Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #1 Skrevet 15. november 2014 Hvordan påvirkning hadde det på svangerskapet? Kosthold? Kontroller? Fødsel? Osv..... Anonymous poster hash: e2338...61b
Gjest Skrevet 15. november 2014 #2 Skrevet 15. november 2014 Hadde oppfølgning på fødepol og endokrinologen. Måtte ha hurtig og langtidsvirkende sprøyter. Minsten lå ca 22% over på vekst.Og kom 3 uker før tiden med vekt på 3700.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #3 Skrevet 15. november 2014 Fikk oppfølging av diabetes spesialist og hyppige ultralyd for å følge barnets vekst. Ble satt i gang på termindato, jenta veide 2910 gram. Jeg veide 15 kg for mye når jeg ble gravid, fikk en forbrenning av en annen verden og veide 16 kg mindre når jeg fødte. En uke etter fødselen veide jeg 25 kg mindre enn når jeg ble gravid og der har jeg holdt meg i to år nå til tross for at jeg prøver å legge på meg. Nå veier jeg 49 kg og er 170 høy og det er ikke pent. Jeg hadde bare svak økning på diabetes testen (7,8) så var aldri hardt angrepet og brukte ikke medisiner. Anonymous poster hash: eed66...44b
rytme Skrevet 15. november 2014 #4 Skrevet 15. november 2014 Da glukosebelastningstesten viste svangerskapsdiabetes så ble jeg henvist videre til endokrinologen. Der fikk jeg opplæring i blodsukkermåling og et kurs i kosthold. Der etter regulerte jeg blodsukkeret selv med kostholdet og målte blodsukkerverdiene 5 ganger for dagen. Jeg fikk beskjed om hvilke grenser jeg skulle være innenfor og måtte ta kontakt med endokrinologen hvis jeg oversteg dette. Det gjorde jeg jo et par ganger i begynnelsen mens jeg fant ut litt av hva jeg tålte av mat... Jeg fikk svangerskapsdiabetes omtrent uke 33 eller noe, og ble satt i gang (av andre årsaker) i uke 37 så det var jo bare en månedstid jeg måtte følge et slikt strengt kosthold, men jeg endte faktisk opp med å gå ned et kilo den siste mnd av svangerskapet...Jeg fikk ingen ekstra svangerskapskontroller og ingen ekstra ultralyd (men det hadde jeg nok fått hvis jeg gikk hele svangerskapet, tror jeg) Barnet var 3070 g Og glukosebelastningen var normal noen mnd etter svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #5 Skrevet 15. november 2014 Påvist i uke 28. Kontroll hos jordmor på sykehuset annenhver uke. Ul hos lege i tillegg hver 4. Uke, litt mer nærmere termin. Endokrinolog og ernæringsfysiolog for vurdering av kosthold/veiledning. Går på tabletter (Metformin), følger vanlig diabeteskosthold og måler blodsukker 6 ganger daglig. Anonymous poster hash: e7016...1b1
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #6 Skrevet 16. november 2014 Tusen takk for svar! ☺ Anonymous poster hash: e2338...61b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå