Gå til innhold

Adventskalender

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år er første gang gutten vår skal få adventskalender. Han blir 3 og et halvt i desember, og får en pakkekalender med småleker til 1 eller 2 € hver. Saken er at jeg er veldig spent på reaksjonen. Vil han skjønne greia med at det blir kun én for dag og at 1.juledag er det slutt? Vil han sette mindre pris på gavene julaften, både ved oppakking og senere bruk/lek?

Erfaringer??

Anonymous poster hash: 224eb...80a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han ikke har hatt kalender tidligere så får du bare forklare att det er en pr dag - det vil han nok forstå.

Hva gjelder julaften så kan jeg aldri tenke meg at det ikke blir gøy :)

Forøvrig så begrenser vi antall pakker til ungene fra oss på julaften for det blir så mye, men jeg putter mer skikkelige gaver i kalenderen (Lego, sokker, boxere), så våre gaver blir fordelt - ellers tar det veldig mye tid langt inn i romjulen med gaveåpning.

Anonymous poster hash: 11501...bb1

Skrevet

Du får legge lista så lavt at ikke kalendergavene blir som julegaver. Det er jo for å korte ventetida. Jeg begynte med kalender mest for min egen del, synes det er gøy. Angrer innimellom på at jeg begynte; har nå 4 barn :P

Jeg bruker oftest å gi ting de hadde fått/trengt uansett, som tannkost, klær, hansker, sokker og annet tilbehør. Nå som jentene mine er store er det en fin bonus at det er lett å få dem opp av senga på mørke desembermorgener.

Begynte med kalender når de var 2-3 år, og det var ikke vanskelig å få dem til å skjønne konseptet.

Har fått attpåklatt som er gutt; han får ikke kalender enda(1 1/2). Ser for meg at det er litt vanskeligere å finne på gaver til gutter; kan jo (som regel) ikke gi hårstrikk og sminke :)

Gjest Julia1984
Skrevet

Mine har fått fra de var rett over 1 år og godtok en gave pr dag. Husker spesielt eldste som satte seg under kalenderen hver morgen

Skrevet

Min på samme alder fikk kalender i fjor også, og det gikk fint. :) Han ville gjerne ha en pakke til noen dager, men jeg gjentok da at det bare var en om dagen, og det var greit. Hengte opp alle pakkene sammen, så da han hadde fått den siste på julaften, så så han jo at det var tomt.

Han var vel også rimelig mettet etter gaveåpningen julaften og første juledag (orker ikke å pakke opp alle på julaften), så han spurte ikke etter flere pakker etter det. ;) Men julegavene var spennende likevel, og han leker fortsatt med de fleste ganske ofte. :)

Anonymous poster hash: 1b9d6...1a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...