Gå til innhold

Adventskalender til samboer! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å gjøre noe spesielt for han i år, ikke småting han egentlig ikke trenger, men opplevelser eller ting vi kan gjøre sammen hele familien (jeg, han og sønnen vår på 1,5år) Jeg tenkte å dele kalenderen inn i to, der den ene delen inneholder gjøremål som vi kan gjøre hjemme og som ikke tar mer enn to timer, det skal være de dagene han ikke har så mye tid til overs. Mens den andre delen skal inneholde ting vi må dra noe sted for å gjøre, det skal være til de dagene han enten har fri eller slutter tidlig :) Det eneste jeg mangler er litt inspirasjon :P

Foreløpig har jeg disse tingene:

- Lekeland

- Bake pepperkaker

- Bake diverse småkaker

- Juleverksted

- Eventyrkveld

- kino?

- Julehandel over grensen

- Spontantur til familien (de bor langt unna, men fullt mulig å ta en dagstur)

- Cafe-besøk

- Dra på bondegård

- Fisketur

Mangler masse, spesielt ting vi kan gjøre hjemme. kan dere hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*En datekveld med hjemmelaget mat og kos. :)

*Ingen kalender til samboeren uten litt hankypanky. ;) (gavekort på massasje med happy ending?.)

* Måneskinnstur

*Skogstur med kakao og grillpølser

Skrevet

*En datekveld med hjemmelaget mat og kos. :)

*Ingen kalender til samboeren uten litt hankypanky. ;) (gavekort på massasje med happy ending?.)

* Måneskinnstur

*Skogstur med kakao og grillpølser

:P Ja, jeg kan jo ta med ting som ikke involverer barnet også :)

Takk for gode forslag! :)

Skrevet

Ikke for å være negativ, men tror du egentlig han ønsker dette? bake småkaker? lekeland? Julehandel?

ingen mann jeg kjenner ville ønsket seg å få lov til å være med på julehandel som en overraskelse i kalenderen...

Anonymous poster hash: a6492...6eb
Skrevet (endret)

Ikke for å være negativ, men tror du egentlig han ønsker dette? bake småkaker? lekeland? Julehandel?

ingen mann jeg kjenner ville ønsket seg å få lov til å være med på julehandel som en overraskelse i kalenderen...

Anonymous poster hash: a6492...6eb

Hehe, tenkte det samme. Dette er et kalender for barnet. Er ikke 100% enig i artikkel fra inner Castle-bloggen om at partneren enkelte ganger må settes først, men her påtvinger du far aktiviteter som det ikke er sikkert at han ønsker, og serverer det som gave til HAM. Du bestemmer med andre ord hva far skal være med på av aktiviteter i desember, uten å diskutere dette med ham. Nei, ingen menn liker juleshopping, hater det selv også, men det må gjøres da. Hadde min mann gitt dette til meg i "gave" så ville jeg bare ledd av ham. Kalender til SAMBOER må innebære aktiviteter for ham eller dere som par. Ikke at ALT skal dreie seg om barnet. Og seriøst, CAFEBESØK som gave til en mann? Cafe er typisk kjerringaktivitet, for all del, IKKE gi det i gave til en mann!

Endret av MrsRiddick
Skrevet

Ser du selv nå at dette IKKE er en gave til ham ?

Dette er noe du ønsker å gjøre for barnet ditt - stor forskjell :fnise:

Hadde jeg laget kalender til min mann, der han leser opp at han må på lekeland og bake småkaker, så hadde han trodd jeg hadde klikket :P

Anonymous poster hash: 0738d...ba3
Skrevet

Dette er kalender til barnet ditt!

Gave til mannen

- øl

- BJ

- guttekveld

- nytt undertøy til deg selv 😉

- SPISE pepperkakene du og barnet har laget

- en til BJ (er du tom for ideer fyller du bare på med denne)

- se en fotballkamp i fred uten mas

Anonymous poster hash: c454f...797

Skrevet

kalender til mannen = en ølkasse med 24 øl!!

Anonymous poster hash: e1b6e...77a
Skrevet

For en gammeldags holdning dere har, dere bare antar at sambo til hi ikke vil ha glede av aktiviteter med barnet.

Når det er sagt ser dette mer ut som en kalender for hele familien og ikke "bare" far.

Skrevet

For en gammeldags holdning dere har, dere bare antar at sambo til hi ikke vil ha glede av aktiviteter med barnet.

Når det er sagt ser dette mer ut som en kalender for hele familien og ikke "bare" far.

Joda, fedre vil gjerne på aktiviteter med barna, men ikke på shopping og cafe! 99% av menn hater cafeprat og å dra seg i butikkene. Hadde HI vekslet mellom aktiviteter for familien og for far, så kunne jeg forstå det. Men sånn som det er hos henne, har hun ALENE lagt hele løpet for desemberaktiviteter for hele familien uten å rådføre seg med mannen, slik at hun overkjører ham. Hva hvis han ønsker noe annet å gjøre i desember? Han blir jo tvunget til å gjøre det HI vil hver eneste dag i 24 dager.

Anonymous poster hash: e0734...81c

Skrevet

Enig i at det ser ut som en familiekalender.

Tror det muligens kan være lurt å ha hel enkle ting også. Kan fort bli mye stress, når alle dagene er planlagt.

Når det er sagt, så har jeg ett forslag til en ting, hogge juletre.

Det gjør vi hvert år, tar med grillmat, kakao og sag, og tar en tur i juletreskogen! Gleder meg skikkelig!

Lykke til!

Anonymous poster hash: dd596...a58

Skrevet

Ikke for å være negativ, men tror du egentlig han ønsker dette? bake småkaker? lekeland? Julehandel?ingen mann jeg kjenner ville ønsket seg å få lov til å være med på julehandel som en overraskelse i kalenderen... Anonymous poster hash: a6492...6eb

tenkte akkurat det samme,haha! Min mann hadde vært dritskuffet hadde jeg kommet med den listen til han. Men folk er jo forskjellig så det kan jo være han synes det er kjekt med kakebaking :) men seriøst? Lekeland? Hvor gammel er dere? Eller tenkte du å ta med barn?

Anonymous poster hash: 70108...992

Skrevet

Mannen her i huset hadde ikke hatt noen problemer med noen av de aktivitetene der. Kanskje heller spist julekakene enn bakt de, men han er ofte med på dette, HELT FRIVILLIG. Han synes det er kjekt å ta en tur på kafè og drikke god kaffe, ikke så ofte vi gjør dette. Han synes det er greit å dra på shopping, så lenge det innebærer innkjøp av kjekke ting. Kan jo bare legge inn kjøpt av noe du veeet han ønsker seg, er glad i, synes er godt, kjekt... osv...
Går ut i fra at de aktivitetene hun har funnet på så langt er noe mannen setter pris på, vi kjenner jo ikke mannen hennes.... !

Men tror jeg ville fylt på med noe som dere to kan gjøre sammen og, uten minstemann. Vi har som tradisjon å sende opp lanterne på bryllupsdagen vår feks. Veldig stemningsfult i høstmørket. 

Lage noe god mat, massasje, liker dere å spille spill(brettspill, kort, xbox, ps3/4 el)? Mannen her blir kjempeglad de gangene jeg gidder være med å spille xbox med han, fordi det ikke er så ofte. Fotoshoot for hele familien? Lage julesnop som alternativ til kakebaking? Filmkveld i heimen, få tak i en film du vet han har lyst til å se, lage spissposer med gammelt smågodt(altså gammelt typen det vi spiste på kino da vi var små snop..), poppe popcorn/få tak i bacon crisp. Evt ha filmmaraton.. er det en serie han ikke har sett på lenge som han er glad i? Er han opptatt av hobbiten/Ringenes herre? Siste filmen slippes i desember, gjør den ikke? Se eneren og toeren dagene før treeren slippes?

Anonymous poster hash: a08be...4d7
Skrevet

Jeg ville ha lagt inn en del gaver som ikke er aktiviteter. Kan for bli en utrolig slitsom desember for alle parter hvis det skal skje noe hver eneste dag! Små ting som enten brukes opp eller spises opp innimellom vil gjøre at de større tingene stikker mer ut, og blir mer spesielle. Forslag til smågaver kan være en god pose kaffe, en god øl, en sjokolade, middag, massasje, sokker, boxere... Alt mulig som er hyggelig og/eller som man trenger.

Er forøvrig enig i at dette virker mer som en kalender for familien enn noe spesielt for samboer ;) 

Anonymous poster hash: 94bc3...53a
Skrevet

Min mann liker cafebesøk, shopping er det ingen av oss som liker.

Tenker at hi kjenner mannen godt nok til at hun ikke vil gi ham noe i gave som han absolutt ikke liker?

Skrevet

Oj, var ikke helt forberedt på at noen skulle se på dette som noe negativt tiltak... Samboeren min har selv etterspurt at vi finner på ting sammen, hele familien, og det jeg har skrevet i hi er ting vi har gjort før som han har syntes var veldig koselig. Han har sagt han gleder seg til juletiden, og ser frem til baking, handling, osv. Jeg tenkte en slik kalender kan gjøre det lettere for oss å omgås mer i adventstiden, uten at vi står der en fridag og ikke har peiling på hva vi skal finne på. Han vil alltid at jeg skal komme på noe vi kan gjøre, sier han er lei av å bare se på tv, spise og sove. Han vil ha familietid! Men tar til meg tips om å veksle mellom avtiviteter og gjenstander, det kan fort bli litt for mye å finne på noe HVER dag. :P

Til dere som lurte på det med lekeland, samboeren min elsker å være der sammen med barnet vårt! Og som beskrevet i hi, så var planen å ta med barnet vårt på lekeland, hadde sett litt rart ut om vi ordnet barnevakt for å dra på lekeland alene :P

Skrevet

Oj, var ikke helt forberedt på at noen skulle se på dette som noe negativt tiltak... Samboeren min har selv etterspurt at vi finner på ting sammen, hele familien, og det jeg har skrevet i hi er ting vi har gjort før som han har syntes var veldig koselig. Han har sagt han gleder seg til juletiden, og ser frem til baking, handling, osv. Jeg tenkte en slik kalender kan gjøre det lettere for oss å omgås mer i adventstiden, uten at vi står der en fridag og ikke har peiling på hva vi skal finne på. Han vil alltid at jeg skal komme på noe vi kan gjøre, sier han er lei av å bare se på tv, spise og sove. Han vil ha familietid! Men tar til meg tips om å veksle mellom avtiviteter og gjenstander, det kan fort bli litt for mye å finne på noe HVER dag. :P

Til dere som lurte på det med lekeland, samboeren min elsker å være der sammen med barnet vårt! Og som beskrevet i hi, så var planen å ta med barnet vårt på lekeland, hadde sett litt rart ut om vi ordnet barnevakt for å dra på lekeland alene :P

Men finner dere aldri på noe sammen bare dere to? Kosekveld etter at barnet er lagt? Sex?

Skrevet

Men finner dere aldri på noe sammen bare dere to? Kosekveld etter at barnet er lagt? Sex?

Joda, men det trenger vi ikke planlegge :) Eller kanskje det er nettopp det vi burde? hmm.

Men han har som sagt etterspurt mer spesifikke ting vi kan gjøre sammen, og går vi på cafe er det ofte han som har foreslått det. Han vil veldig gjerne at jeg er den som planlegger det, for han er så dårlig på å komme på ting.

Skrevet

Jeg har tentk å kjøpe 24 ulike ølsorter :-)

Skrevet

Min samboer hadde foretrukket en kalender med 24 overraskelser vi to kunne funnet på bak gardinene hver kveld.

Shopping,baking og cafebesøk blir han gjerne med når jeg spør men det er ingen overraskelse som han jubler over.

Anonymous poster hash: 84003...428

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...