Gå til innhold

Dere som har barn på barneskolen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får dere ofte mail/sms/telefon av læreren om ting barna deres har gjort/ikke gjort? Altså negative ting? Er det vanlig å ha mye kontakt med læreren, eller hører dere lite fra skolen?

Anonymous poster hash: e03cf...f43
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hørt et pip, går i 3. klasse

Anonymous poster hash: 0d3b1...f00

Skrevet

Ikke hørt noe i den kategorien. Går nå i 4.

Skrevet

Ofte blir vel å ta i. Har vel fått et par telefoner totalt over 3 år angående ting som har skjedd i løpet av skoledagen. 

Anonymous poster hash: 4561d...11a
Skrevet

Vi holder jevnlig kontakt med lærer (men ikke veldig ofte, kanskje 1 g pr mnd) grunnet ekstra oppfølging pga vedtak om assistent fra PPT. Har aldri fått tlf/mail fra lærer ang noe negative min sønn har gjort på skolen. 

Anonymous poster hash: 0b514...475
Skrevet

Jaaaa, har fått noen meldinger. Kanskje tre? Går i 2. kl. Det er egentlig småting, som for eks. en gang at hun har vært inne på do med to andre, når regelen er at dette ikke er lov, en gang at hun susset og fjaste med medhjelperen sin når hun har hjelper-uke, i steden for å fokusere på å rydde opp. Slike ting. Men hovedpoenget er at reglene på skolen skal følges. Læreren ønsker sikkert at vi hjemme skal følge opp regelsbrudd, slik at barna ikke bare får tilsnakk på skolen - men også får beskjed hjemme om hvor skapet skal stå.

Anonymous poster hash: fab4b...2a8
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har aldri fått noe telefon fra skolen. Ikke engang når ungen ble truet på livet

Skrevet

Her får vi brev ved mndslutt, der vi får siste nytt. 👍

Skrevet

Du har en unge med problemer, hi. Ta det alvorlig og be om et møte siden dere får så ofte tilbakemeldinger om negative ting.

Anonymous poster hash: 6efec...eb3

Skrevet

Nei har aldri fått slike fått det. Har en i 4 og en i 1. Har likevel hatt en del kontakt med lærerene ettersom jeg er klassekontakt på 3 året, men da gjelder det jo ikke mine barn.

Anonymous poster hash: d8ac8...efe

Skrevet

Når det gjelder førsteklassingen vår, har vi ikke fått noe.

Det er tydelig problemer med klassen og det er satt i gang et opplegg rundt det som omhandler alle elevene.

Anonymous poster hash: 33416...fcd
Skrevet

Fikk første oppringning fra lærer i går, nå går barnet mitt i 8. klasse. Var for å fortelle meg hvor omsorgsfull mitt barn var, og hadde virkelig vært til stor støtte og hjelp for en annen i klassen.

Må si det var veldig godt å få denne telefonen. Det er ikke første gang en lærer sier det, men det er jo da på foreldresamtaler.

Og synes de kunne være flinke til å gi positive tilbakemeldinger og.

Anonymous poster hash: 0cf86...6db
Skrevet

Aldri fått den type telefon fra lærerne til barnet på 4.trinn fra eldste sine som går på videregående. Hadde noen telefoner (3-4) på slutten av barneskolen fra læreren til min nåværende 9.trinnselev.

Anonymous poster hash: 96823...c7a

Skrevet

Eldste går i 8.klasse og har hatt tre forskjellige kontaktlærere, og opplevd en gang at de har ringt fra skolen. Da hadde han og en annen gutt i klassen blitt uvenner og "sloss" i gymtimen.

Nest eldre går i 5.klasse og der har jeg fått telefon fra skolens miljøterapeut 3 ganger siste året pga problemer i klassen hvor min sønn har vært involvert. To av gangene var han den "fornærmede part" som var blitt utsatt for stygge ting og ene gangen var han en del av en større konflikt.

Tredje går i 2.klasse og der ha jeg aldri hørt et pip fra skolen.

De insisterer på at de har lav terskel for å kontakte foresatte ved problemer på skolen, så da satser jeg på at mine skikker seg vel ;) Det lille bråket som har vært har egentlig vært uskyldige ting og nesten sånt en må regne med en gang eller to, litt konflikter blir det jo mellom barna av og til

Anonymous poster hash: c65e4...4c1
Skrevet

Her har vi tett kontakt, men det er en liten Montessoriskole og det e meningen at man skal ha jevnlig tilbakemelding fra personalet. Barna har dessuten meldingsbok med seg til/fra skolen der enkle beskjeder kan skrives. Jeg tar en kort prat med læreren et par ganger hver uke.

Vi har ikke noe problem med gutten, men jeg ser at det er en mor slm får en utfyllende rapport omtrent daglig, og gutten hennes er visst en skikkelig håndfull, ifølge sønnen vår.

Anonymous poster hash: 2c17e...98b

Skrevet

6klsssingen. Rektor har ringt en gang. Hn ringte da for å sinmin datter hadde brutt inn i en slosskamp. Hjulpen den som ble slått, og dermed fått noen slag selv. Tror rektor var redd jeg skulle klikke i vinkel om ungen hadde noen blåmerker. For jeg hadde noen uker tidligere gitt rektor brev om at jeg ikke lenger tolererte at mitt bsrn ble slått og misshandlet på skolen, at jeg gav henne lov til forsvare seg. Slå om hun så måtte tilbake, og jeg skulle ikke høre at skolen kjeftet på henne. Da fikk de kontkte meg. Skolen ryddet opp i problemene på dagen når jeg sendte det brevet, tydeligvis det som måtte til siden samtaler med skolennikke hjalp.

4klassingen fikk jeg mld på igår. Jeg må ta en prat med henne sng prating i timene, hun hadde vist skravlet for mye igår. Ikke overraskende mld å få siden den nye læreren deres har gått til kamp for klassens dårlige uvaner. Som foreldrekontakt vet jeg det er store problemer i klassen ang hvordan oppføre seg på skolen og vi foreldrekonktakter er godt i gang med jobben om å prøve å få hjelp til klassen.

Det blir nok ikke siste mld jeg får tenker jeg, men det er helt greit. For jeg vet læreren sender mld og ringer til folk før andre lærere hadde gjort slik. Hn vil ta ting med engang og hun har sagt st hun trenger foreldrenes hjelp til å få bryti mønsteret ungene har.for i fire år har de fått være som apekatter på skolen og for de så er det nå normal oppførsel, så ikke så lett å endre på dette. Når læreren sier hun gleder seg til den dagen der un kan ha en time med undervisning der barna lærer ting og hun ikke må bruke halve timen til å prøve å overdøve ungene, skille unger som sloss i klasserommet, leit etter unger som ikke kommer inn til timen eller se bøker og ting som flyr gjennom klasserommet så sier det litt.

Selv om ungen min igrunn er ganske så snill og stille på skolen, så syns jeg det er helt greit å få mld om slikt for da kan jeg ta en prat med ungen min. Hun skal få vite st jeg får vite hvordan hun oppfører seg på skolen, at jeg får vite positivemog negative ting, og hun skal få vite hva jeg forventer av henne.

Anonymous poster hash: 6ca38...82b

Skrevet

Her brukes Fronter til å gi anmerkninger dersom noe er glemt. Må skrive under på prøver for 4 og 2 klassing, og at 2. Klassing har gjort leseleksen sin.

Anonymous poster hash: e8c0d...219

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...