Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #1 Skrevet 14. november 2014 Mannen min og jeg har hatt ekstremt mye å gjøre det siste året, og han er den av oss som har tatt seg mest ut. Han har dessverre måtte jobbe alt for mye og jeg vet han er veldig sliten. Han har de siste 6 dagen hatt omgangssykesymptomer og spydd eller bæsjet ut nesten alt han får i seg av væske og næring, han skal til legen senere i dag. Men jeg har begynt å tenke at kanskje han ikke har omgangssyken? (Jeg har aldri opplevd å ha det lenger en max. 12 timer med spyfasen.) Kan han ha "møtt veggen"? Noen som har vært borti noe lignende? I så fall hvordan såg veien ut videre? Huff, er skikkelig bekymret for den stakkars mannen min Anonymous poster hash: 6bfe8...ef5
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #2 Skrevet 14. november 2014 Mannen min og jeg har hatt ekstremt mye å gjøre det siste året, og han er den av oss som har tatt seg mest ut. Han har dessverre måtte jobbe alt for mye og jeg vet han er veldig sliten. Han har de siste 6 dagen hatt omgangssykesymptomer og spydd eller bæsjet ut nesten alt han får i seg av væske og næring, han skal til legen senere i dag. Men jeg har begynt å tenke at kanskje han ikke har omgangssyken? (Jeg har aldri opplevd å ha det lenger en max. 12 timer med spyfasen.) Kan han ha "møtt veggen"? Noen som har vært borti noe lignende? I så fall hvordan såg veien ut videre? Huff, er skikkelig bekymret for den stakkars mannen min Anonymous poster hash: 6bfe8...ef5 Når jeg sliter meg helt ut er kvalme og oppkast det første som slår meg. Kan godt være det ja Anonymous poster hash: 29446...a51
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #3 Skrevet 14. november 2014 Nå er ikke jeg lege, men jeg vil tro dette er fysisk og ikke psykisk. Når du møter veggen er det mer vanlig med nedstemthet, trist, orker ikke stå opp, driter i hygiene/utseende, smiler ikke, prater ikke osv. Fint at legen sjekker dette ut. Kan være noe hardbarka virus. Anonymous poster hash: f9760...2bf
n74 Skrevet 14. november 2014 #4 Skrevet 14. november 2014 Jeg har møtt veggen, men mine symptomer var kun energitap og nedstemt. Jeg vil jo tro, uansett årsak til symptomene din mann har nå, så er immunforsvaret hans helt på bunn pga at han er så sliten. Håper han har en lege som skjønner at han trenger tid til å hente seg inn, uansett diagnose.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #5 Skrevet 14. november 2014 Nå er ikke jeg lege, men jeg vil tro dette er fysisk og ikke psykisk. Når du møter veggen er det mer vanlig med nedstemthet, trist, orker ikke stå opp, driter i hygiene/utseende, smiler ikke, prater ikke osv. Fint at legen sjekker dette ut. Kan være noe hardbarka virus. Anonymous poster hash: f9760...2bf Jeg tror folk legger litt ulike ting i hva det betyr å "møte veggen". Jeg tenker at det kan bety at man ikke orker mer, i en kort eller lang tidsperiode. Og det kan jo både være psykisk og fysisk. Anonymous poster hash: 29446...a51
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #6 Skrevet 14. november 2014 Nå er ikke jeg lege, men jeg vil tro dette er fysisk og ikke psykisk. Når du møter veggen er det mer vanlig med nedstemthet, trist, orker ikke stå opp, driter i hygiene/utseende, smiler ikke, prater ikke osv. Fint at legen sjekker dette ut. Kan være noe hardbarka virus. Anonymous poster hash: f9760...2bf Jeg tror folk legger litt ulike ting i hva det betyr å "møte veggen". Jeg tenker at det kan bety at man ikke orker mer, i en kort eller lang tidsperiode. Og det kan jo både være psykisk og fysisk. Anonymous poster hash: 29446...a51 Jeg mente at årsaken var fysisk (feks virus) og ikke psykisk (utslitt), selv om symptomene selvsagt er begge deler. Anonymous poster hash: f9760...2bf
ærlig talt Skrevet 14. november 2014 #7 Skrevet 14. november 2014 Jeg møtte veggen for mange år siden, og jeg opplevde mange fysiske symptomer som f. eks delvise lammelser, kvalme og svimmelhet. Men jeg fikk ikke omgangssyke slik som din mann. En tidligere kjæreste fikk engang et magevirus som gjorde at han hadde diare i en uke. Han ble fullstendig tappet for energi og det tok en stund før kroppen hans var i form igjen. Men det var altså "kun" et magevirus. Allikevel, nå som han er syk må han huske på å hente seg ordentlig inn igjen. Pass godt på ham God bedring til mannen din
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #8 Skrevet 14. november 2014 Jeg møtte veggen og hadde mer fysiske en psykiske symptomer. Jeg var svimmel, hadde black-outs og hukommelsestap, gikk ned 10 kg, hjertet slo altfor fort, jeg hadde konstant vondt i hodet, hadde smerter i ryggen som strålte ned til fingertuppene og var konstant småsyk. Psykisk hadde jeg noe kortere lunte enn før, men var ellers ikke deprimert eller nedstemt. Var dog i konstant høygir. Først når kroppen sa stopp gikk psyken helt i bunn og der ble den en god stund. Følte meg som en vrengt klut innvendig. Anonymous poster hash: 67df9...b7f
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #9 Skrevet 14. november 2014 Jeg møtte veggen og ble så syk fysisk av det at jeg endte på sykehus. Jeg visste ikke at jeg slet psykisk med alt som foregikk før etterhvert når de skjønte at det ikke fantes noen annen årsak til de fysiske problemene. Jeg gikk på tidenes smell og jobber fortsatt med å komme meg tilbake til livet, nå er det vel 5 år siden det smalt, men jeg ramlet ikke ut av jobb med en gang. De trodde jeg kom til å ende opp 100% ufør og alt så svart ut, men nå er jeg nylig blitt medisinfri og driver med opptrening så det holder. Kommer til å bli ganske nært opp mot frisk, om ikke helt 100%, det vet vi først når jeg har fått prøvd skikkelig. Så det kan være han har møtt veggen, det kan slå ut fysisk på alle mulige måter. Jeg for min del fikk voldsomme smerter, mistet all blærekontroll, mistet håret, kastet opp, besvimte og hadde forstoppelse om og om igjen. Var kanskje ett litt ekstremt tilfelle, men alle reagerer ulikt. Ta så godt vare på han som du kan, krysser fingrene for at det bare er ett virus. Om ikke så går det seg til etterhvert bare han får hvile og støtte forhåpentligvis. Anonymous poster hash: 4a399...9dd
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #10 Skrevet 14. november 2014 Jeg møtte veggen og ble så syk fysisk av det at jeg endte på sykehus. Jeg visste ikke at jeg slet psykisk med alt som foregikk før etterhvert når de skjønte at det ikke fantes noen annen årsak til de fysiske problemene. Jeg gikk på tidenes smell og jobber fortsatt med å komme meg tilbake til livet, nå er det vel 5 år siden det smalt, men jeg ramlet ikke ut av jobb med en gang. De trodde jeg kom til å ende opp 100% ufør og alt så svart ut, men nå er jeg nylig blitt medisinfri og driver med opptrening så det holder. Kommer til å bli ganske nært opp mot frisk, om ikke helt 100%, det vet vi først når jeg har fått prøvd skikkelig. Så det kan være han har møtt veggen, det kan slå ut fysisk på alle mulige måter. Jeg for min del fikk voldsomme smerter, mistet all blærekontroll, mistet håret, kastet opp, besvimte og hadde forstoppelse om og om igjen. Var kanskje ett litt ekstremt tilfelle, men alle reagerer ulikt. Ta så godt vare på han som du kan, krysser fingrene for at det bare er ett virus. Om ikke så går det seg til etterhvert bare han får hvile og støtte forhåpentligvis. Anonymous poster hash: 4a399...9dd Det er interessant hvordan kroppen reagerer og hva legene sier. Jeg opplevde alt du gjorde, samt litt til. Kom så og si over natten. Jeg er endt opp med ME diagnose... Anonymous poster hash: d66a3...29e
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #11 Skrevet 14. november 2014 Jeg møtte veggen og ble så syk fysisk av det at jeg endte på sykehus. Jeg visste ikke at jeg slet psykisk med alt som foregikk før etterhvert når de skjønte at det ikke fantes noen annen årsak til de fysiske problemene. Jeg gikk på tidenes smell og jobber fortsatt med å komme meg tilbake til livet, nå er det vel 5 år siden det smalt, men jeg ramlet ikke ut av jobb med en gang. De trodde jeg kom til å ende opp 100% ufør og alt så svart ut, men nå er jeg nylig blitt medisinfri og driver med opptrening så det holder. Kommer til å bli ganske nært opp mot frisk, om ikke helt 100%, det vet vi først når jeg har fått prøvd skikkelig. Så det kan være han har møtt veggen, det kan slå ut fysisk på alle mulige måter. Jeg for min del fikk voldsomme smerter, mistet all blærekontroll, mistet håret, kastet opp, besvimte og hadde forstoppelse om og om igjen. Var kanskje ett litt ekstremt tilfelle, men alle reagerer ulikt. Ta så godt vare på han som du kan, krysser fingrene for at det bare er ett virus. Om ikke så går det seg til etterhvert bare han får hvile og støtte forhåpentligvis. Anonymous poster hash: 4a399...9dd Jeg ble syk i begynnelsen av 2011. De fysiske symptomene var ikke så ille som dine, men ille nok til at det er de som fikk meg til å knekke sammen, ikke den psykiske belastningen. Hadde forresten en mannlig kollega som ble innlagt for det han trodde var hjerteinfarkt; han var utbrent. Ung, frisk, tidligere toppidrettsutøver, ikke typisk langtidssykemeldt. Han trengte 2 år til p bygge seg opp igjen. Nå er fysikken blitt helt bra igjen, og jeg er på mange måter i bedre form enn jeg var for 6-7 år siden. MEN jeg merker at jeg blir mye fortere utslitt enn før jeg ble syk. Og med en gang jeg er stresset merker jeg det veldig godt på kroppen. Hva det gjør med selvtillitten skal jeg ikke begynne å snakke om en gang. Det var en gang en kvinne som hadde en spennende karriere foran seg; nå blir hun fornøyd bare hun klarer å holde en fulltidsjobb mens hun drømmer om det som kunne vært om hun ikke hadde vært så dum å ignorere kroppens signaler... Anonymous poster hash: 67df9...b7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå