Gå til innhold

Baby 5 mnd vil bare sove i vogna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min vil ikke sove i senga si. Våkner hele tiden. minst to ganger i timen om hun faktisk sovner og ikke vil opp med en gang. Dette er jo min skyld. Noen som har noen tips til hvordan gjøre denne overgangen enklest mulig? Hun må å vugges i søvn i armkroken...

Anonymous poster hash: 18f3e...c89
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor mener du at der er din skyld at hun våkner?

Du kan jo også legge deg ved siden av henne og sove. De små liker nærhet. Eller hva med bæresjal- eller sele?

Anonymous poster hash: 2f7fc...96a

Skrevet

Er jo jeg som venna henne til å sove i vogn for hun sov bedre der, ikke rart hun ikke sover så godt på nytt sted da. Har bæresjal men løser jo ikke problemet siden hun ikke greier sove i senga si om natta. De siste to dagene har hun sovet godt der om dagen, men våkner hele tiden om natta...

Skrevet

Nei, du har ikke gjort noe galt eller vendt babyen til noe som helst mener nå jeg. De er bare sånn de små. Dersom hun sover best i vogna, så kan du jo la henne sove i vogna om natta kanskje? Mitt råd er at dersom du finner noe som funker så hold deg til det. Dette vil gå seg til når hun blir større. Jeg mener de handler om å skape positive søvnassosiasjoner når de er så små, da kommer leggingen kanskje til å bli lettere når hun blir større

Skrevet

Det er også vanlig at de våkner hele tia om natta

Skrevet

Hun kommer jo til å vokse ut av vogna om ikke alt for lenge, og sportsvondelen er jo ikke god å sove i om natta. så snur hun seg, og er så tett i vogna i forhold til senga.... 

Skrevet

Vogna er jo trygg og tett og god. Senger er gjerne åpne, luftige - i et stort rom. Dette kan vel kanskje oppleves som noe utrygt for den lille som er vant med at det er trangere?

Hva med å gjøre det litt "mindre"/ hule"/ tettere rundt senga, slik at beibissen ikke får all verdens rom over og under seg?

Skrevet

Vogna er jo trygg og tett og god. Senger er gjerne åpne, luftige - i et stort rom. Dette kan vel kanskje oppleves som noe utrygt for den lille som er vant med at det er trangere?

Hva med å gjøre det litt "mindre"/ hule"/ tettere rundt senga, slik at beibissen ikke får all verdens rom over og under seg?

Har hørt hisorier om babyer som blir kvalt i ting som ligger i senga eller sengekanten om man har sånn pute rundt kanten. 

Skrevet

Har hørt hisorier om babyer som blir kvalt i ting som ligger i senga eller sengekanten om man har sånn pute rundt kanten. 

Trenger vel ikke nødvendigvis å ligge noe i senga? Kan jo sette senga i et hjørne, kanskje ha himling på, og tette på andre måter enn nettopp puter i senga.

Skrevet

Ikke noe krise å sove i vognbagen. MEN om du ønsker å få henne til å sove i senga så har jeg noen tips:

Sørg for å lage senga "trangere", dvs. at det blir som et "rede". Bruk puter for å fylle "tomrommet" i senga, rull helseteppe til en "krans" ovnfor hode osv.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 8a093...f53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...