Gå til innhold

Trenger råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje noen har gode råd... Jeg har en datter og hun hadde en god venninne i 1-2 klasse. Mora til denne jente spurte meg om jeg vet at noen leier ut  en leilighet nærmere skolen. Hun er skilt. Til slutt tilba jeg dem til å leie en leilighet i huset vårt som før var leit ut til studenter som hybler.  Vi har heller ikke så mange barn i nabolaget å trodde jeg at dette kunne være kjekt. Men nå etter at de bodde her i 2-3 mnd., ser jeg at denne venninne sluttet å leke med min datter på skolen i friminuttene. Derimot , hun vil at min datter kommer til henne hver kveld. Jeg tenkte at de har gått lei, så jeg sa at  den jente får ikke komme til oss en stund.  Men min datter går ned.

Er dette tvilling effekt? Har de gått lei?

Jeg er veldig sint på denne jenta og vil at de begge skal ta pause nå, og min datter heller ikke får komme til henne. Siden denne jente er så slem og ekskluderende.

Vurderer å si at de må leite etter ny plass å bo, fordi vi skal igjen leie til studenter, da får vi litt mer penger inn.

Det er trist. Ser ut som det jeg gjorde , virket mot sin hensikt....

Jenta mi  er litt beskjeden og har ingen å leke med på skolen nå. Mens denne jenta leiker med andre.

Jeg har ikke snakket med mora til henne. Mannen min sier at jeg ikke skal.

Noen råd... takker..

Anonymous poster hash: 5c8fc...6e8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å isolere den ensomme ungen din fra å leke med en hun ønsker å være sammen høres ikke veldig smart ut. Snakk med moren om at barnet ditt føler seg ekskludert på skolen, evt med kontaktlærer.

Skrevet

Ville prøvd å snakke med moren først og spørre om hun har merket noen forskjell på forholdet mellom jentene. Bare snakk lett, ikke anklag datteren for noe, sett heller fokus på at din jente føler seg ekskludert på skolen og om hun har hørt noe fra sin datter. La moren få en sjanse til å snakke med datteren sin om hva som har skjedd. Kanskje de har gått litt lei av hverandre, eller at det er noe annet som har skjedd? Vet du at det er denne jenta som er ekskluderende eller kan det være noen andre som får henne til å holde seg unna datteren din? Det er jo rart at hun vil leke med henne på fritiden, men ikke på skolen hvis hun ikke liker henne. Du sier hun er slem, hvorfor mener du det? 

Vil ikke gå til oppsigelse av leiekontrakten som første steg i alle fall, det virker litt drastisk. La også jenta leke med datteren din etter skoletid, enten det er hos dere eller dem. Hvis de er hos dere kan du jo også observere leken og se om det er noe å sette fingeren på. 

Skrevet

Det kan være at denne venninnen føler det rart (ubehagelig) at de leier hos dere (om hun har overført mor el.l) og derfor prøver å hevde seg utenfor hjemmet....

Anonymous poster hash: 2f630...52c

Skrevet

Hi her<br />Jeg har snakket med kontaktlærer om dette. Hun sier at hun ofte ser min datter leke med de andre 3 jentene , inkludert denne venninne, for eksempel, hoppe tau. Så det er nok ikke hele tiden. Men min datter er forsiktig, hun vil ikke være med å sparke fotball el andre voldsomme leker.<br />Min jenta har venninner som ett år yngre og ett år eldre som kommer på besøk, så hun er ikke helt ensomm.(fra bhg, og datter til min venninne).<br /><br />Da var en av de på besøk på onsdag, ville hun naboen vår neste dag leke med andre. tror at det kan være sjalisi...<br />Hun ville gjerne flytte inn til oss, gledet seg.<br />Men kanskje føler , at jeg er litt streng, for jeg sa at de ikke kan besøke hverandre etter 19.30( først var av og til 21, men det var sommer)<br /><br />Så når de var på ferie i 4 uker, kom jeg inn og fant akvarium med døde fisker. Det luktet forferdelig, mora er fra et annet land, jeg sendte melding , hun svarte ikke, så jeg måtte tømme akvarium.<br />Hun spurte ikke meg å passe på fiskene, men kjæresten sin, som sannsynligvis ikke gjorde dette<br />Kanskje at hun synes at jeg ikke skulle komme inn?<br />Jeg fikk skulda at fiskene døde, selv om det er mannen som ikke passa på. Ledning var slått av, de var uten oksygen. Jeg snakket med mora om dette, det ble bedre, men kanskje noe satt igjen<br /><br />Det er trist at sanne ting skal gå utover barna...<br />Vi måtte tenke på at dette er vår eiendommen kan bli ødelagt.<br /><br /><br /><br /><br />

Skrevet

skal prøve å snakke med mora igjen , hun er litt reservert, ikke så lett, hun tar aldri kontakt selv

Skrevet

For eksempel suppe. Tror ikke du har lov å si opp pga du vil leie ut til studenter. Eneste måte å ende en kontrakt er at dere skal bruke leiligheten selv eller til familie. Er et lovverk på det du Bør sjekke opp

Anonymous poster hash: b553b...bf6

Skrevet

Hvorfor gikk du inn i leiligheten hennes? Du har jo ikke lov til det sånn uten videre...

Skrevet

Unnskyld meg, mener ikke å være frekk nå og beklager om jeg har misforstått. HÅPER nesten at du er et troll :P

Men altså! Har du i det hele tatt peiling på hvordan unger fungerer?

De kan være perlevenner på skolen, men aldri være sammen på fritiden. De kan være sammen hjemme hver kveld uten at de henger sammen på skolen.

Å be dem flytte eller nekte dattera di å gå ned til dem bare fordi jenta har andre venner på skolen er så hinsides all fornuft at jeg faktisk lot med provosere! Mener du at det er greit at de får leie hos dere så lenge jenta leker med dattera di?

Skal jenta ha presset på seg å MÅTTE være venn med dattera di ellers blir hun og mora hjemløse?

Syns nesten dette grenser til utpressing.

"Vær venn med dattera mi eller flytt", liksom...

Anonymous poster hash: 20c8a...9bc

Skrevet

vi har hatt noen studenter som vi måtte dessverre si opp, det var ikkje meir til enn om si ifra i 2 mnd på forhand

Skrevet

eg håper sjølvsagt på fredelig løsning<br />

Skrevet

Unnskyld, men er du seriøs?

Du kunne jo ikke overreagert mer om du fikk betalt for det!

Datteren din skal ikke oppleve noen motgang, skjønner jeg?

Du løper til kontaktlæreren, vurderer å kaste de ut fra leiligheten og du sier faktisk at du er sint på jenta!

Hvordan rettferdiggjør du denne tankegangen???

De leker sammen på kveldstid og læreren sier at de leker sammen på skolen!

Hva mer trenger du??

Er de pålagt å leke sammen hele tiden?

Slutt å fotfølg datteren din og slutt å overanalysere hver situasjon!

Anonymous poster hash: b1341...4d9

Skrevet

Herregud, du kan jo ikke skrive!!!

Anonymous poster hash: 1672d...95a

Skrevet

De leker mye sammen hjemme, og ofte på skolen (men ikke hele tiden). Mer kan du faktisk ikke forvente eller forlange. Du har ingen grunn til å være sint på jenta som leier hos dere. Du får heller hjelpe datteren din å skaffe seg flere venner.

Skrevet

Hi her<br />Jeg har snakket med kontaktlærer om dette. Hun sier at hun ofte ser min datter leke med de andre 3 jentene , inkludert denne venninne, for eksempel, hoppe tau. Så det er nok ikke hele tiden. Men min datter er forsiktig, hun vil ikke være med å sparke fotball el andre voldsomme leker.<br />Min jenta har venninner som ett år yngre og ett år eldre som kommer på besøk, så hun er ikke helt ensomm.(fra bhg, og datter til min venninne).<br /><br />Da var en av de på besøk på onsdag, ville hun naboen vår neste dag leke med andre. tror at det kan være sjalisi...<br />Hun ville gjerne flytte inn til oss, gledet seg.<br />Men kanskje føler , at jeg er litt streng, for jeg sa at de ikke kan besøke hverandre etter 19.30( først var av og til 21, men det var sommer)<br /><br />Så når de var på ferie i 4 uker, kom jeg inn og fant akvarium med døde fisker. Det luktet forferdelig, mora er fra et annet land, jeg sendte melding , hun svarte ikke, så jeg måtte tømme akvarium.<br />Hun spurte ikke meg å passe på fiskene, men kjæresten sin, som sannsynligvis ikke gjorde dette<br />Kanskje at hun synes at jeg ikke skulle komme inn?<br />Jeg fikk skulda at fiskene døde, selv om det er mannen som ikke passa på. Ledning var slått av, de var uten oksygen. Jeg snakket med mora om dette, det ble bedre, men kanskje noe satt igjen<br /><br />Det er trist at sanne ting skal gå utover barna...<br />Vi måtte tenke på at dette er vår eiendommen kan bli ødelagt.<br /><br /><br /><br /><br />

Dette skjønte jeg ingenting av. Hva er de tegnene godt for?

Anonymous poster hash: 1e72f...a93

Skrevet

eg trenger råd , ikkje kritisering

tegnene kom av seg sjølv, mulig at eg vet ikkje korleis man skal bruke forum ,fordi eg bruker ikkje denså ofte nå

det er umulig å beskrive hele situasjonen

kontaktlærer er sjeldan ute , for hun må forberede seg til neste time,

så hun ser ikkje alt

dette blir berre krangling , ikkje diskusjon

men takk for hjelp til de første som svarte Anonymous poster hash: 5c8fc...6e8 Anonymous poster hash: 5c8fc...6e8

Skrevet

ville berre tiføye at eg komt inn til dei for å se at de ikkje har lagt igjen noen matvarer

som skulle ligge i 4 uker da

for vi har nettop vært på ferie i 2 uker og har glemt noe, fekk masse bananfluger

Anonymous poster hash: 5c8fc...6e8 Anonymous poster hash: 5c8fc...6e8

Skrevet

ville berre tiføye at eg komt inn til dei for å se at de ikkje har lagt igjen noen matvarer

som skulle ligge i 4 uker da

for vi har nettop vært på ferie i 2 uker og har glemt noe, fekk masse bananfluger

Anonymous poster hash: 5c8fc...6e8 Anonymous poster hash: 5c8fc...6e8

Og plutselig skriver du nynorsk?

Personlighetsskifte?

Du er pirkete og urimelig! Sånn er det!

Anonymous poster hash: b1341...4d9

Skrevet

Vet ikke hvor jeg skal begynne.. Du kan ikke gå inn i en annens leilighet fordi at de er på ferie!!! Det er faktisk ikke lov, selv om du er utleier. Du må ha en god grunn, og mulige matvarer i kjøleskap er ikke en god nok grunn! Hun kunne anmeldt deg for innbrudd...!!!

Tvillingeffekt?!! Legg fra deg alle tanker om diagnoser på ett helt normalt barnevennskap! Det du forklarer er helt normalt! istede for å legge føringer på hvor ofte nabojenta leker med din datter, og nekte henne å leke med henne, så hjelp heller datteren din til å få flere gode venner. Selvsagt så er det greit å ha et tidspunkt å holde seg til pga legging osv, men å nekte helt er jo bare sykt.

Jeg skjønner at du bekymrer deg, og vil det beste for datteren din, men denne måten din er mer ødeleggende enn bra. Hold deg litt tilbake, og la de finne ut av ting selv. Inviter andre jenter hjem, og få et litt mer avslappet forhold til dette med venner. Det tror jeg vil gjøre både deg og datteren godt.

Anonymous poster hash: 64dbe...a5f
Skrevet

Du fremstår ganske spesiell, og bør la leietakerne dine i fred.

Du KAN IKKE gå inn i andres leilighet for å sjekke om de har glemt mat, uavhengig av om du er utleier.

Du kan heller ikke si opp leietakere fordi du er sur på et barn.

Anonymous poster hash: 54c0f...4f1
Skrevet

Du låser deg uten videre inn i leiligheten til leietaker og lurer på om hun er sur? Jeg hadde vært dritforbanna!! Problemet er vel at hun syns det er ubehagelig å ta opp siden du er moren til datterens venninne......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...