Gå til innhold

Synes ikke dette ble riktig. Ang bytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

G-Max hadde et par dager hvor alle med Mastercard fikk 25% rabatt på alt. Jeg kjøpte da noen julegaver, bla a en fleecejakke til min niese.

Alle plaggene kunne byttes, og jeg fikk byttelapper til alt - disse gjaldt til litt ut i januar.

Da jeg kom hjem så jeg at jakken kanskje ble litt knapp, og jeg tok den med for å bytte den i en str større. Denne jakken fantes i fore ulike farger og alle kostet det samme.

Desverre hadde de ikke den samme fargen jeg hadde kjøpt, så jeg måtte ta en annen farge. Helt greit.

Men i kassen sa de at siden jeg byttet til en annen farge, så måtte jeg betale mellomlegget på 100 kr siden jeg i utgangspunktet hadde kjøpt rabattert og at det tilbudet var over.

Hadde de hatt flere i opprinelig farge, hadde jeg ikke trengt å betale.

Dette var altså nøyaktig samme vare, til samme pris. Bare annen farge.

Jeg spurte om min niese også hadde måttet betale mellomlegg dersom hun byttet etter jul, og ja det stemte.

Da er det jo brått ikke så lurt å benytte seg av slike genrelle rabatter likevel. En ting er at man ikke bytter tilbudsvarer, men dette var en fullprisvare og den hadde byttelapp.

Jeg er klar over at man ikke har krav på å bytte i utgangspunktet, men når man spør spesifikt og får utdelt byttelapp og forsikring om at det ikke er noe problem -da blir det litt rart.

Eller er jeg på jorde hr?

Anonymous poster hash: ba285...e56
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror gmax er ganske vrange på slike ting. Husker jeg opplevde noe lignende, og måtte og legge ut ekstra. Syns egentlig det er ganske dårlig. Blir nesten straffet for at giver har bommet på str....

Anonymous poster hash: 7e409...066
Skrevet

Jeg hadde nok kranglet på det om jeg spurte om akkurat dette da jeg kjøpte.

Anonymous poster hash: e57cd...bb3
Skrevet

Fikk til svar at om jeg hadde byttet i samme farge, hadde det vært greit.

Problemet var jo at de ikke hadde denne fargen inne....

Skrevet

Fremkommer det på byttelappen at den er kjøpt med rabatt?

Anonymous poster hash: 51263...1aa

Skrevet

Fikk til svar at om jeg hadde byttet i samme farge, hadde det vært greit.

Problemet var jo at de ikke hadde denne fargen inne....

Men sa de det da du spurte om dette før du kjøpte varen?

Kunne de ringt en annen butikk og hørt om de hadde rett str. i rett farge og fått sendt denne til deres butikk?

Skrevet

Fremkommer det på byttelappen at den er kjøpt med rabatt?

Anonymous poster hash: 51263...1aa

Det står ikke på, men scannet den og da kommer det opp.

Gjest Antarctica
Skrevet

Er det mulig? Var det kun den ene fargen det var billigsalg på?

Skrevet

Nei, det var ikke billigsalg egentlig. Men Eurocardkunder fikk 25% rabatt på alle fullprisvarer.

Gjest Antarctica
Skrevet

Nei, det var ikke billigsalg egentlig. Men Eurocardkunder fikk 25% rabatt på alle fullprisvarer.

Da ville jeg ha følt meg snytt. Du er jo fortsatt Eurocardkunde selv om du vil ha en annen jakke.

Skrevet

Jeg jobber på g-max og må si at det høres rart ut. Her på "min" butikk kan kunder bytte farge og str. så slår vi bare prisen i null i kassa. Så om du kjøper en Safir parka på 25% rabatt, så kan du bytte denne i en Safir parka i en annen farge og prisen blir null. Bytter du inn Safir parka til f.eks von parka som har samme fullpris, må du betale mellomlegget. Ville tatt en tlf. til varehuset i morra, for å få ordnet saken. Det burde gå fint.

Anonymous poster hash: 5a528...467
Skrevet

Jeg jobber på g-max og må si at det høres rart ut. Her på "min" butikk kan kunder bytte farge og str. så slår vi bare prisen i null i kassa. Så om du kjøper en Safir parka på 25% rabatt, så kan du bytte denne i en Safir parka i en annen farge og prisen blir null. Bytter du inn Safir parka til f.eks von parka som har samme fullpris, må du betale mellomlegget. Ville tatt en tlf. til varehuset i morra, for å få ordnet saken. Det burde gå fint.

Anonymous poster hash: 5a528...467

Takk for svar. Jeg gidder ikke styre med det for en hundrings.

Men jeg synes det er værre at de man har kjøpt gave til risikerer å måtte betale for å få byttet i slike tilfeller. Min niese hadde i dette gitte tilfellet måtte betale hun også dersom hun skulle bytte og fargen var utsolgt i hennes str.

Det er jo utrolig mange som benytter seg av slike tilbud til å kjøpe julegaver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...