Gå til innhold

Hvordan klarer noen å kutte ut alt godis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver helg når jeg er mett på potetgull og sjokolade proklamerer jeg at jeg skal slutte å spise snacks også i helgene. Og hver fredag sprekker jeg. Hverdagene er jeg flink, dagene er preget av stress, barn, husarbeid og jobb. Klarer å la være å spise godis da. Fordi jeg kan glede meg til helga! Når jeg ikke får spise noe i helga heller blir jeg deppa, alt føles kjipt og kjedelig og jeg legger meg kl ti.. Innbiller meg at jeg har bedre sjanse til å gå ned med trening og lørdagsgodt (er begrenset hvor mye man spiser på EN kveld) enn å gå cold turkey? For de gangene jeg har gått cold turkey så sprekker jeg så det synger og spiser myyye mer enn jeg ellers ville gjort. Hvordan er det for dere? Ps; jeg har "gammel overvekt" jeg må bli kvitt, mitt kosthold idag uten trening (inkl godis) gjør at jeg hverken går ned eller opp.

Anonymous poster hash: 40a27...126

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det handler om viljestyrke.

Anonymous poster hash: 51b01...951

Skrevet

Vet ikke om det er noe trøst, men jeg har akkurat samme "problemet" som deg...:/ Bah..

Anonymous poster hash: 25b53...d70

Gjest Julia1984
Skrevet

Har ikke spist godteri, potetgull e.l og på 3.5 år

Skrevet

Ha andre alternativer tilgjengelig, og viljestyrke de første ukene, så går det greit etter det...

Anonymous poster hash: 5459a...2e5

Skrevet

Er bare å la være å putte det i munnen. Har ingen problemer med å la være, men jeg har aldri vært avhengig av noe heller.

Anonymous poster hash: 75518...a11

Skrevet

Forskning har vist at de som skeier ut LITT i helgene holder på vekta etter slankingen mye bedre, enn de som aldri unner seg noe. Så bare spise i veg, men med måte!

Anonymous poster hash: 6ac66...036
Skrevet

Så hvorfor ikke svare på hi sitt spm? Hvordan klarer du å la være?

Jeg har erfart at etter noen uker så gir søtsuget seg. Jeg var syk for 1,5 år siden. Ikke veldig syk, men jeg spiste lite i noen uker. Ikke noe fristet. Da mistet jeg også søtsuget. Jeg har klart å bygge det opp igjen delvis ved at jeg gjerne spiser kaker og iblant is, men godteri, potetgull og sjokolade er fortsatt ikke fristende. Det holder med en bit eller maks tre de gangene jeg spiser det.

Så jeg har ikke akkurat råd for selve avvenningsprosessen, men jeg kan trøste deg med at det mest sannsynlig blir veldig mye lettere etter noen uker.

Skrevet

Du har ikke spist en pinneis på en varm sommerdag? Eller tatt en bolle med ungene? På 3,5 år?

Anonymous poster hash: 0b675...ecf

Skrevet

Jeg har et gjennomgående sunt kosthold, men har alltid vært svak for sukker. Skjønte til slutt at jeg var avhengig og at det gjorde meg veldig slapp. Var inne i en ond sirkel hvor jeg alltid var trøtt og brukte kaffe og sjokolade for å komme meg ovenpå. Til slutt slet jeg med hodepine og trøtthet hver dag. Bestemte meg så for å gjennomgå en detox. Valget falt på Dr. Hyman 10 day detox. Kuttet ut sukker, industrimat, kaffe, korn, kunstig søtning og meieriprodukter. Spiste kun grønnsaker, fugl, fisk, egg, nøtter og frø.

De første dagene var jævlige, men så var det akkurat som om tåken lettet. Jeg fikk en enorm energi! Jeg som alltid hadde lett etter nærmeste seng, begynte å rydde på loftet og i boden. Jeg følte meg våken og klar og sov såå godt om natten. Da gikk det opp for meg at man virkelig blir det man spiser. Jeg fikk på en måte en restart og kom i kontant med kroppen og dens behov. Kroppen sier nå tydelig fra til meg om hva den vil ha og det er ikke drittmat, men naturlig mat. Nå tenker jeg at det er grønnsaker som virkelig er maten vi trenger +litt kjøtt/fisk, egg, nøtter og frø. Alt det andre er bare fyll. Spiser ikke sukker vanligvis, men tar et stykke kake for høflighetens skyld i selskap. Gikk ned 5 kilo på de 10 dagene. Det var en bonus!

Anonymous poster hash: d4055...0b7

Gjest Julia1984
Skrevet

Du har ikke spist en pinneis på en varm sommerdag? Eller tatt en bolle med ungene? På 3,5 år?

Ikke fløteis. Men har spist saftis. Ikke boller eller kaker. Går helt fint å leve uten å spise det.

Skrevet

Hvis du ønsker å gå ned i vekt så start med trening:)!

Da kan du unne deg godt:)

Kjøp deg sjokolade med minimum 70% kakao, den er mektig og demper søtsuget. Kjøp deg sukkerfrie pastiller! Og popcorn:)

Skrevet

Ikke fløteis. Men har spist saftis. Ikke boller eller kaker. Går helt fint å leve uten å spise det.

Da er du flink. Hvordan reagerer familie ol.når dere er i julebesøk fks.? Prøver de å presse deg til å ta en bit eller respekterer alle det? Hører om så mange som ikke føler aksept for livsstilen sin, spesielt her på forumet.

Skrevet

Hver helg når jeg er mett på potetgull og sjokolade proklamerer jeg at jeg skal slutte å spise snacks også i helgene. Og hver fredag sprekker jeg. Hverdagene er jeg flink, dagene er preget av stress, barn, husarbeid og jobb. Klarer å la være å spise godis da. Fordi jeg kan glede meg til helga! Når jeg ikke får spise noe i helga heller blir jeg deppa, alt føles kjipt og kjedelig og jeg legger meg kl ti.. Innbiller meg at jeg har bedre sjanse til å gå ned med trening og lørdagsgodt (er begrenset hvor mye man spiser på EN kveld) enn å gå cold turkey? For de gangene jeg har gått cold turkey så sprekker jeg så det synger og spiser myyye mer enn jeg ellers ville gjort. Hvordan er det for dere? Ps; jeg har "gammel overvekt" jeg må bli kvitt, mitt kosthold idag uten trening (inkl godis) gjør at jeg hverken går ned eller opp.

Jeg bytter ut den værste godisen med noe annet :) F.eks. lys sjokolade mot mørk sjokolade. Eller banan med sjokoladesaus (i stedet for en hel plate). De nøytralisere som er duppet i sirup (eller noe sånt) er kjempegode :) Yohurtis med bringebær, jordbær og blåbær. Salat med kylling og krutonger og dressing i stedenfor pizza. Smoothie i stedenfor brus.

Når jeg får lyst på noe tenker jeg ikke at jeg må la være å spise det. Jeg tenker "hva kan keg gjøre for å gjøre denne greia sunn?" Så lager jeg eplekake med grovt mel og honning i stedenfor fint mel og sukker. Og så spiser jeg så mye kake jeg vil ;) nesten... ;) Skjønner godt at du blir deppa når du ikke får kost deg. Den kosen er kjempeviktig for meg også :)

Anonymous poster hash: 215ff...8ca

Skrevet

Jeg bytter ut den værste godisen med noe annet :) F.eks. lys sjokolade mot mørk sjokolade. Eller banan med sjokoladesaus (i stedet for en hel plate). De nøytralisere som er duppet i sirup (eller noe sånt) er kjempegode :) Yohurtis med bringebær, jordbær og blåbær. Salat med kylling og krutonger og dressing i stedenfor pizza. Smoothie i stedenfor brus.

Når jeg får lyst på noe tenker jeg ikke at jeg må la være å spise det. Jeg tenker "hva kan keg gjøre for å gjøre denne greia sunn?" Så lager jeg eplekake med grovt mel og honning i stedenfor fint mel og sukker. Og så spiser jeg så mye kake jeg vil ;) nesten... ;) Skjønner godt at du blir deppa når du ikke får kost deg. Den kosen er kjempeviktig for meg også :)

Nøttekubene* ikke nøytralisere ;)

Skrevet

Det er da ikke noe galt i å kose seg i helgene? Du klarer deg jo godt igjennom uken, sier du 😊😊😊😊😊

Anonymous poster hash: a8a84...055

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...