Gå til innhold

Endetarmprolaps eller hemoroide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har skjedd noe helt forfedelig! 
Jeg er veldig sikker på at jeg har fått endetarmprolaps! Dette er helt krise! Jeg vil ikke gå rundt med endetarmen min på utsiden! icon_sad.gif

Jeg har et lite håp om at det bare er en hemoroide, men det virker mer som prolaps! 
Noen som vet forskjellen? 

Når jeg er på do så kommer det en svær kul ut, kjennes ut som endetarmen min blir vrengt på en måte. Det gjør også vondt og klør litt..!! 
Er så redd jeg nå icon_sad.gif 

Noen som har hatt dette før, hva gjør man med det? kan man bli kvitt det uten operasjon?? 

Anonymous poster hash: abca8...08c
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det har skjedd noe helt forfedelig! 

Jeg er veldig sikker på at jeg har fått endetarmprolaps! Dette er helt krise! Jeg vil ikke gå rundt med endetarmen min på utsiden! icon_sad.gif

Jeg har et lite håp om at det bare er en hemoroide, men det virker mer som prolaps! 

Noen som vet forskjellen? 

Når jeg er på do så kommer det en svær kul ut, kjennes ut som endetarmen min blir vrengt på en måte. Det gjør også vondt og klør litt..!! 

Er så redd jeg nå icon_sad.gif 

Noen som har hatt dette før, hva gjør man med det? kan man bli kvitt det uten operasjon?? 

Anonymous poster hash: abca8...08c

Større hemoroider kan buke ut, og da er det snakk om prolaps. Det kan ellers dreie seg om anal- eller rektalprolaps. Dersom det kun buker ut når du presser, men går tilbake av seg selv, kan det være snakk om grad 2 hemoroider.

Behandling kan være alt fra salve som får blodårer til å trekke seg sammen, striks, sprøytebehandling eller kirurgisk fjerning, helt avhengig av tilstand og lokalisasjon.

Det er vanskelig å stille en nøyaktig diagnose over nettet; jeg anbefaler deg å oppsøke lege.

Unngå aktiviteter som øker trykket i endetarmen, unngå å sitte på toalettet og presse over lengre tid, og få i deg nok fiber og væske.

Endret av Astrum
Skrevet

Reklame slettet

Himmel og hav

Brukermoderator

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...