Gå til innhold

Jeg "klarer" ikke ha penger på konto!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med en gang jeg får penger inn, så "brenner" det nesten i fingrene på meg. Må shoppe. Nettshopper, drar til byen osv. Har ikke akkurat mye penger, men helt ok. Setter av de pengene jeg skal til felles og til mat, ellers svir jeg av lønna etter ei lita uke. Sier seg selv at jeg blir blakk leeenge før lønn:-( jeg vet jeg må slutte og bruke, men klarer ikke. Jeg er håpløs og trenger gode tips som kan funke. Jeg har noe på avbetaling, og har nettopp bestilt et kredittkort som jeg skal kjøpe tur til samboeren i gave for. Jeg føler jeg har kontroll, men er redd for at jeg ikke har det. Kredittkortet er grense 5000 på da, og jeg har ikke klart å spare det opp grunnet ulønnet perm i tre mnd.

Anonymous poster hash: 555c1...6ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det som deg. Er voksen og har barn, hus og lån, så det er flaut og vondt å være "blakk" lenge før neste lønn.

Anonymous poster hash: bbcaf...b33

Skrevet

Har det som deg. Er voksen og har barn, hus og lån, så det er flaut og vondt å være "blakk" lenge før neste lønn.

Anonymous poster hash: bbcaf...b33

Godt det er flere.. Jeg har og hus, lån og barn. Jeg betaler alle regninger så er kun jeg som blir skadelidende. Er sååå kjedelig å ikke ha penger på bok før lønn. Har liksom ikke litt engang..

Anonymous poster hash: b146c...115

Skrevet

Da er vi helt forskjellig!!!!

Jeg takler ikke hvis jeg har for lite penger på konto. Når jeg har 2000kr igjen, føler jeg meg blakk, og under 1000kr er jeg veldig blakk. Jeg sparer itilegg 2-4000kr pr mnd. Blir trekt på lønningsdagen.

Så å brukt opp lønninga mi ila første uka... Det er utenkelig. Jeg vil nemmelig ikke få følelsen av å være blakk siste uka før lønn.

Anonymous poster hash: 8bee8...ce3

Skrevet

Ånei..nå måtte jeg tenke over eget forbruk også! Damn you :P

Er alenemor, har leilighet osv. Greit inn i mnd, men egentlig ikke mer enn jeg trenger. Likevel bruker jeg mer enn jeg burde. Blir "bare" en liten ting her og der, men i lengden blir det nok. Blir alltid til at jeg henger etter med ei regning eller to..

Heldigvis har jeg ikke kredittkort, VET at det hadde jeg ikke klart..hadde brukt opp hele greia på tull for så og ikke klare å betale ned.

Jeg tenker hver mnd at NÅ skal jeg være flink! Skal betale alle regninger først, så spare..setter over 1000kr på sparekontoen, men de blir tatt ut før neste lønning igjen.. Flaut!!

Anonymous poster hash: 6fdc1...1d9

Skrevet

Jeg er akkurat som deg. Betaler alle regninger og setter av til det nødvendige, resten svis av raskere enn jeg rekker å snu meg... Er alltid skrapa siste uka før lønn.

Anonymous poster hash: e653e...6c3

Skrevet

Kredittkort og avbetaling slår meg som ein dårlig idé. Kanskje til og med bsnkkortet er for mykje når du har det slik.

Kva om du innvilgar deg sjølv vekepengar? Ta dei ut i kontantar, og når lommeboka er tom er det kjøpestopp fram til neste veke.

Skrevet

Kredittkort og avbetaling slår meg som ein dårlig idé. Kanskje til og med bsnkkortet er for mykje når du har det slik.

Kva om du innvilgar deg sjølv vekepengar? Ta dei ut i kontantar, og når lommeboka er tom er det kjøpestopp fram til neste veke.

det er smart!

Skrevet

Det var faktisk en god ide!!! Takk!

Skrevet

Skaff deg noe mer å gjøre. Jeg har det så travelt at det siste jeg tenker på er å fly rundt og bruke penger...

Anonymous poster hash: 344e3...496

Skrevet

Kredittkort til å kjøpe gave er vel ikke en god ide? Ta ut cash, få en hobby?

Anonymous poster hash: b86df...4cb

Skrevet

Motsatt her, må ha 50 000 minst på sparekonto for å ha ro i sjela.

Anonymous poster hash: 4c27a...823

Skrevet

Med en gang jeg får penger inn, så "brenner" det nesten i fingrene på meg. Må shoppe. Nettshopper, drar til byen osv. Har ikke akkurat mye penger, men helt ok. Setter av de pengene jeg skal til felles og til mat, ellers svir jeg av lønna etter ei lita uke. Sier seg selv at jeg blir blakk leeenge før lønn:-( jeg vet jeg må slutte og bruke, men klarer ikke. Jeg er håpløs og trenger gode tips som kan funke. Jeg har noe på avbetaling, og har nettopp bestilt et kredittkort som jeg skal kjøpe tur til samboeren i gave for. Jeg føler jeg har kontroll, men er redd for at jeg ikke har det. Kredittkortet er grense 5000 på da, og jeg har ikke klart å spare det opp grunnet ulønnet perm i tre mnd.

Det er bra du setter av de pengene dere skal ha til felles og til mat :) Det er jo positivt! Kanskje du kan opprette flere kontoer i banken din? Det er enkelt å gjøre i den nettbanken jeg bruker. Hva med å lage 5 kontoer som du kaller uke 1, uke 2, uke 3, uke 4 og sparing/buffer? Det pleier å være enkelt å lage navn på kontoene i nettbanken, og da er det enkelt å ha oversikt. Når du har betalt det du skal til felles og mat, kan du dele beløpet på 5 og sette over på hver sin konto. Da har du jevnt med penger hele mnd. Du overfører enkelt fra den enkelte kontoen til brukskontoen hver uke :) Det du ikke bruker opp en uke, kan du la stå til neste uke, eller føre over på sparing/buffer :) Ev. om du lager en ekstra konto som du kaller "hygge/reise" el.l. Da kan du sette ev. overskudd dit, så kan du bruke det på noe hyggelig, gaver el.l. :)

Du ber ikke om råd ang. kredittkortet, men jeg vil anbefale deg å tenke godt over det og turen. Husk at det skal betales tilbake! Hvis du har dårlig råd pga. ulønnet permisjon nå, er det ikke rart å gi en litt mindre gave.

Skrevet

Det er bra du setter av de pengene dere skal ha til felles og til mat :) Det er jo positivt! Kanskje du kan opprette flere kontoer i banken din? Det er enkelt å gjøre i den nettbanken jeg bruker. Hva med å lage 5 kontoer som du kaller uke 1, uke 2, uke 3, uke 4 og sparing/buffer? Det pleier å være enkelt å lage navn på kontoene i nettbanken, og da er det enkelt å ha oversikt. Når du har betalt det du skal til felles og mat, kan du dele beløpet på 5 og sette over på hver sin konto. Da har du jevnt med penger hele mnd. Du overfører enkelt fra den enkelte kontoen til brukskontoen hver uke :) Det du ikke bruker opp en uke, kan du la stå til neste uke, eller føre over på sparing/buffer :) Ev. om du lager en ekstra konto som du kaller "hygge/reise" el.l. Da kan du sette ev. overskudd dit, så kan du bruke det på noe hyggelig, gaver el.l. :)

Du ber ikke om råd ang. kredittkortet, men jeg vil anbefale deg å tenke godt over det og turen. Husk at det skal betales tilbake! Hvis du har dårlig råd pga. ulønnet permisjon nå, er det ikke rart å gi en litt mindre gave.

Det var faktisk en VELDIG god ide.. Det skal jeg gjøre i kveld straks barn er i seng. Ang turen, så er det 30 års dagen hans, og jeg skal si opp kortet rett etter det er betalt tilbake. Akkurat den turen vil jeg vi skal på, vi har fått tre barn på 5 år, så forholdet vårt trenger dette. Men likte veldig godt det du sa om å lage de kontoene..tusen takk for sopera tips!!

Skrevet

Det var faktisk en VELDIG god ide.. Det skal jeg gjøre i kveld straks barn er i seng. Ang turen, så er det 30 års dagen hans, og jeg skal si opp kortet rett etter det er betalt tilbake. Akkurat den turen vil jeg vi skal på, vi har fått tre barn på 5 år, så forholdet vårt trenger dette. Men likte veldig godt det du sa om å lage de kontoene..tusen takk for sopera tips!!

Så bra at du likte ideen. Jeg syntes det var litt smart, så jeg tror faktisk jeg skal prøve det ut selv :) Jeg har allerede flere kontoer (regningskonto, reisekonto, sparepenger og lønnskonto), men jeg tror jeg skal prøve dette med en konto for hver uke. Noen måneder er det over 4 uker, så da kan det være greit å ha en buffer-konto å kunne ta av :) Lykke til! Det hadde vært kjekt å høre om 2-3 måneder hvordan det går! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...