Dama på bygda Skrevet 13. november 2014 #1 Skrevet 13. november 2014 Har en gutt på 7 mnd. Jeg har en BabyBjørn bæresele, men den er ikke noe god. Får vondt i skuldrene bare av en liten tur. Vurderer å gå over til bæresjal da jeg ikke ønsker å ha han i bæremeis enda. Hvilke bæresjal er best fra hans alder og oppover? Takker for alle tips:)
Appelsinpiken Skrevet 13. november 2014 #2 Skrevet 13. november 2014 Ville kjøpt formsydd sele. Feks en ergobaby. Ergobaby 360 er kjempegod for både bærer og barn og er best i test. Kan brukes opp til 20 kG
Nölle_ Skrevet 13. november 2014 #3 Skrevet 13. november 2014 Hei! Jeg har bært gutten min i sjal helt siden han var 5 uker. Jeg har tre bæresjal, alle er feste og vevd. Det første var dydimos standardsjal. Egnet seg fint i begynnelsen men etter vært som babyen ble større kom behovet for ett mer stabilt sjal. Kjøpte ett nytt sjal fra dydimos som lik det første var av bomull. Dette var mye bedre for det var veldig stabilt og passet bedre for hans vekt. Det er sånn at når man begynner og bære så blir man litt hekta på disse sjalene:D min siste anskaffelse er mer av det eksklusive slaget, nemlig ett Oschasjal som er vevd med hamp og bomull. Utrolig fint å se på og veldig behagelig å bære. Mange synes prisen er stiv men disse sjalene får man lett solgt videre uten store tap. Ellers finnes det merker som Natibaby, Kookadi og Ellevill som er ett norsk merke:) Når det gjelder størrelse så har jeg to seksere og en treer. Ville begynt med en sekser. Til større babyer egner det seg bedre med sjal med lin eller hamp etter min mening. Til å begynne kan de være litt vanskeli og stive å knyte men med tiden blir de bedre. Ett bæresjal blir bedre jo mer det brukes. Du kan godt kjøpe brukt Her er link til mine sjal. http://www.didymos.de/Babys-tragen/Tragetuch/Bunte-Streifen/DIDYMOS-Babytragetuch-Standard-grau-natur-5.html http://www.didymos.de/Babys-tragen/DIDYMOS-Babytragetuch-Geckos-smaragd.html http://www.oschaslings.com/shop/Wrap/Eire%20Etlan/%252Fshop%252Fproduct%252F0%252Faztec-gold%253Fpage%253D1 Bra at du har valgt å gå bort fra babybjørn. Beina skal være i froskestilling, dvs høyere enn rompa. http://www.slingbabies.co.nz/Site/Positioning_2.ashx
Nölle_ Skrevet 13. november 2014 #4 Skrevet 13. november 2014 Denne siden er også bra: http://www.wrapyourbaby.com/ Lykke til;)
DramaMama Skrevet 13. november 2014 #5 Skrevet 13. november 2014 Jeg bruker moby wrap, og er veldig fornøyd.
Dama på bygda Skrevet 13. november 2014 Forfatter #6 Skrevet 13. november 2014 Tusen takk for svar:) Skal sjekke ut alle sidene. Er så mange ulike som gjør det vanskelig å velge. Ønsker å kjøpe et jeg kan bruke lenge, altså til han begynner å gå stødig selv om en stund, men son kan brukes lenger om nødvendig (med tanke på vekt av ungen).
Dama på bygda Skrevet 13. november 2014 Forfatter #7 Skrevet 13. november 2014 Moby wrap, hvor lenge kan den brukes? HI
Nölle_ Skrevet 13. november 2014 #8 Skrevet 13. november 2014 Ikke lenge, det er elastisk og egner seg for nyfødte. Råder deg til å kjøpe ett vevd sjal av god kvalitet. Dessuten er din så stor at du vil trenge ett stabilt sjal som du kan bære han lenge i. Da min var sju måneder begynte jeg å bære han på ryggen. Det var vanskelig først men nå går det lett:) Gutten er femten måneder og bærer han fortsatt hver dag i sjalet. Sjalet med hamp er det beste og mest stabile.
xenja Skrevet 13. november 2014 #9 Skrevet 13. november 2014 Jeg brukte mobywrap i begynnelsen og da ungene ble større byttet jeg til meitai veldig fornøyd med begge
Dama på bygda Skrevet 13. november 2014 Forfatter #10 Skrevet 13. november 2014 Ok skjønner. Hvilke merker er da best anbefalt i den alderen han er nå og framover? Er Meitai eller Ergobaby god da? HI
JeanieBeanie87 Skrevet 13. november 2014 #11 Skrevet 13. november 2014 Mobywrap er vi veldig fornøyd med, ettåringen sitter fortsatt bra i det sjalet
Dama på bygda Skrevet 13. november 2014 Forfatter #12 Skrevet 13. november 2014 Hvilken type mobywrap?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #13 Skrevet 13. november 2014 Skriver under på den om Ergobaby 360 Kjempegod og en helt annen verden enn babybjørn Anonymous poster hash: 07c73...f4f
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #14 Skrevet 13. november 2014 Manduca er knall for de større babyene, og kan brukes både på rygg og mage fra 6 mnd- 3 år.. Genialt med hoftebeltet som avlaster mye av vekta, og stroppene reguleres enkelt som en ryggsekk http://bereglede.no/index.php?main_page=product_info&cPath=84_1_68&products_id=604 Anonymous poster hash: 7d8df...6fa
JeanieBeanie87 Skrevet 15. november 2014 #15 Skrevet 15. november 2014 Hvilken type mobywrap? Vi bruker den orginale moby wrap, altså elastisk sjal.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #16 Skrevet 15. november 2014 Elastisk sjal er dårlig egnet til en baby på 7 mnd. Det finnes utrolig mange forskjellige typer bæretøy. Det spørs hva du er ute etter - hvis man skal mye inn og ut av bil på skitne parkeringsplasser kan en formsydd som f.eks. ergo eller manduca være midt i blinken. Da slipper du skitne sjal eller mei tai-stropper. Ønsker du å fortsette med sjal, er vevd sjal det mest fleksible bæretøyet, og det kan brukes helt til barnet ikke ønsker å bæres mer (jeg bærer fremdeles min gutt på snart fire år). Men læringskurven er litt brattere, og det er lurt å gjøre litt research før man kjøper, for det er store forskjeller mellom merker og modeller blant vevde sjal. Anbefaler deg egentlig å kjøpe brukt, for da er det sannsynligvis ferdig myket opp ("broken in"). Du kan få flere råd på facebook-gruppen "Norsk bæregruppe". Ellers er mei tai også et alternativ, men igjen er det mange ulike merker og størrelser. Anonymous poster hash: 374f2...d58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå