Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #1 Skrevet 13. november 2014 Ble misbrukt som barn over flere år, har kommet meg fint gjennom det, er voksen i dag med et godt, stabilt liv Men, så kommer det til menstruasjonen, da. Jeg sliter med store smerter, mye av det er sikkert psykisk også, men jeg klarer uansett ikke å styre det. Disse periodene er litt tunge, med en gang jeg sovner begynner jeg å drømme om det..våkner raskt og får ikke sove, akkurat som om kroppen min ikke forstår at disse smertene ikke er pga noe helt naturig Pg ikke et overgrep. Jeg sover naturligvis derfor dårlig hele uka og blir totalt utslitt. Blir veldig følsom og føler meg veldig liten igjen.. Fungerer helt fint utenom menstruasjon. Har snakket med lege og psykolog, men ingenting hjelper noe særlig. Nå har vi i allefall kommet frem til at jeg skal ta tre ppillebrett av gangen, slik at jeg slipper å ha mensen hver fjerde uke. Hormonspiral er uaktuelt da en vanlig gynekologisk undersøkelse er et mareritt, dessuten er tanken på noe fremmed oppi der avstøtende, jeg fikser det bare ikke. Så, er det andre grep man kan ta? Noen lure greier som legen ikke har informert meg om? Anonymous poster hash: 23c53...b9e
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #2 Skrevet 13. november 2014 Ingen? :/ Anonymous poster hash: 23c53...b9e
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #3 Skrevet 13. november 2014 P-sprøyte? Anonymous poster hash: d001f...5aa
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #4 Skrevet 13. november 2014 P-stav. Du kan jo også gå på p-piller sammenhengende uten opphold, hvis det ikke gir deg mer bivirkninger. Du trenger jo ikke ha bortfallsblødninger ("mensen") i det hele tatt, egentlig. Anonymous poster hash: a9439...d20
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 13. november 2014 #5 Skrevet 13. november 2014 Tusen takk for svar Jeg har prøvd å ikke få mensen i det hele tatt, men etter tre pillebrett kommer det uansett hva jeg gjør. Har gått på cerazette også, men den funka heller dårlig. P sprøyte, stav og slike ting vil de ikke sette på meg da jeg har hatt veldig sterke bivirkninger av de fleste hormoner jeg har prøvd. Yasmin er det eneste som har fungert over lengre tid. Akupunktur? Kan det være noe?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #7 Skrevet 13. november 2014 Akupunktur! Kan hjelpe med å fjerne smertene, og kan også hjelpe til med det følelsesmessige også. Har til gode å oppleve noen som ikke blir kvitt eller svært mye bedre av menssmerter og følelsesmessige berg/dalbaner relatert til mens. I kinesisk medisin kan også (store) blødninger for noen settes i sammenheng med mareritt o.l. også. Så sjekk rundt der du bor om det finnes en akupunktør med god erfaring med kvinnerelaterte plager. Jeg tror det kan hjelpe deg bra. Noen merker god bedring etter få behandlinger, noen kan trenge litt flere behandlinger før det stabiliserer seg, Noen kan trenge en behandling videre rett før mensen kommer etter første behandlingsrunde, men langt fra alle. Andre kan holde seg helt fine i måneder og år før de kanskje trenger en runde til. Det varierer fra person til person. Snakk med en erfaren behandler. Ellers er det noen som også kan ha nytte av psykomotorisk fysioterapi til å bearbeide slike følelser også. Håper du finner en løsning som fungerer for deg! Du har vært sterk som har greid deg så bra som du har tross det du har opplevd! Anonymous poster hash: 590fe...42c
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #8 Skrevet 13. november 2014 Jeg har også blitt misbrukt som barn og hadde det på samme måte som deg før. Etter jeg fikk minstemann (har to) har jeg ingen plager lenger, det har bare gitt seg av seg selv. En venninne av meg sliter så mye med mensensmerter at hun ligger til sengs en uke og spyr av smerter. Hun har en eller annen sykdom som jeg ikke husker navnet på. Hun går på noen medisiner som gjør at hun har mensen bare 1 gang i året. Anonymous poster hash: 9e69c...755
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #9 Skrevet 13. november 2014 Hjelper f.eks paracet og ibux på smertene? Da kan du prøve å ta det før du legger deg. Jeg ville bestilt meg en legetime, du må jo ikke legge ut om hele fortiden, bare si det enkelt som her Anonymous poster hash: 89509...a19
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #10 Skrevet 13. november 2014 Traumebehandling for å integrere traumehistorien din i minnet på en mer bevisst/kontrollert måte? Gir ofte mindre/færre kroppslige symptomer.Mdr eller tfcbt for eks. Anonymous poster hash: b07dd...572
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #11 Skrevet 14. november 2014 Jeg tar p-sprøyte hver 4. uke på grunn av endometriose. Jeg har ikke hatt mensen på over 1 år, så det kan være verdt et forsøk. Anonymous poster hash: 7e4d5...865
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå