Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #1 Skrevet 13. november 2014 3 åringen skjærer tenner om natten - noen som har slitt med det samme, og har råd? Anonymous poster hash: eeaba...f9a
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #2 Skrevet 13. november 2014 Har en 5 åring som skjærer tenner. Han har gjort dette nesten siden han fikk tenner. Så han har noen tenner som allerede begynner å bli ganske så nedslitte. Har tatt opp dette med tannlegen. Hun sier at det ikke er stort å gjøre med enda. Men hvis han fortsetter når han får "voksentennene" så skulle vi ta det da. Han har nå begynt å miste tenner, og merker at han skjærer litt mindre. Så håper at dette endrer seg ifbm tannfelling. Hvis ikke så blir det vel skinne etterhvert når han er stor nok for det. Jeg bruker selv skinne om natten. Anonymous poster hash: ae5ac...032
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #3 Skrevet 13. november 2014 Jeg har alltid gjort det . Når jeg hadde tannfelling startet jeg med å "gnage" i leppa så jeg fikk store sår. Jeg fikk sånn plastskinne når jeg var 4,5 , måtte bytte ca annenhver Mnd pga at jeg skrapet høl i den. Men det hjalp en del på tennene , ihvertfall når jeg fikk voksentennene. Sluttet faktisk med det når jeg gikk gravid med førstemann Anonymous poster hash: 8380a...ed1
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #4 Skrevet 13. november 2014 Har en 5 åring som skjærer tenner. Han har gjort dette nesten siden han fikk tenner. Så han har noen tenner som allerede begynner å bli ganske så nedslitte. Har tatt opp dette med tannlegen. Hun sier at det ikke er stort å gjøre med enda. Men hvis han fortsetter når han får "voksentennene" så skulle vi ta det da. Han har nå begynt å miste tenner, og merker at han skjærer litt mindre. Så håper at dette endrer seg ifbm tannfelling. Hvis ikke så blir det vel skinne etterhvert når han er stor nok for det. Jeg bruker selv skinne om natten. Anonymous poster hash: ae5ac...032 Takk for svar - da tar jeg det opp med tannlegen ved neste kontroll, Evt min tannlege (får jo vondt i ryggmargen av lydene), og håper det gir seg. Hvordan fungerer slik skinne? Støpes det til tennene (både oppe og nede?) og er det type silikon el.l? Må du bruke det hver natt? Hva er grunnen til dette- er det spenninger i kroppen? Anonymous poster hash: eeaba...f9a
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #5 Skrevet 13. november 2014 Jeg selv har kun skinne opp. Det ble laget en form hos tannlege. Så ble den sendt til tannteknikker som støpte den. Er usikker på materialet, men er litt hardere enn silikon. Når denne var ferdig måtte jeg tilbake til tannlegen hvor de tilpassset skinna. Jeg selv er meget stresset person. Noe som både lege og tannlege tror gir utslag i at jeg skjærer tenner. Var færst hos lege fordi jeg hadde så vondt i kjeven. Klarte nesten ikke gape. Han anbefalte meg å ta kontakt med tannlege. Nå bruker jeg ikke skinna hver natt lengre. Men tror ikke du får skinne til et så lite barn. Tannlegen her vil ikke gi dette til sønnen min enda fordi dette kan ødlegge tannstillingen til barna. Er jo også derfor tannlegene anbefaler at barn skal slutte med smokk rundt 3 års alderen. Anonymous poster hash: ae5ac...032
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #6 Skrevet 13. november 2014 Hadde ikke vært særlig enkelt å få 3 åringen til å bruke heller:) Men dersom det er spenninger i nakke kjeve el. l vi kunne behandlet hos kiropraktor el.l så hadde det vært interessant å ta tak i nå. Anonymous poster hash: eeaba...f9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå