Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #1 Skrevet 15. november 2014 Noen som har sendt inn seperasjonssøknad til fylkesmannen i Oslo og Akershus i det siste? Lurer sånn på hvor lang tid det tar for å få den godkjent. Får jo ikke søkt om OS, eller noe som helst før den er i orden. Håper så inderlig at alt dette ordner seg før jul... Er det Nav i kommunen som godkjenner OS-søknad, eller er det noe høyere oppe? Anonymous poster hash: cd3d7...e84
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #2 Skrevet 15. november 2014 Det er NAV Forvaltning i ditt fylke som behandler søknaden. Resten vet jeg ikke noe om. Anonymous poster hash: 4b382...7af
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #3 Skrevet 15. november 2014 HI Sikkert et dumt spørsmål, men Nav forvaltning i mitt fylke, er det kontoret i kommunen, eller noen over der igjen? Anonymous poster hash: cd3d7...e84
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #4 Skrevet 15. november 2014 Hi. Håper dette ordner seg før jul, tror ikke det men... :-( Anonymous poster hash: cd3d7...e84
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #5 Skrevet 15. november 2014 HI Sikkert et dumt spørsmål, men Nav forvaltning i mitt fylke, er det kontoret i kommunen, eller noen over der igjen? Anonymous poster hash: cd3d7...e84 http://io.no/info/nav-forvaltning-oslo-12676 Anonymous poster hash: 4b382...7af
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #6 Skrevet 15. november 2014 Hi. Tror dere at det kan hjelpe å ringe fylkesmannen å be pent om han kan prøve så godt han kan å få godkjent den fortest mulig? Jeg er nødt til å få igang stønader så fort som mulig. X stakk fra alt som var. :-( Anonymous poster hash: cd3d7...e84
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #7 Skrevet 15. november 2014 Det hjelper svært lite å trygle, da dehar en haug som skal godkjennes. Like vikitg for andre som det er for deg vettu! Herregud.. du får gå på sossen og tigge penger. Og støvnader fra NAV tar inntil 4 mndr å behandle! Anonymous poster hash: 1d750...90d
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #8 Skrevet 15. november 2014 Dersom han nå har en annen adresse, offisielt, så er d bare å søke i vei. Anonymous poster hash: 391df...e0d
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #9 Skrevet 15. november 2014 Jo, han har meldt adresseendring, men fikk beskjed om at jeg ikke kan søke for seperasjonen er godkjent. 11:48. Takk skal du ha for en hyggelig kommentar. Jeg er veldig nedfor fra før av, du gjorde det ikke noe bedre nå. Anonymous poster hash: cd3d7...e84
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #10 Skrevet 15. november 2014 Kjære deg, dette ordner seg nok! Jeg bor ikke i Oslo så jeg vet ikke behandlingstid der, men her i Nordland brukte de bare noen få uker på å behandle seprasjonspapirene. Tipper det var 3 uker, men hvertfall under en måned. Dette var i sommer. Deretter brukte NAV under en måned på å behandle min søknad om OS og diverse annet. Men du vet at du ikke får OS før en måned ETTER seprasjonen? F.eks om seprasjonene ble godkjent i november, så får du ikke utbetaling før i desember? Du får da ikke penger for november måned. Uansett, du må bare ta kontakt med NAV med en gang slik at de kan hjelpe deg med sosialstønad. Forklar hvordan ståa er for deg. At dette skal gå i orden før jul burde du ikke har forhåpninger om desverre :/ Det er jo bare 6-7 uker til jul nå så.. I aller verste fall kan du jo ta lån før jul? Om NAV bruker veldig lang tid på å behandle din søknad om OS så får du etterbetalt fra måneden du har rett på det, så da kan jo et evt. lån hjelpe. Lykke til HI! Burde ikke være sånn at du får så mange kvasse svar her:/ Anonymous poster hash: 75148...fd7
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #11 Skrevet 15. november 2014 Forresten kan du ikke søke om OS nå og deretter sende inn seprasjonspapirene som ettersending? Og du vet du kan søke om OS på nett sant, og ikke via papirbunker til nav? Anonymous poster hash: 75148...fd7
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #12 Skrevet 15. november 2014 Forresten kan du ikke søke om OS nå og deretter sende inn seprasjonspapirene som ettersending? Og du vet du kan søke om OS på nett sant, og ikke via papirbunker til nav? Anonymous poster hash: 75148...fd7
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 15. november 2014 #13 Skrevet 15. november 2014 Du kan søke os nå, møt opp på kontoret med alt unntatt seperasjonsbevilgningen, den kan du ettersende Dessverre er det sånn at os blir innvilget fra mnd etter seperasjonsbevilgningen er i orden. Altså, om den blir godkjent 1.desember får du os fra januar 2015. Håper det går i orden denne mnd, det går som regel ganske raskt å få pengene når det først er godkjent. Men jeg ville absolutt levert inn de andre papirene så fort som mulig!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #14 Skrevet 15. november 2014 Hei! Ting tar tid, dessverre! Jeg ble separert ifjor, kan snart søke om skilsmisse. Det tok 3 uker å få mekling og 3 uker til før jeg fikk seperasjonspapirene i posten. Sendte inn til nav da mekling var ferdig og skrev at ventet på seperasjonspapirene. Dessverre fungerer det ikke slik i nav at "plassen blir holdt av i behandlingskøen". Ble formelt separert helt i begynnelsen av desember, hadde først utbetaling fra nav i februar. Var noen tunge mnd imellom siden jeg og barna måtte ut på leiemarkedet med høy husleie og depositum. Lykke til! Anonymous poster hash: cbcb9...15b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå