Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #1 Skrevet 14. november 2014 Jeg og Bf har vært sammen og han har vært mye hos meg. Men ikke bodd sammen. Han har vært der men ikke hjulpet til så mye, men likevel skjønner han ikke at jeg ikke vil at barnet vårt skal f.eks sove hos bf alene da jeg mener det er for tidlig. Barnet er 6 mnd.Hvor mange samværstimer er anbefalt å ha i uken ? Og hvordan gjør dere det med julen osv? Anonymous poster hash: 07da6...e87
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #2 Skrevet 14. november 2014 Anbefalt det første året er korte og hyppige samvær. Men dette må dere nesten finne ut av selv. Hva er best for deres barn? Ikke hva er best for mor eller far, men best for barnet. Anonymous poster hash: c8f7e...aad
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #3 Skrevet 14. november 2014 Anbefalt det første året er korte og hyppige samvær. Men dette må dere nesten finne ut av selv. Hva er best for deres barn? Ikke hva er best for mor eller far, men best for barnet. Anonymous poster hash: c8f7e...aad Jeg mener at det er fortidlig da han har hjulpet til veldig lite. BF var veldig flink de første ukene med bleie skift ol. da barnet vårt var 2 mnd mistet jeg melken og måtte gå over til morsmelkerstatning, og han sliter enda med å gi barnet mat, så fort barnet rører litt på seg sier BF at H*n er mett, og ikke vil ha mer. De gangene Bf har sovet over har han heller ikke vært flink til å hjelpe til på natta, uansett om barnet har vært syk eller om h*n er frisk. Bf gir han fra seg til nærmeste ledig arm så fort anledningen byr seg. på papirene hos nav har vi satt opp 4 timer i uken, og det er ca likt som han gir h*n oppmerksomhet nå. Så jeg mener at siden Bf har fått se han så mye han vil til nå, men ikke har vist så stor interesse at vi skal prøve å overholde de 4 timene først, å se åssen det går, før vi evt. skriver en ny avtale med flere timer. Kan legge til at jeg har sagt at bf kan ha barnet de 4 timene fordelt på 2 dager i uken, alene. Da han får ta med seg barnet til besteforeldre om han vil det. Anonymous poster hash: 07da6...e87
BareMas Skrevet 15. november 2014 #4 Skrevet 15. november 2014 Har dere vært i samtale hos Familievernkontoret? Dit kan dere gå sammen eller du kan dra dit alene. De er gode på å gi råd om slike ting, og kan komme med gode anbefalinger om samvær, gjennomføring av samvær og forslag til opptrapping. Opptrapping mot overnatting er viktig for babyer og småbarn. Jeg var heller ikke sammen med bf ved fødsel eller etter, og overnatting ble først gjennomfør da barnet var nesten 2 år, men med hyppige dagssamvær fram til da. All samvær og gjennomføring av samvær ble gjennomført etter råd fra familievernkontor, og etterhvert sakkyndig i tingretten. Når det er sagt høres det ut som du har en fornuftig tilnærming til samværet, og jeg er enig med deg om at overnatting er for tidlig ettersom barnet kun er 6mnd. Men vil råde deg til å begynne å tenke ut en grei øking av samværet, det trenger ikke å bety noe annet enn at bf kanskje har barnet en time lenger i uka enda, etterhvert at samværet kan være hjemme hos han innimellom, slik at barnet blir vant med å være der også. Ellers er det viktigste å tenke hvordan dette er for barnet, ikke bf eller deg.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #5 Skrevet 15. november 2014 Har dere vært i samtale hos Familievernkontoret? Dit kan dere gå sammen eller du kan dra dit alene. De er gode på å gi råd om slike ting, og kan komme med gode anbefalinger om samvær, gjennomføring av samvær og forslag til opptrapping. Opptrapping mot overnatting er viktig for babyer og småbarn. Jeg var heller ikke sammen med bf ved fødsel eller etter, og overnatting ble først gjennomfør da barnet var nesten 2 år, men med hyppige dagssamvær fram til da. All samvær og gjennomføring av samvær ble gjennomført etter råd fra familievernkontor, og etterhvert sakkyndig i tingretten. Når det er sagt høres det ut som du har en fornuftig tilnærming til samværet, og jeg er enig med deg om at overnatting er for tidlig ettersom barnet kun er 6mnd. Men vil råde deg til å begynne å tenke ut en grei øking av samværet, det trenger ikke å bety noe annet enn at bf kanskje har barnet en time lenger i uka enda, etterhvert at samværet kan være hjemme hos han innimellom, slik at barnet blir vant med å være der også. Ellers er det viktigste å tenke hvordan dette er for barnet, ikke bf eller deg. Nei, har ikke vært der da det først har blitt sånn at BF ikke lenger kan komme og gå som han vil. Jeg vil barnets beste, og det er mange grunner til at jeg mener at det er for tidlig. Men bf er ikke enig. Kan høre med bf om han er interessert, hvis ikke går jeg alene Men må jeg kontakte nav for hver gang vi øker timer i uka? Anonymous poster hash: 07da6...e87
BareMas Skrevet 15. november 2014 #6 Skrevet 15. november 2014 Har dere vært i samtale hos Familievernkontoret? Dit kan dere gå sammen eller du kan dra dit alene. De er gode på å gi råd om slike ting, og kan komme med gode anbefalinger om samvær, gjennomføring av samvær og forslag til opptrapping. Opptrapping mot overnatting er viktig for babyer og småbarn. Jeg var heller ikke sammen med bf ved fødsel eller etter, og overnatting ble først gjennomfør da barnet var nesten 2 år, men med hyppige dagssamvær fram til da. All samvær og gjennomføring av samvær ble gjennomført etter råd fra familievernkontor, og etterhvert sakkyndig i tingretten. Når det er sagt høres det ut som du har en fornuftig tilnærming til samværet, og jeg er enig med deg om at overnatting er for tidlig ettersom barnet kun er 6mnd. Men vil råde deg til å begynne å tenke ut en grei øking av samværet, det trenger ikke å bety noe annet enn at bf kanskje har barnet en time lenger i uka enda, etterhvert at samværet kan være hjemme hos han innimellom, slik at barnet blir vant med å være der også. Ellers er det viktigste å tenke hvordan dette er for barnet, ikke bf eller deg. Nei, har ikke vært der da det først har blitt sånn at BF ikke lenger kan komme og gå som han vil. Jeg vil barnets beste, og det er mange grunner til at jeg mener at det er for tidlig. Men bf er ikke enig. Kan høre med bf om han er interessert, hvis ikke går jeg alene Men må jeg kontakte nav for hver gang vi øker timer i uka? Anonymous poster hash: 07da6...e87 Vil anbefale dere en runde der altså. Ang NAV så aner jeg ikke, da jeg ikke har noe med de å gjøre bortsett fra barnetrygden. Vi har heller ikke en fastsatt samværsplan lenger, da bf har flyttet langt vekk. Men tipper de på familievernkontoret kan svare deg, ellers kan du høre med NAV hva de mener du bør gjør frem til dere får en fast plan. Bestiller du meklingstime, så er denne obligatorisk for foreldrene, men det er ikke en vanlig samtaletime. Mekling må man vel ha om man f.eks ønsker å få fastsatt samvær, bosted e.l gjennom tingretten, eller man skal søke om diverse stønader gjennom NAV.
Isola&Lille+julegave Skrevet 15. november 2014 #7 Skrevet 15. november 2014 Det er ALT for tidlig å overnatte!!! 1-2 år gammel (tidligst!!) i og med at du er alene med barnet helt fra fødsel, får ikke barnet noen naturlig tilknytning til far, og dermed må far også vente til barnet er trygt nok til å kunne sove der. Ta en tur på Fvk med han. Da får han nok kommet ned på landjorda! Totalt urealistiske forventninger! Følg mammahjertet ditt! Du vet hva som er best for ditt barn! Ikke la deg presse til å gå med på noe du ikke syns er greit!! Min er snart 4. Har vært alene med henne siden fødsel. Vi har prøvene få til overnatting, men etter hun ble syk der, nytter det bare ikke! Hun VIL ikke. Hun blir livredd! Helt hysterisk! Pappa er super-stas, og en veldig snill og god pappa. Men å sove over?!? Nope!! "Det er skummelt for meg," sier hun. Og det må vi bare respektere! Og det gjør heldigvisbpappaen, selv om han syns det er kipt. Men i motsetning til din, så er Hun er heldigvis så stor at hun kan snakke for seg! Far har hele livet på å bli kjent med barnet sitt. Hvorfor i alle dager må han ha det så sykt travelt!?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #8 Skrevet 15. november 2014 Har dere vært i samtale hos Familievernkontoret? Dit kan dere gå sammen eller du kan dra dit alene. De er gode på å gi råd om slike ting, og kan komme med gode anbefalinger om samvær, gjennomføring av samvær og forslag til opptrapping. Opptrapping mot overnatting er viktig for babyer og småbarn. Jeg var heller ikke sammen med bf ved fødsel eller etter, og overnatting ble først gjennomfør da barnet var nesten 2 år, men med hyppige dagssamvær fram til da. All samvær og gjennomføring av samvær ble gjennomført etter råd fra familievernkontor, og etterhvert sakkyndig i tingretten. Når det er sagt høres det ut som du har en fornuftig tilnærming til samværet, og jeg er enig med deg om at overnatting er for tidlig ettersom barnet kun er 6mnd. Men vil råde deg til å begynne å tenke ut en grei øking av samværet, det trenger ikke å bety noe annet enn at bf kanskje har barnet en time lenger i uka enda, etterhvert at samværet kan være hjemme hos han innimellom, slik at barnet blir vant med å være der også. Ellers er det viktigste å tenke hvordan dette er for barnet, ikke bf eller deg. Nei, har ikke vært der da det først har blitt sånn at BF ikke lenger kan komme og gå som han vil. Jeg vil barnets beste, og det er mange grunner til at jeg mener at det er for tidlig. Men bf er ikke enig. Kan høre med bf om han er interessert, hvis ikke går jeg alene Men må jeg kontakte nav for hver gang vi øker timer i uka? Anonymous poster hash: 07da6...e87 Man skal på mekling ved samlivsbrudd som involverer barn under 18. det er ikke frivillig. Si fra til samboer og fvk så blir han eventuelt kalt inn. Der skal man diskutere saker som samvær. Ingen anbefaler overnatting på så små barn, særlig ikke noe bf har vært så lite involvert. Du tenker helt rett her, men kom dere på fvk så får dere hjelp videre. Anonymous poster hash: 62cf7...27d
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #9 Skrevet 15. november 2014 De er jo ikke samboere!!! Anonymous poster hash: d6240...9d9
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #10 Skrevet 15. november 2014 Vi har aldri vært samboere nei.. har hele veien hatt den avtalen med 4 timer i uken. men ble sånn at bf kunne komme og gå som han ville da jeg synes det var greit. men nå krangler han om den minste lille ting spesielt penger, for han mener han betaler for mye i barnebidrag (1000 kr i mnd), og fikk det ned til 500 kr i mnd på nav. Så nå ble det bestemt at han kunne få det han hadde krav på så vi slipper krangling om tull. Men overnatting synes jeg er mye å be om. Jeg kan ta det opp med hs neste time der, og høre hva hun anbefaler med å gjøre videre. Anonymous poster hash: 07da6...e87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå