Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #1 Skrevet 14. november 2014 Hei. Jeg jobber litt som lærervikar. Jeg vet at innbakt i timelønnen min ligger det tid til for- og etterarbeid, men hvor lang tid til for og etterarbeid? Noen lærere som vet? Eller andre? Anonymous poster hash: 50943...09d
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #2 Skrevet 14. november 2014 Da jeg var lærervikar var det betalt for 30 min. Forberedelse på begynnelsen av dagen. That's it... Anonymous poster hash: b600c...6fb
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #3 Skrevet 14. november 2014 45 min normalt sett, men reelt har man knapt noe for- og etterarbeid som timevikar. Anonymous poster hash: 98fa8...f5c
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #4 Skrevet 14. november 2014 Si at jeg underviser 5 skoletimer. Jeg får da betalt for 5 timer. Jeg må legge opp hele opplegget selv, og evt rette prøver/lekser etter undervisning. Hvor lang tid skal jeg da bruke på planlegging? Hi Anonymous poster hash: 50943...09d
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #5 Skrevet 14. november 2014 Si at jeg underviser 5 skoletimer. Jeg får da betalt for 5 timer. Jeg må legge opp hele opplegget selv, og evt rette prøver/lekser etter undervisning. Hvor lang tid skal jeg da bruke på planlegging? Hi Anonymous poster hash: 50943...09d For en 45-min undervisningsøkt er det 45 min til for - og etterarbeid. For 5 skoletimer er det da forventet at du skal kunne bruke opp til 3 timer og 45 min til for - og etterarbeid. Men som timevikar skal du i prinsippet ikke så mye som røre en prøve i og med at du ikke har vurderingsansvar. Er du vikar over en lenger periode er det noe annet. Anonymous poster hash: 98fa8...f5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå