Gå til innhold

Alltid trøtt, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg kronisk trett. Noen ganger er verre enn andre, men jeg kan knapt huske følelsen av å være uthvilt. Dette har vart i mange, mange år. Jeg:

Spiser sunt og variert, drikker mye (nesten bare) vann, ikke brus el. Lite snop og lignende.

Legger meg til ca samme tid hver kveld, både på ukedager og i helger/ferier.

Trener 2-3 dager i uken.

Sover relativt god om nettene, normalt 7-8 timer.

Alle blodprøver, jeg har tatt en utvidet test, viser at det ikke er noe fysisk galt (nok jern, normalt stoffskifte osv).

Så hvorfor er jeg så himla trøtt hele tiden?

Anonymous poster hash: 3f168...f5e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vet vi ikke!

Anonymous poster hash: 186ed...70d
Skrevet

Det vet vi ikke!

Anonymous poster hash: 186ed...70d

Nei, men kanskje noen kjente seg igjen og ville dele. Det er jo litt derfor vi har slike sider, er det ikke? Dust...

HI

Skrevet

D-vitaminmangel? Legg deg på et nivå opp mot 100. Norske leger sier 75 er ok, resten av verden vil ha mer. 

Anonymous poster hash: 6c592...d54
Skrevet

D-vitaminmangel? Legg deg på et nivå opp mot 100. Norske leger sier 75 er ok, resten av verden vil ha mer. 

Anonymous poster hash: 6c592...d54

Ville ikke det vise på en blodprøve?

HI

Skrevet

Jeg sliter med det samme. Forstår ingenting. Holder et sunt g stabil kosthold, men klarer ikke holde meg våken om ettermiddagene.

Hos meg er det den samme følelsen som i beg av et svangerskap. Den trøttheten som er så overveldene, er her hver dag. Har heller ingen råd. Har akkurat vært en hesekost å kjøpt D3 vitaminer i dråpeform. Om jeg ikke ser resultater etter en stund blir det nattlysolje som må prøves. Jeg er i midten av 20 åra, og skjønner ikke hvorfor jeg er så trøtt hele tiden :(

Anonymous poster hash: c9965...d6a
Skrevet

Jeg har det også sånn! Spiser sunt og trener. Sover godt på natta. Jeg har fire barn og en travel hverdag. Kanskje det er noe med det... Sliter mest på vinteren.

Anonymous poster hash: e86a0...a42

Skrevet

Jeg har det også slik, og jeg har en rolig og fin hverdag vanligvis. Jobber bare 40%, og har et barn på 20 mndr som er i bhg hver dag, og som stort sett sover hele natten (våkner tidlig, men jeg legger meg tidlig nok til at jeg burde ha fått mer enn nok søvn). Trener ikke, men går mye rundt når jeg skal avgårde, så jeg er i aktivitet minst 30 min hver dag (som oftest en time, halvannen). Likevel er jeg så innmari trøtt og sliten, konstant. 

Spiser variert og sunt, og tar vitaminpiller i tillegg bare for å være på den sikre siden. Legen finner ingenting galt. Jeg er sånn året rundt, ikke bare i mørketiden (hvor dette er vanlig, og fort kan kalles mørketidsdepresjon eller noe sånt). 

Anonymous poster hash: 23165...15c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...