Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #1 Skrevet 14. november 2014 Er det noen som vet om hva slags muligheter man har eventuelt hva Nav/staten kan bistå/hjelp med når man står uten tak over hodet og i tillegg gravid? Har jo ikke depositums penger så jeg blir avvist på hver eneste tlf samtale jeg tar til de forskjellige leilighetene. Noen som har erfaring? Nav kan bistå med Nav garanti men ingen vil godta det Nav garanti!!!!! Jeg er redd for å bli boende på gata med ett barn :( Tar i mot alle tips! Anonymous poster hash: a8f9c...93d
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #2 Skrevet 14. november 2014 Du kan ikke flytte hjem til familie da? Det beste,tenker jeg, er jo om du kunne bodd hos familie til du hadde jobb og nok til depositum? Nav her kunne ikke hjelpe meg da jeg plutselig sto uten leilighet og en liten baby. Flytt hjem var beskjeden jeg fikk, selv om det egentlig ble alt for trangt! Anonymous poster hash: bfa63...3a0
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #3 Skrevet 14. november 2014 Du kan ikke flytte hjem til familie da? Det beste,tenker jeg, er jo om du kunne bodd hos familie til du hadde jobb og nok til depositum? Nav her kunne ikke hjelpe meg da jeg plutselig sto uten leilighet og en liten baby. Flytt hjem var beskjeden jeg fikk, selv om det egentlig ble alt for trangt! Anonymous poster hash: bfa63...3a0 Seriøst? hjalp ikke de deg med noen ting?hvordan fikk du leilgiheten med tiden da? Jeg får ikke lov å bo hjemme hos foreldrene mine. Pappa er i mot barnet jeg skal få. Så det er hjemme fra jeg har blitt kastet ut. Har ikke noe godt forhold til faren min uansett, så hadde aldri gått. Og pluss det er ikke plass. Og har ingen andre familie medlemer/slekt som kan hjelpe meg eller venner. Anonymous poster hash: a8f9c...93d
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #4 Skrevet 14. november 2014 Kommunal bolig? Anonymous poster hash: 9ce36...f39
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #5 Skrevet 14. november 2014 Kommunal bolig? Anonymous poster hash: 9ce36...f39 Kan man velge hvilken kommune du vil ha kommunal bolig da eller må det bli den kommunen du er folkeregistrert på?? Anonymous poster hash: a8f9c...93d
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #6 Skrevet 14. november 2014 Kommunal bolig? Anonymous poster hash: 9ce36...f39 Kan man velge hvilken kommune du vil ha kommunal bolig da eller må det bli den kommunen du er folkeregistrert på?? Anonymous poster hash: a8f9c...93d Du må søke for hver kommune. Søker du Oslo får du ikke i Lillestrøm fks. Anonymous poster hash: 9ce36...f39
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #7 Skrevet 14. november 2014 Kommunal bolig? Anonymous poster hash: 9ce36...f39 Kan man velge hvilken kommune du vil ha kommunal bolig da eller må det bli den kommunen du er folkeregistrert på?? Anonymous poster hash: a8f9c...93d Og vet du hvor langt tid det tar for å få kommunal bolig? Anonymous poster hash: a8f9c...93d
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #8 Skrevet 14. november 2014 Kommunal bolig? Anonymous poster hash: 9ce36...f39 Kan man velge hvilken kommune du vil ha kommunal bolig da eller må det bli den kommunen du er folkeregistrert på?? Anonymous poster hash: a8f9c...93d Du må søke for hver kommune. Søker du Oslo får du ikke i Lillestrøm fks. Anonymous poster hash: 9ce36...f39 Men jo, du kan i utgangspunktet velge kommune selv Anonymous poster hash: 9ce36...f39
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #9 Skrevet 14. november 2014 Kommunal bolig? Anonymous poster hash: 9ce36...f39 Kan man velge hvilken kommune du vil ha kommunal bolig da eller må det bli den kommunen du er folkeregistrert på?? Anonymous poster hash: a8f9c...93d Og vet du hvor langt tid det tar for å få kommunal bolig? Anonymous poster hash: a8f9c...93d Varierer veldig. Kan ta opptil 6 måneder i store byer Anonymous poster hash: 9ce36...f39
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #10 Skrevet 14. november 2014 Men du er ikke økonomisk vanskeligstilt? Og har du søkt på alt av bolig? Prøvd å senke kravene litt? For du stiller nok langt bak i køen vil jeg tro. Det er vel tilrettelagt først og fremst for narkomane,eks kriminelle, flyktninger ol? Anonymous poster hash: 9ce36...f39
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #11 Skrevet 14. november 2014 6 mnd ja - da er barnet kommet for lengs.. Hoff av meg. Men jeg visste ikke at man kunne søke flere kommuner, jeg skulle søke men saksbehandleren min på Nav sa at jeg ikke kunne søke andre steder enn her jeg hadde adresse. Så det endte med at jeg ikke søkte fordi jeg vil ikke bo der faren min bor og pluss det er veldig bondelandet her jeg bor og man er avhengig av bil og det går kunn skolebuss. Så derfor jeg spurte om man kunne søke andre kommuner også? Er du helt sikker på dette? Kjenner du noen som har fått det og søkte på flere kommuner samtidig? Anonymous poster hash: a8f9c...93d
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #12 Skrevet 14. november 2014 6 mnd ja - da er barnet kommet for lengs.. Hoff av meg. Men jeg visste ikke at man kunne søke flere kommuner, jeg skulle søke men saksbehandleren min på Nav sa at jeg ikke kunne søke andre steder enn her jeg hadde adresse. Så det endte med at jeg ikke søkte fordi jeg vil ikke bo der faren min bor og pluss det er veldig bondelandet her jeg bor og man er avhengig av bil og det går kunn skolebuss. Så derfor jeg spurte om man kunne søke andre kommuner også? Er du helt sikker på dette? Kjenner du noen som har fått det og søkte på flere kommuner samtidig? Anonymous poster hash: a8f9c...93d Misforsto litt her. Det er nok riktig som samsbehandleren din sier ja Anonymous poster hash: 9ce36...f39
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #13 Skrevet 14. november 2014 Men du er ikke økonomisk vanskeligstilt? Og har du søkt på alt av bolig? Prøvd å senke kravene litt? For du stiller nok langt bak i køen vil jeg tro. Det er vel tilrettelagt først og fremst for narkomane,eks kriminelle, flyktninger ol? Anonymous poster hash: 9ce36...f39 Jeg får ikke noe dagpenger eller avklarinrgs penger, får det minste man kan få her i Norge. Sosial hjelp. Og den er på 4200 kr i mnd. Så jeg vil tro kanskje jeg stiller sterkt om jeg søker. Tror ikke du det? Anonymous poster hash: a8f9c...93d
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #14 Skrevet 14. november 2014 6 mnd ja - da er barnet kommet for lengs.. Hoff av meg. Men jeg visste ikke at man kunne søke flere kommuner, jeg skulle søke men saksbehandleren min på Nav sa at jeg ikke kunne søke andre steder enn her jeg hadde adresse. Så det endte med at jeg ikke søkte fordi jeg vil ikke bo der faren min bor og pluss det er veldig bondelandet her jeg bor og man er avhengig av bil og det går kunn skolebuss. Så derfor jeg spurte om man kunne søke andre kommuner også? Er du helt sikker på dette? Kjenner du noen som har fått det og søkte på flere kommuner samtidig? Anonymous poster hash: a8f9c...93d Det må da være bedre med tak over hodet på bondelandet enn ikke noe tak u det hele tatt? Anonymous poster hash: fa11f...d5e
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #15 Skrevet 14. november 2014 Men du er ikke økonomisk vanskeligstilt? Og har du søkt på alt av bolig? Prøvd å senke kravene litt? For du stiller nok langt bak i køen vil jeg tro. Det er vel tilrettelagt først og fremst for narkomane,eks kriminelle, flyktninger ol? Anonymous poster hash: 9ce36...f39 Jeg får ikke noe dagpenger eller avklarinrgs penger, får det minste man kan få her i Norge. Sosial hjelp. Og den er på 4200 kr i mnd. Så jeg vil tro kanskje jeg stiller sterkt om jeg søker. Tror ikke du det? Anonymous poster hash: a8f9c...93d Da er NAV forpliktet til å hjelpe deg. Ta kontakt på nytt Anonymous poster hash: 9ce36...f39
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #16 Skrevet 14. november 2014 6 mnd ja - da er barnet kommet for lengs.. Hoff av meg. Men jeg visste ikke at man kunne søke flere kommuner, jeg skulle søke men saksbehandleren min på Nav sa at jeg ikke kunne søke andre steder enn her jeg hadde adresse. Så det endte med at jeg ikke søkte fordi jeg vil ikke bo der faren min bor og pluss det er veldig bondelandet her jeg bor og man er avhengig av bil og det går kunn skolebuss. Så derfor jeg spurte om man kunne søke andre kommuner også? Er du helt sikker på dette? Kjenner du noen som har fått det og søkte på flere kommuner samtidig? Anonymous poster hash: a8f9c...93d Det må da være bedre med tak over hodet på bondelandet enn ikke noe tak u det hele tatt? Anonymous poster hash: fa11f...d5e Jeg hadde selvsagt ikke sagt nei til en bolig på bondelandet om jeg hadde fått det, men om det tar 6 mnd å få det så kan jeg lik så godt søke en annen kommune som jeg har lyst å bo i, og heller skifte adresse. Anonymous poster hash: a8f9c...93d
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #17 Skrevet 14. november 2014 Men du er ikke økonomisk vanskeligstilt? Og har du søkt på alt av bolig? Prøvd å senke kravene litt? For du stiller nok langt bak i køen vil jeg tro. Det er vel tilrettelagt først og fremst for narkomane,eks kriminelle, flyktninger ol? Anonymous poster hash: 9ce36...f39 Jeg får ikke noe dagpenger eller avklarinrgs penger, får det minste man kan få her i Norge. Sosial hjelp. Og den er på 4200 kr i mnd. Så jeg vil tro kanskje jeg stiller sterkt om jeg søker. Tror ikke du det? Anonymous poster hash: a8f9c...93d Da er NAV forpliktet til å hjelpe deg. Ta kontakt på nytt Anonymous poster hash: 9ce36...f39 Okei! Det håper jeg virkelig dem gjør.. For jeg har ikke peiling på hvor jeg skal ta vegen. Anonymous poster hash: a8f9c...93d
Kliko Skrevet 14. november 2014 #18 Skrevet 14. november 2014 Uansett vil du bli nødt til å skaffe deg en jobb! Ingen kan leve på ingenting, spesielt i Norge. Og når du nå skal ha barn vil du bli avhengig av en stabil inntekt. Bo hos far om det er mulig, så lenge du kan jobbe? Noe må du selv gjøre, for nav fikser ikke alt.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #19 Skrevet 14. november 2014 For det første: Du har ansvar for ditt liv og ditt barn. MEN dersom du av en eller annen grunn ikke kan jobbe (og da skaffe deg penger til depositum osv), så finnes det noen sikkerhetsordninger her i landet. MEN - skaff deg en jobb! I løpet av et par-tre mnd har du depositumsbeløpet på plass om du tenker før du bruker penger. (Ikke blås av det - kjenner ei (men hun var ikke norsk da) som kom flyttende til landet nylig. Hun klarte det helt fint i tillegg til at hun hadde husleie der hun bodde først ogs) Anonymous poster hash: 26079...5b5
Nyttårs barn Skrevet 14. november 2014 #20 Skrevet 14. november 2014 Kjære deg HI. Du må få orden på livet ditt. Du skal sette et barn til verden oppe i det her. Hva slags fremtid vil du at dette barnet skal få?
mizza med nr.2 på vei Skrevet 14. november 2014 #21 Skrevet 14. november 2014 Prøv boligkontoret i kommunen din, kanskje de kan hjelpe deg. Lykke til i hvert fall
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #22 Skrevet 14. november 2014 For en forferdelig situasjon! Hvilken kommune/fylke bor du i? Anonymous poster hash: 11c73...4af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå