Gå til innhold

Hvorfor er det så mye tilrettelegging for fysisk handikappede

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange i rullestol hadd nok hatt godt av å trille den ekstra ti metern, mens folk med for eks angstsykdommer får ingen tilrettelegging ute i dagliglivet, diskriminering g av psykisk syke i dette landet!

Anonymous poster hash: 605a7...500

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får folk med angst det bedre av at andre må trille lengre med rullestolen sin??

Anonymous poster hash: 2e08d...b40

Skrevet

Beklager men dette ble for dumt!

Hvordan mener du at samfunnet skal tilpasse seg personer med ulike psykiske lidelser tilsvarende som fysisk handikappede?

For fysisk handikappede er det primært plan og bygningsloven du sikter til mht avstand/antall parkering, trinnfri adkomst, fortauskanter for blinde osv

Hvordan skal samfunnet tilrettelegge for både de med klaustrofobi og de med angst for store åpne plasser? De med sosial angst?

Psykiske lidelser må man tilrettelegge med behandling, forøvrig må samfunnet gå sin gang..,

Anonymous poster hash: 85323...15a

Skrevet

Er du seriøs nå? Hva mener du samfunnet liksom bør gjøre? Portforbud mellom 17-19 slik de med sosial angst kan gå på butikken ?

Anonymous poster hash: dc4d0...348

Skrevet

Hvordan mener du at samfunnet skal tilpasse seg personer med ulike psykiske lidelser tilsvarende som fysisk handikappede?

For fysisk handikappede er det primært plan og bygningsloven du sikter til mht avstand/antall parkering, trinnfri adkomst, fortauskanter for blinde osv

Hvordan skal samfunnet tilrettelegge for både de med klaustrofobi og de med angst for store åpne plasser? De med sosial angst?

Psykiske lidelser må man tilrettelegge med behandling, forøvrig må samfunnet gå sin gang..,

Enkelt: Jeg har sosial angst, og jeg synes at når jeg trenger noe i butikken, så kan alle andre enn den som sitter i kassa holde seg hjemme. Eller helst reise utenbys, så jeg slipper å være redd for at de kikker på meg i vinduene. :)

Anonymous poster hash: 28f27...90b

Skrevet

Enkelt: Jeg har sosial angst, og jeg synes at når jeg trenger noe i butikken, så kan alle andre enn den som sitter i kassa holde seg hjemme. Eller helst reise utenbys, så jeg slipper å være redd for at de kikker på meg i vinduene. :)

Anonymous poster hash: 28f27...90b

He he - ja den ser jeg☺️ humor har du nå😉

Skrevet

For det første: du har tydeligvis ikke noen kunnskaper om hva det vil si å være fysisk funksjonshemmet i slik grad du nevner over her.

For det andre: refererer til spørsmålet # 2 stiller. Hvordan får psykisk syke det bedre av at en i rullestol skal få større belastningsskader enn h*n allerede får pga. rullestolbruken?

For det tredje: ang. diskriminering - viser igjen til # 2's spørsmål. Hvorfor diskrimineres psykisk syke fordi ting tilrettelegges for rullestolbrukere?

For det fjerde: det finnes flere tiltak for psykisk syke, så hvis du ikke vet om noen så bør du sjekke med kommunen din, legen din, terapeuten din osv.

For det femte: vær heller litt konstruktiv, hva mener du kan gjøres for å tilrettelegge mer for psykisk syke?

Anonymous poster hash: f961c...e6f
Skrevet

Her trengs det portforbud og mørkelegging av store byer fra tidlig dag.

Anonymous poster hash: 605a7...500

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg utfordrer alle til å sitte en hel dag i rullstol. Selv en liten kant på 3-4 cm som man vanligvis ikke tenker over, kan plutselig bli en utfordring. Spesielt hvis bakken heller bittelitt oppover. Automatiske døråpnere som ikke fungerer. 3 cm slaps kan være som å kjøre i sirup. En helt vanlig kantine blir en utfordring, fordi man verken ser eller når opp til maten som står på de øverste hyllene. And the list goes on...

Skrevet

Altså det er veldig positivt med all fokus på universell utforming som gjør det mulig for funksjonshemmede å komme seg dit de vil. MEN alle disse byggereglene, der alt skal være tilpasset funksjonshemninger synes jeg er i overkant. Det er vel fler handikap vennlige boligere enn det er et behov for.. Hvorfor ikke fokusere mer på hvordan det kan bli bedre på offentlige plasser!?

Anonymous poster hash: 08486...03b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...