Gå til innhold

Når barn slår

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva mener dere er den riktige måten å reagere på? Når gutten min på 15mnd slår sier jeg bestemt nei og forsøker å rette oppmerksomheten mot noe annet. Jeg gir han ros når han kommer klapper meg forsiktig.

Men hvordan er det med større barn. I dag slo en toåring min gutt, moren sa nei og slo/ klapset hånden hans. Men blir ikke det litt feil? Lærer de ikke at det er greit at voksne slår da?

Anonymous poster hash: f2cac...423

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvde forskjellige ting, og det funket best å ignorere det og gå bort:)

Anonymous poster hash: a5a6e...e03

Skrevet

Slå og klapse ett barn er IKKE lov!!!! Det denne moren gjør er helt feil... Og denne gutten lærer jo bare at det er greit å slå da, mammaen hans gjør det jo...  Helt feil! Om jeg slår du, og du slår meg, lærer jeg noe da?! Nei!

man kjefter, snakker med barnet og tar vekk fokuset. Litt etter alder, men man slår ikke eller klapser.

Anonymous poster hash: 74c9f...8fd
Skrevet

Synes dama gjør en stor feil m å slå til den grad at jeg kunne skrevet en egen avhandling om det alene.

Å gjøre slik offentlig mtp at alle nordmenn vet at det er straffbart å slå sitt eget barn sier mye om damen som person. Regner med at du også vet at det ikke er lov å slå barn? Jeg hadde faktisk sagt i fra til denne damen selv om det kanskje "bare" er klaps.. Kanskje noe å tenke på?

Tror ikke dette barnet kan ha det greit.. Betyr ikke at mammaen ikke er glad i barnet sitt, men at hun trenger veiledning.

Anonymous poster hash: 220c2...410

Skrevet

Synes dama gjør en stor feil m å slå til den grad at jeg kunne skrevet en egen avhandling om det alene.

Å gjøre slik offentlig mtp at alle nordmenn vet at det er straffbart å slå sitt eget barn sier mye om damen som person. Regner med at du også vet at det ikke er lov å slå barn? Jeg hadde faktisk sagt i fra til denne damen selv om det kanskje "bare" er klaps.. Kanskje noe å tenke på?

Tror ikke dette barnet kan ha det greit.. Betyr ikke at mammaen ikke er glad i barnet sitt, men at hun trenger veiledning.Anonymous poster hash: 220c2...410

Ja, du har selvfølgelig rett i forhold til at jeg burde ha sagt noe! Jeg ble så paff og målløs, men der er jo ingen unnskyldning. Tipps til hvordan jeg kan legge frem dette?

Skrevet

Min toåring slår meg når han blir frustrert og trasser. Tar gjerne imot tips!

Jeg har foreløpig prøvd å ignorere og gå unna, og å si au og prøve å forklare at mamma får vondt når han slår. Får inntrykk av at han forstår der og da, men han slår meg jo igjen ved neste trassanfall.

Å slå barnet tilbake er ikke bare pedagogisk feil, det er ulovlig!

Anonymous poster hash: de0b5...127
Skrevet

Sønnen min er nettopp fyllt 3 år å han slår og sparker meg fortsatt når han er sur/sint.

Å bare si nei funker bare ikke!

Jeg tar også gjerne imot tips :)

Anonymous poster hash: 97612...27b
Skrevet

De få gangene det har skjedd her, har jeg sagt høyt AU! Det har effekt. Og så har vi snakket om at det å slå aldri er riktig og at dersom jeg ikke hører på hva hun sier, så må hun si i fra at "mamma nå må du høre" og så har jeg prøvd å være lydhør for det.

Anonymous poster hash: d6561...ad7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...