Gå til innhold

Hva kan barnet ditt på 16 mnd.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kan:

Gå, løpe, klatre (f.eks.opp trappen), bruke løpesykkel med 4 hjul, klappe i hendene, leke borte/tittei, gjør alle bevegelsene til "bake kake søte", spiser selv med skje eller gaffel, peke, vinke og hoppe med samlede bein.

Nynner med når vi synger og danser til musikk.

Kan si:

Sitt eget navn

Mamma

Pappa

Pus

Vovvov

Bil

Ball

Bade

Melk

Nam

Mer

Takk

Brød

Fot

Pysj

Sove

Borte

Tom

Takk

Ja

Nei

Hei

Hadet

(Hva) er det?

Mamma/Pappa sin

(det er det jeg kommer på i farten)

Setter sammen ord til enkle setninger på 2-3 ord som "Jeg ha bæsj" når h*n trenger bleie", "mer nam", "Pappa/Mamma borte" og lignende.

Normalt??

Anonymous poster hash: fa201...420

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns dette er litt slapt. Min på 14 mnd har akkurat lært seg enkle regnestykker, så jeg forventer at hun kan % regning i løpet av noen mnd...

I tillegg så kan hun legge puslespill på 50 brikker, hun må bare ha hjelp til å finne hjørnene ennå.

Også baker hun boller, men det må vi styre litt, jeg syns bolledeigen hennes hever så dårlig. Tror det er armstyrken som mangler. Kanskje vi må vurdere helsestudio?

Hallo, selvfølgelig kan barnet ditt masse 😊 Barnet er jo kjempeflink, og det er jeg sikker på at du vet også. Så ja, helt normalt, og du bør være stolt.

Skrevet

Jeg syns dette er litt slapt. Min på 14 mnd har akkurat lært seg enkle regnestykker, så jeg forventer at hun kan % regning i løpet av noen mnd...

I tillegg så kan hun legge puslespill på 50 brikker, hun må bare ha hjelp til å finne hjørnene ennå.

Også baker hun boller, men det må vi styre litt, jeg syns bolledeigen hennes hever så dårlig. Tror det er armstyrken som mangler. Kanskje vi må vurdere helsestudio?

Hallo, selvfølgelig kan barnet ditt masse 😊 Barnet er jo kjempeflink, og det er jeg sikker på at du vet også. Så ja, helt normalt, og du bør være stolt.

Takk :) Jeg synes bare at det går litt fort i svingene her. H*n har vært veldig tidlig ute med alt. Siden påske har det skjedd utrolig mye. Tror du at det kommer til å stagnere litt. H*n er lang for alderen og jeg er litt bekymret for at de rundt oss skal overvurdere barnet. H*n er jo egentlig bitteliten.

Anonymous poster hash: fa201...420

Skrevet

Svare på spørsmål

Kysse og klemme på de hun er glad i

Gjøre enkle oppgaver/gå å hente noe

Dele leker

Navnene til alle barn og voksne i bhg

Sier ca 200 ord, jeg sluttet å telle

Setninger med 3-4 ord. "Bamsen sitte der", "mor spise kake" osv

Løpe, hoppe, trille kråke, klatre i ribbevegg, balansere, henge etter armene.

Disse/huske på "stor" disse

Synge/nynne 2-3 sanger hun kjenner godt

Spise selv og si hva hun vil ha

Drikke av vanlig kopp

Kle på seg støvler, lue og ta genser på over hodet og putte bena i buksebeina

Hun er også tidlig ute, og det er gøy :-)

Skrevet

Sønnen min på 17 mnd er utrolig smart og god motorisk. Kan ikke si så veldig mange ord enda, men forklarer med å vise og peke, og kan ALLE ord man spør om feks i bøker. Morro når er sånn :)

Anonymous poster hash: 1ba57...cf3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...