ungene her også, men jeg må spørre når de sover. Jeg får svar av de i søvne.. Hoho. Men nå er ungene her veldig hjemmekjære så vet litt mer om hva de har gjort. De er veldig mye ute, men siden vi bor midt imellom alt er det her de fleste havner. Så hagen er full av unger store deler av dagen. Rgnværsdager så er stua full av unger.og de går ut og inn som det passer seg.

Anonymous poster hash: 576da...aa9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...