Gå til innhold

Tre tette barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mellom de to yngste blir det rett under et år. Eldste vil være 2,5 år når baby kommer. 
Altså; 2,5 år, 1 år og nyfødt. 

Noen som har vært gjennom dette? Er ikke stressa i forhold til at de kommer så tett, men har lest litt i forhold til økt risiko som lav fødselsvekt, dødfødsler, dødsfall kort tid etter fødsel, helseplager etc. 

På forhånd takk for svar. 

Anonymous poster hash: 76470...2c3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det satte i hvertfall begrepet 3 tette i et nytt perspektiv 😀

Lykke til😀

Anonymous poster hash: c65e8...558

Skrevet

Jeg har fire ganske tette, eldste var 7,5 år da yngste ble født.

Her gikk de tre første svangerskapene helt greit, men fjerde var grusomt. Kroppen var helt på felgen, null immunforsvar, var syk hele svangerskapet, forkjølet, bihulebetennelse, forkjølet, bronkitt, forkjølet, bihulebetennelse igjen, stille lungebetennelse osv osv. Jeg hadde ikke pause mellom infeksjonene, og i tillegg slet jeg med migrene. Jeg har aldri vært så sliten og ødelagt i hele mitt liv. Men det var jo fjerde svangerskapet mitt da, det tredje taklet kroppen greit.

Alle fire ungene har hatt det perfekt i magen, store, kvikke sunne barn ved fødsel.

Anonymous poster hash: 572f3...569
Skrevet

Godt å høre at babyene hadde det bra i tette svangerskap, selv om siste var tungt. :)

Selv har jeg hatt to ganske tunge svangerskap, og er veldig spent på dette. Foreløpig lover det bedre heldigvis! :) Har tatt forholdsregler med tilskudd av diverse så snart jeg fant det ut (ikke helt planlagt mao, men en berikelse når først situasjonen er som den er). 

Det som bekymrer meg er altså disse økte risikoene når ny graviditet kommer innen et år etter fødsel. Ble jo gravid før året forrige gang, men det var i alle fall 9 mnd senere. Denne gangen gikk det kun rett over 2 mnd. Man er jo som kjent ganske tappet for overskudd av vitaminer og mineraler etter å ha båret frem et barn, og det som fantes av overskudd forsvinner vel temmelig kjapt nå. 

Tre tette høres ikke så voldsomt ut med en enling og tvillinger lengre.. :P Mangler bare at det kommer tvillinger her nå! :o;)

Skrevet

Hadde en på 26 mnd og en på 14 mnd da sistemann ble født. Gikk fint under svangerskapet, hadde noen komplikasjoner, men det hadde ikke sammenheng med tildligere graviditeter.

Nå er minste 1 år, og alt har gått langt iver forventet. Jeg koser meg stort med hjertene mine, det er fantastisk å se de vokse seg større, og se samspillet som også vokser mellom dem. Du er heldig!:)

Anonymous poster hash: 357be...2bc

Skrevet

Har tre på 3-4-5 år;-)

Anonymous poster hash: 3a828...8e1

Skrevet

Hadde en på 26 mnd og en på 14 mnd da sistemann ble født. Gikk fint under svangerskapet, hadde noen komplikasjoner, men det hadde ikke sammenheng med tildligere graviditeter.

Nå er minste 1 år, og alt har gått langt iver forventet. Jeg koser meg stort med hjertene mine, det er fantastisk å se de vokse seg større, og se samspillet som også vokser mellom dem. Du er heldig! :)

Anonymous poster hash: 357be...2bc

Nå måtte jeg felle en liten tåre her. ;) 

Ja, vi er jo heldige som får disse små gavene servert! :) Bruker mesteparten av tiden på å tenke på hvor mye glede de forhåpentligvis vil ha av hverandre, men finner jo selvsagt noen stressmomenter innimellom. Likevel, det betyr så lite i lengden. Vi har fått bare gode ord og støtte fra familie og venner (valgte å si det tidlig), mens folk utenfra gjerne kommenterer hvor tøffe tak vi får osv. Og selvsagt blir det nok tøft innimellom, men slik er jo småbarnstiden. Men allerede nå ser jeg hvordan de to vi har koser seg sammen, selv om minsten ennå ikke er 4 mnd. Bl.a. har det allerede blitt tradisjon at eldstemann ligger ved siden av og koser lille lenge før vi slår av lyset og det er natta. <3 

Skrevet

Har tre tette og hun minst var størst. Ble født 8 dager etter termin og veide 4 kg! Lille pluggen min! :)

Anonymous poster hash: f763a...9a4

Skrevet

Fikk 3 tette sånn som du får:) kroppen taklet det helt fint, og babyene hadde ganske lik fødselsvekt og lengde uavhengig av hvilke nr de var i rekken:)

Gled deg mye! 3 tette er toppers:))

Anonymous poster hash: 503f7...d40

Skrevet

Gratulere! Tipper det blir helt fantastisk for barna å ha så tette søsken.

Har litt mer tid imellom mine: 11år, 5år, 2 år og 4mnd.

Eneste jeg vil supplere her er at kroppen din har jobbet hardt de siste årene ( den har vært superflink!) og har sannsynligvis litt behov for vitamintilskudd og kanskje litt kalk? Ville tatt litt tilskudd ei stund for å bygge opp for din egen del.

Skrevet

Tusen takk alle sammen :)

Tar tilskudd (multivitaminer, jern, folat og omega 3). Kvalmen og trettheten er overveldende, men holdt jo ut de to forrige.. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...