Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #1 Skrevet 15. november 2014 Er det flere som går på tramadol for fibromyalgi? Hvor lenge har du eventuelt gått på det? Å føler du at du har blitt avhengig av de? Anonymous poster hash: 4e7c0...afe
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #2 Skrevet 15. november 2014 Samboeren min brukte dem en tid etter en operasjon. De tok ikke bort smerter, men han ble mer likegyldig til dem. De gir en slags rus uten at man blir rusa. Han ble avhengig, men ikke så avhengig at han ikke klarte å slutte med dem til slutt. Anonymous poster hash: 7c4a3...5d7
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #3 Skrevet 15. november 2014 Ja, jeg ble avhengig av de, men det gikk greit å trappe ned. Før tok jeg seks til åtte om dagen, nå 2. Anonymous poster hash: aed48...35a
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #4 Skrevet 15. november 2014 Samboeren min brukte dem en tid etter en operasjon. De tok ikke bort smerter, men han ble mer likegyldig til dem. De gir en slags rus uten at man blir rusa. Han ble avhengig, men ikke så avhengig at han ikke klarte å slutte med dem til slutt. Anonymous poster hash: 7c4a3...5d7 Her fjerner de smertene helt. Føler ikke at jeg verken blir rusa eller likegyldig. Men jeg bruker depo tabelettene, slik at de frigjør smertestillende i 12 timer. Kanskje det blir annerledes da? Anonymous poster hash: 4e7c0...afe
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #5 Skrevet 15. november 2014 Ja, jeg ble avhengig av de, men det gikk greit å trappe ned. Før tok jeg seks til åtte om dagen, nå 2. Anonymous poster hash: aed48...35a Oiii, det var mange ja. Jeg har nettopp begynte med de for 14 dager siden. Tar 1 om morran og 1 på kvelden de kveldene jeg har veldig vondt. Men har som sagt depo tabeletter som skal virke i 12 timer. Anonymous poster hash: 4e7c0...afe
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #6 Skrevet 15. november 2014 Det er litt forskjell mellom depot-tablettene og de vanlige, de gir saktere stigning av tramadolen så man blir ikke så rusa. Jeg har brukt begge deler, men foretrekker depot så jeg slipper å bli så høy og uvel. Det er lett å bli avhengig, men det var mest fysisk for min del iallefall. Slet veldig med kramper i beina når jeg sluttet brått, men etter noen uker ble det borte. Jeg gikk på tramadol døgnet rundt i litt over ett år, så da er det ikke så merkelig av man får en viss avhengighet. Jeg måtte ha krampestillende medisiner når jeg fikk abstinenser de første ukene, men så roet det seg veldig. Anonymous poster hash: f5f60...5ae
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #7 Skrevet 15. november 2014 Ja, jeg ble avhengig av de, men det gikk greit å trappe ned. Før tok jeg seks til åtte om dagen, nå 2. Anonymous poster hash: aed48...35a Å satan! Går det virkelig an? Jeg fikk utskrevet Tramadol etter en operasjon. Tok 2 tabletter og ble helt rusa Hvis jeg ikke sov så satt/lå jeg på sofaen med hjertebank, skjelving, voldsom kvalme og svimmelhet og hørtes sløva ut. Snøvla når jeg snakket Tok tablettene kl 12 ca. Var så ille at kl 01.30 på natta ringte jeg legevakta for å høre om hvor lenge de skulle virke Anonymous poster hash: b50a3...f25
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #8 Skrevet 15. november 2014 Ja, jeg ble avhengig av de, men det gikk greit å trappe ned. Før tok jeg seks til åtte om dagen, nå 2. Anonymous poster hash: aed48...35a Å satan! Går det virkelig an? Jeg fikk utskrevet Tramadol etter en operasjon. Tok 2 tabletter og ble helt rusa Hvis jeg ikke sov så satt/lå jeg på sofaen med hjertebank, skjelving, voldsom kvalme og svimmelhet og hørtes sløva ut. Snøvla når jeg snakket Tok tablettene kl 12 ca. Var så ille at kl 01.30 på natta ringte jeg legevakta for å høre om hvor lenge de skulle virke Anonymous poster hash: b50a3...f25 Jeg tok også åtte om dagen i kombinasjon med paracet etter en stor operasjon. Jeg sovnet av dem så jeg sov hele døgnet omtrent gikk fint å slutte med dem. Anonymous poster hash: 295c4...6d2
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #9 Skrevet 15. november 2014 Ja, jeg ble avhengig av de, men det gikk greit å trappe ned. Før tok jeg seks til åtte om dagen, nå 2. Anonymous poster hash: aed48...35a Hjelpes! Hvor lenge har du brukt tramadol og hvordan i alle dager får du resepter på dette? Leger er vanligvis veldig restriktive med slike medisiner siden det er sterkt vanedannende. Jeg har brukt tramadol 2 ganger. Det tok smertene, men jeg likte ikke rusen Anonymous poster hash: 7de7e...1f5
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #10 Skrevet 15. november 2014 Ja, jeg ble avhengig av de, men det gikk greit å trappe ned. Før tok jeg seks til åtte om dagen, nå 2. Anonymous poster hash: aed48...35a Oiii, det var mange ja. Jeg har nettopp begynte med de for 14 dager siden. Tar 1 om morran og 1 på kvelden de kveldene jeg har veldig vondt. Men har som sagt depo tabeletter som skal virke i 12 timer. Anonymous poster hash: 4e7c0...afe Vær klar over at depotablettene er på 150 mg mens de vanlige er bare på 50 mg. Dvs. at 2 depotabletter tilsvarer 6 vanlige. Anonymous poster hash: df6ca...6ad
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #11 Skrevet 15. november 2014 Depottablettene finnes i flere forskjellige styrker, fra 75 mg til 150 mg. Anonymous poster hash: f5f60...5ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå