Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #1 Skrevet 13. november 2014 Jeg hadde en venninnemiddag i helgen som var. Vi var totalt 6 personer. Jeg sto for all maten. Middag og dessert til alle sammen. Jeg kjøpte også selvsagt lys, servietter etc. Jeg hadde brus, men som ville ha vin til maten fikk beskjed om å ta det med selv. Jeg spurte også om alle kunne bidra ved å ta med noe snakcs eller godteri så vi kunne ha litt å bite i utover kvelden. èn av jentene hadde med seg en plate sjokolade. Det var alt til 6 jenter en hel kveld. Jeg ble både skuffet fordi ingn andre ville bidra til fellesskapet og flau fordi jeg hadde jo ikke kjøpt inn noe potetgull eller annet siden jeg var sikker på at det var noen som ville, Jeg hadde jo også på en måte lagt nok i fellesskapspotten ved å betale all maten etc.. Ved andre anledninger har vi alltid delt regningen mellom oss for maten (dvs verten tok f.eks. 150 kr per person) + at ade som vil hr tatt med noe snacks. Hva synes dere? Anonymous poster hash: a8b3d...209
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #2 Skrevet 13. november 2014 Dere bør ha samme avtale hver gang dersom dette er noe som går på rundgang. Når vi var studenter spleiset vi, men etter vi begynte å jobbe har vertskapet alltid stått for alt. Noen ganger tar gjestene med vin selv, andre ganger ikke (avhengig av størrelse på laget), men har aldri bedt de ta med noe annet. Anonymous poster hash: 9176b...d66
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #3 Skrevet 13. november 2014 Hvis det er spleiselag bør msn gi beskjed på forhånd. Å komme med "regning" etterpå kommer de andre til å oppleve som smålig. Anonymous poster hash: ab5b4...4f3
Superdolly Skrevet 13. november 2014 #4 Skrevet 13. november 2014 Snakk saamen, bli enige om en måte å gjøre det på og hold fast ved denne. Hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå