Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #1 Skrevet 14. november 2014 Hva synes dere? Jeg har en svigerfar som røyker. Når jeg gikk gravid måtte min samboer si ifra til faren sin flere ganger om at han ikke skal røyke rett ved siden av meg som satt gravid. Dette skjønte han ikke første gangen da han mente på at røyken gikk en anna vei enn direkte mot meg (selv om jeg satt en meter fra han). Jeg er ikke den som tør å si ifra om sånt, synes det er veldig ubehagelig å ta opp ting med svigerforeldre. Da babyen kom skjønte han heller ikke at vi ikke ønsket at han røyket rundt babyen, her også måtte samboeren min ta opp med han at han ikke skal røyke rundt babyen. Han fortsatte og ta seg en røyk, selv om babyen lå i vogn bare noen meter unna. Jeg vet ikke om det er jeg som er hysterisk eller hva. Men jeg kjenner jeg misliker sterkt at de kommer på besøk når han har røyket og skal holde og dulle med lillejenta, eller når vi er der og han bryr seg lite om babyen lukter røyk etter at han har holdt henne. Prøvd å sagt ifra til samboeren min at han må ta seg en ny alvorsprat, for sånn som det er nå så ønsker jeg ikke å dra dit på besøk og inviterer heller ikke de hit, da han har fått beskjed flere ganger men alikevel gjør som han gjør. Noen som har det på samme måte? Anonymous poster hash: 39f2a...636
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #2 Skrevet 14. november 2014 Her må dere være konsekvente. Dersom dere skal på besøk til svigerfar, skal det luftes på forhånd og ikke røykes inne mens dere er der. Hos dere er det helt uaktuelt å røyke inne. Jeg mener at ingen som nettopp har tatt en røyk skal holde babyer. Det bør gå 20-30 min. Dersom han ikke kan tolerere slike regler som er til deg beste for sitt barnebarn (og dere), så blir det ikke aktuelt med besøk. I 2014 bør dette være regler som er helt innafor. Lykke til Anonymous poster hash: 0b8ae...e69
C&M&H Skrevet 14. november 2014 #3 Skrevet 14. november 2014 Jeg syns du er litt hysterisk. Så lite "passiv røyking" tror jeg ikke er så farlig. Skjønner at du føler som du gjør, en vil jo gjerne beskytte sine barn, men syns du går litt langt. Røyking ute får være greit, og at de får holde babyen selv om den lukter røyk etterpå. Røyking inne sammen med babyen er derimot ikke greit hos meg heller. Husk at barnet vil sette stor pris på bestefar selv om han røyker!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #4 Skrevet 14. november 2014 Dere kan ikke diktere hva han gjør i eget hjem, men dere kan si at dere ikke tar med babyen dit hvis han ikke er villig til å ta hensyn. Min svigermor røyker inne hjemme hos seg selv, og da vi fikk barn spurte mannen pent om hun kunne tenke seg å røyke ute mens vi var på besøk. Det var ikke noe problem, og hadde hun sagt nei, så hadde vi enkelt og greit ikke dratt dit. Ellers gikk hun på eget initiativ og vasket hendene etter å ha røyket, samt ventet en stund med å holde babyen. Hadde hun ikke gjort det, så hadde mannen gitt beskjed. Igjen, dere kan jo ikke kreve håndvask, men dere kan nekte ham å holde babyen hvis han ikke gjør det. Anonymous poster hash: 29ec0...f7e
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #5 Skrevet 14. november 2014 Har samme problem som deg, bare at alle på hans side røyker. Jeg klikker av det .. Er så ubehagelig når babyen lukter røyk etterpå... Jeg ga klar beskjed her en dag. Fikk bare nok Jeg stod med vogna på terassen dems for å prøve å få baby til å sove... Svigerfar kom ut å tente seg en røyk.. Like etter fulgte svigerinna mi. Jeg sa at om de skulle røyke akkurat nå ble jeg nødt til å trille en annen plass med babyen.. Jeg gikk og kom ikke tilbake i det selskapet. jeg synes det er respektløst av dem... Helt ok de røyker . Men litt hensyn kan de ta. Så får de være så sure de vil. Anonymous poster hash: e2f99...199
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #6 Skrevet 14. november 2014 Godt å høre at det ikke bare er meg som har dette problemet. Jeg selv synes det er veldig vanskelig å si ifra, og samboeren min har gitt beskjed men de bryr seg ikke, så jeg har i disse tilfellene bare dratt med meg samboeren og gått. Røyking rundt babyer er ikke greit! Anonymous poster hash: 39f2a...636
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #7 Skrevet 14. november 2014 Hadde gitt klar beskjed om at vi ikke kommer på besøk så lenge det røykes i nærheten av barnet. Trolig er det så innrøyket hjemme der at jeg ikke hadde tatt med baby dit uansett, i hvertfall dersom det er slik det er hos min mormor... Anonymous poster hash: 7aafe...4ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå