Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #1 Skrevet 14. november 2014 Er det normalt da? Anonymous poster hash: b4a41...a5e
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #2 Skrevet 14. november 2014 Ja, de skal miste jekslene også Anonymous poster hash: d1e55...fef
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #3 Skrevet 14. november 2014 Nei, det hørtes veldig tidlig ut. Hvilken jeksel er det? Ser det betent ut rundt? Ser du noe hull? Anonymous poster hash: 6d44c...a6f
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #4 Skrevet 14. november 2014 Ikke betent og var i alle fall ikke noe hull sist hun var hos tannlegen, men det er jo et halvt år siden Anonymous poster hash: b4a41...a5e
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #5 Skrevet 14. november 2014 Har h*n mistet mange tenner? Kan være h*n er ekstremt tidlig ute med tannfellingen, men jeg har aldri vært borti en seksåring med løse jeksler. Er den veldig løs? Tror jeg ville tatt barnet til tannlegen for en sjekk. Hilsen tannlege. Anonymous poster hash: 6d44c...a6f
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #6 Skrevet 14. november 2014 Nei, det hørtes veldig tidlig ut. Hvilken jeksel er det? Ser det betent ut rundt? Ser du noe hull? Anonymous poster hash: 6d44c...a6f Det er ikke nødvendigvis tidlig. Jeg var helt ferdig med tannfelling da jeg var 7 år. Anonymous poster hash: d1e55...fef
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #7 Skrevet 14. november 2014 Har h*n mistet mange tenner? Kan være h*n er ekstremt tidlig ute med tannfellingen, men jeg har aldri vært borti en seksåring med løse jeksler. Er den veldig løs? Tror jeg ville tatt barnet til tannlegen for en sjekk. Hilsen tannlege. Anonymous poster hash: 6d44c...a6f Hun har mistet og fått nye begge oppe og nede og mistet nettopp nede hjørnetann. Men jeksel - da ble jeg skeptisk HI Anonymous poster hash: b4a41...a5e
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #8 Skrevet 14. november 2014 Har h*n mistet mange tenner? Kan være h*n er ekstremt tidlig ute med tannfellingen, men jeg har aldri vært borti en seksåring med løse jeksler. Er den veldig løs? Tror jeg ville tatt barnet til tannlegen for en sjekk. Hilsen tannlege. Anonymous poster hash: 6d44c...a6f Hun har mistet og fått nye begge oppe og nede og mistet nettopp nede hjørnetann. Men jeksel - da ble jeg skeptisk HI Anonymous poster hash: b4a41...a5e
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #9 Skrevet 14. november 2014 Hun skal faktisk til kontroll hos tannlege onsdag, så jeg tenker at vi kan vente til da Vi er nøye med tannstell med elektrisk tannbørste og fluor.. HI Anonymous poster hash: b4a41...a5e
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #10 Skrevet 14. november 2014 Har h*n mistet mange tenner? Kan være h*n er ekstremt tidlig ute med tannfellingen, men jeg har aldri vært borti en seksåring med løse jeksler. Er den veldig løs? Tror jeg ville tatt barnet til tannlegen for en sjekk. Hilsen tannlege. Anonymous poster hash: 6d44c...a6f Hun har mistet og fått nye begge oppe og nede og mistet nettopp nede hjørnetann. Men jeksel - da ble jeg skeptisk HI Anonymous poster hash: b4a41...a5e Hun har altså to nye oppe og to nye nede? Med hjørnetenner, mener du tennene som er på sidene av de to fortennene, eller nr tre fra midten (som egentlig er hjørnetennene, ikke uvanlig å ta feil) er det nr fire eller fem fra midten som er løse? Oppe eller nede? Begge sider? Hvis hun har mistet fire oppe og fire nede, er det gjerne nr fire fra midten som står for tur. Anonymous poster hash: 6d44c...a6f
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #11 Skrevet 14. november 2014 Hun skal faktisk til kontroll hos tannlege onsdag, så jeg tenker at vi kan vente til da Vi er nøye med tannstell med elektrisk tannbørste og fluor.. HI Anonymous poster hash: b4a41...a5e Det kan fint vente til da. Lykke til! Anonymous poster hash: 6d44c...a6f
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #12 Skrevet 14. november 2014 Har h*n mistet mange tenner? Kan være h*n er ekstremt tidlig ute med tannfellingen, men jeg har aldri vært borti en seksåring med løse jeksler. Er den veldig løs? Tror jeg ville tatt barnet til tannlegen for en sjekk. Hilsen tannlege. Anonymous poster hash: 6d44c...a6f Hun har mistet og fått nye begge oppe og nede og mistet nettopp nede hjørnetann. Men jeksel - da ble jeg skeptisk HI Anonymous poster hash: b4a41...a5e Hun har altså to nye oppe og to nye nede? Med hjørnetenner, mener du tennene som er på sidene av de to fortennene, eller nr tre fra midten (som egentlig er hjørnetennene, ikke uvanlig å ta feil) er det nr fire eller fem fra midten som er løse? Oppe eller nede? Begge sider? Hvis hun har mistet fire oppe og fire nede, er det gjerne nr fire fra midten som står for tur. Anonymous poster hash: 6d44c...a6f To fortenner oppe og nede og har mistet den ene tannen ved siden av nedre fortann. Og nå er jekselen ved siden av den bakerst oppe løs. Da hun var hos tannlegen sist sa hun at jenta hadde flere løse tenner, og at hun var tidlig ute. Hun har jo da mistet fire tenner siden sommeren. Men jeg ser at jeksel normalt felles ved 10-12 års alderen 😳 HI Anonymous poster hash: b4a41...a5e
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #13 Skrevet 14. november 2014 Man har 4 "skjæretenner" oppe og nede, også har man hjørnetann ved siden av (huggtenner) ved siden av dem igjen er de første jekslene. Hekser er flate og brede. Sikker på at det ikke er hjørnetann som er løa da? Anonymous poster hash: 3cf3e...7b9
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #14 Skrevet 14. november 2014 Min 6 åring har vært tidligst i sitt kull med tannfelling. Hadde mistet 8 tenner før han sluttet i bhg. Siden da har han ikke mistet noen, men har ikke kjent etter om noen flere er løse heller. Syntes det hørtes veldig tidlig ut med jeksler, men det kan sikkert skje det og;) Anonymous poster hash: 5da7b...6a2
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #15 Skrevet 14. november 2014 Man har 4 "skjæretenner" oppe og nede, også har man hjørnetann ved siden av (huggtenner) ved siden av dem igjen er de første jekslene. Hekser er flate og brede. Sikker på at det ikke er hjørnetann som er løa da? Anonymous poster hash: 3cf3e...7b9 Det er definitivt en jeksel. Den ant bakerste tannen. Seksårsjekslene er helt oppe, så jeg tenkte kanskje det var den som presset på. Huff liker bare løse tenner når det skjer etter boka Tennene som har kommet opp er i alle fall veldig fine. Hun hadde emaljefeil på melketennene, så tenner har liksom vært et issue for bekymring siden dag en Ble veldig lettet over at de nye tennene var uskadd, også begynner alle tenna å rase ut her :-/ HI Anonymous poster hash: b4a41...a5e
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #16 Skrevet 14. november 2014 Nei, det hørtes veldig tidlig ut. Hvilken jeksel er det? Ser det betent ut rundt? Ser du noe hull? Anonymous poster hash: 6d44c...a6f Det er ikke nødvendigvis tidlig. Jeg var helt ferdig med tannfelling da jeg var 7 år. Anonymous poster hash: d1e55...fef Hadde du da mistet jekselen også? Håper det er normalt - eller i alle fall på riktig side av normalitetskurven HI Anonymous poster hash: b4a41...a5e
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #17 Skrevet 14. november 2014 Nei, det hørtes veldig tidlig ut. Hvilken jeksel er det? Ser det betent ut rundt? Ser du noe hull? Anonymous poster hash: 6d44c...a6f Det er ikke nødvendigvis tidlig. Jeg var helt ferdig med tannfelling da jeg var 7 år. Anonymous poster hash: d1e55...fef Hadde du da mistet jekselen også? Håper det er normalt - eller i alle fall på riktig side av normalitetskurven HI Anonymous poster hash: b4a41...a5e Ja jekslene også. Men jeg var såpass tidlig ute at tannlegen kommenterte det. Jeg begynte å miste tenner da jeg var 4 år. Jeg fikk min første visdomstann i 12 årsalder Hvis hun har fått nye tenner rundt den løse tannen så kan det hende den bare er midlertidig løs. Tannkjøttet rundt kan bli litt betent og endre seg litt. Da kan tennene rundt bli litt løse til tannkjøttet fastner og blir normalt igjen. Anonymous poster hash: d1e55...fef
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #18 Skrevet 14. november 2014 Sønnen min mistet den ene jekselen da han var 7,5 år. Han var tidlig ute med tannfellingen, begynte rundt 4-5 år. Nå, to måneder etterpå er en ny jeksel på plass. Anonymous poster hash: b0b39...422
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #19 Skrevet 19. november 2014 Nå har vi vært hos tannlegen. Det viser seg at hun er litt trang i munnen, og tannen som kommer opp og dytter ut jekselen er den som skulle ha vært ved siden av. Dette er ikke krise i praksis, for når jekselen faller ut blir det plass til begge. Men det blir nok reggis i ungdomstiden HI Anonymous poster hash: b4a41...a5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå