Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #1 Skrevet 13. november 2014 Har nå sittet i 20min, og enda er det to foran meg i køen... Hadde time 10:10. Jeg MÅ være tilbake på jobb til 11:20, men begynner å bli redd at jeg ikke skal nå det. Utrolig irriterende!! Har jo fått fri fra jobb og greier, så må jeg kanskje gå igjen før jeg har fått snakket med henne i det hele tatt... Anonymous poster hash: 68300...840
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #2 Skrevet 13. november 2014 Det er alltid lurt å legge inn margin på både lege og tannlege... Anonymous poster hash: 2e266...d8c
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #3 Skrevet 13. november 2014 Tror det er veldig ulikt. Har sittet opp til en time. Selv jobber jeg som tannlege, og gir alltid beskjed hvis jeg blir mer enn fem min forsinket. Opplyser forventet ventetid (det kan ha skjedd noe akutt), og gir pasienten mulighet til ny time hvis h*n ikke ønsker å vente. Veldig sjelden jeg blir så forsinket, men det er ikke alt man rår over, dessverre. Synes det er normal folkeskikk å gi beskjed, men du kan jo spørre i skranken? Anonymous poster hash: d8e0d...56f
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #4 Skrevet 13. november 2014 Jeg ventet en gang i en time. Viste seg at en pasient tidligere på dagen hadde fått hjertestans, noe som (selvfølgelig) hadde ført til forsinkelser utover dagen. Anonymous poster hash: 42641...99a
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #5 Skrevet 13. november 2014 Det er alltid lurt å legge inn margin på både lege og tannlege... Anonymous poster hash: 2e266...d8c Tenkte at jeg la inn god margin når jeg la inn over en time... Tannlegen min er det toppen 5 min venting hos, tenkte at det sikkert var nokså likt hos lege. Jaja, får håpe på det beste, er utrolig glad for at dette ikke er noe jeg gjør ofte:)! Anonymous poster hash: 68300...840
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #6 Skrevet 13. november 2014 Du kommer ikke til å vente mer enn en time. Gjør du det så slipper du å betale for timen. Anonymous poster hash: 41284...89c
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #7 Skrevet 13. november 2014 Du kommer ikke til å vente mer enn en time. Gjør du det så slipper du å betale for timen. Anonymous poster hash: 41284...89c Har aldri opplevd. Men opplevd flere ganger at jeg måtte vente i over en time, og nei, det var ikke snakk om Øhjelp-time der man må belage seg på venting, men time bestilt flere dager i forveien. Måtte like pent betale for timen, og fikk redusert tid hos legen siden legen var så forsinket at han ikke rakk alt han skulle med meg, jeg måtte da bestille en ny time for resten av problemet og betale en gang til. Anonymous poster hash: 1bb33...a1e
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #8 Skrevet 13. november 2014 Hos min lege er det heller uvanlig, å ikke måtte vente minst 15 minutter. Jeg har ventet over 1 time noen ganger og Anonymous poster hash: eb406...151
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #9 Skrevet 13. november 2014 Du kommer ikke til å vente mer enn en time. Gjør du det så slipper du å betale for timen. Anonymous poster hash: 41284...89c Det stemmer ikke, det gjelder kun på sykehus Anonymous poster hash: eb406...151
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #10 Skrevet 13. november 2014 Du kommer ikke til å vente mer enn en time. Gjør du det så slipper du å betale for timen.Anonymous poster hash: 41284...89c Det stemmer ikke, det gjelder kun på sykehus Anonymous poster hash: eb406...151 Hvis du sier det. Jeg ventet en gang i over en time og legen sa jeg slapp å betale for det var en regel. Men, du sitter jo på fasiten så. Anonymous poster hash: 41284...89c
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #11 Skrevet 13. november 2014 Det er alltid venting hos min lege også. Sjelden mindre enn 20 minutter. Ofte 40 minutter. Jeg synes at mer enn 15 minutters venting er uakseptabelt. Har forståelse for at ting kan skje og at legen må prioritere enkelte pasienter om det oppstår noe akutt, men hos min lege er ikke dette grunnen til forsinkelse. Det er alltid sånn. Den timen som det er minst venting på er det siste timen før lunsj, men den passer det ikke å få når man er i jobb - da foretrekker jeg tidlig eller sent på dagen. Anonymous poster hash: 895c6...998
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #12 Skrevet 13. november 2014 Uff, det minner meg om en gang jeg begynte å grine hos legen. Stortuta og la ut om alle problemene. Var i ferd med å gå på en skikkelig smell. Da jeg kom ut og så hun som satt og venta fikk jeg utrolig dårlig samvittighet, for jeg hadde glemt tida helt og vært inne altfor lenge... Anonymous poster hash: f1236...abb
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #13 Skrevet 13. november 2014 Du kommer ikke til å vente mer enn en time. Gjør du det så slipper du å betale for timen.Anonymous poster hash: 41284...89c Det stemmer ikke, det gjelder kun på sykehus Anonymous poster hash: eb406...151 Hvis du sier det. Jeg ventet en gang i over en time og legen sa jeg slapp å betale for det var en regel. Men, du sitter jo på fasiten så. Anonymous poster hash: 41284...89c Det gjør tydeligvis du og...........hårsår....... Anonymous poster hash: eb406...151
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. november 2014 #14 Skrevet 13. november 2014 Du kommer ikke til å vente mer enn en time. Gjør du det så slipper du å betale for timen.Anonymous poster hash: 41284...89c Det stemmer ikke, det gjelder kun på sykehus Anonymous poster hash: eb406...151 Hvis du sier det. Jeg ventet en gang i over en time og legen sa jeg slapp å betale for det var en regel.Men, du sitter jo på fasiten så. Anonymous poster hash: 41284...89c Det gjør tydeligvis du og...........hårsår....... Anonymous poster hash: eb406...151 Det er en regel som kun gjelder på sykehus, men legen kan jo ha satt det som en egen regel hos seg. Jeg slapp å betale for en time jeg selv glemte, selvom legen er i full rett til å ta betalt.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #15 Skrevet 13. november 2014 Hos legen vi har nå sitter jeg nesten alltid mer enn en time. Også med syke barn. Jeg får ingen beskjed om forventet ventetid eller at han er forsinket. Jeg synes det er så provoserende. Det er i og for seg fint at de tar seg ekstra tid til pasienter som trenger det. Men når dette skjer hver dag må man gjøre noe med hvordan man legger opp arbeidsdagen. Og jeg er faktisk en slags kunde, men jeg synes jeg blir behandlet som en som bare skal være takknemlig for at jeg får audiens. Ingen informasjon og ikke noe "beklager" forsinkelsen. Men han er hyggelig når jeg først kommer inn altså. Tenk hva all denne ventingen på legkontor koster samfunnet i tapt arbeidstid! Og til spørsmålet ditt: opp til 15 minutter venting hadde vært helt greit. Og jeg hadde hatt full forståelse for ytterligere forsinkelser en gang i blant forutsatt at jeg ble informert, fikk tilbud om evt å endre til ny time og legen hadde kostet på seg en unnskyldning når jeg kom inn. Anonymous poster hash: ccd22...b29
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #16 Skrevet 13. november 2014 Da jeg byttet til min gamle fastlege var ventetid noe jeg vektla, dessverre har hun gått av med pensjon og jeg har fått en ny som er dyktig og alltid forsinket. Siden det er et generelt problem at leger er alt fra 15min til over en time forsinket så bør jo legen"timene" bli fem-ti min lenger. Jeg synes at etter 20 min bør det komme info om forventet ventetid med mulighet til å booke om timen hvis det er lang ventetid. Anonymous poster hash: 1f075...982
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #17 Skrevet 13. november 2014 Det er vel ingen tvil om at legene ofte presser litt for mange pasienter inn på samme dag, men jeg har forståelse for at det er vanskelig å beregne tiden også. Noen pasienter bruker bare de oppsatte 10-15 minuttene, mens andre plutselig trenger en dobbelttime uten at dette kom frem da de bestilte timen... Om legen setter opp 20 min pr pasient og får 5 pasienter etter hverandre som bare bruker 10 min så er det jo kastet bort en hel haug med lege-tid. Legenesenteret har jo også et visst antall timer hver dag til akuttpasienter, det er der vi kommer inn når vi ringer en morgen fordi barnet plutselig har fått over 40 i feber og har et rart utslett. Vi forventer jo å få slike akutttimer også. Så er det dagene hvor de har mange akuttpasienter, så alle akutttimene er brukt opp, og da skjer det selvfølgelig noe som velter alt sammen. Jeg har to ganger vært den som har forårsaket venting for andre. Den ene gangen fikk jeg telefon fra barnehagen om at datteren min hadde falt og fått et kutt i hodet som blødde veldig, det måtte sys. Da kom vi rett inn på legesenteret og andre måtte vente. Andre gangen var det sønnen min som hadde ødelagt seg på skolen, brekt et ribbein og fått hjernerystelse, da kom vi også rett inn selv om det var fullt på venteværelset. Sånne episoder gjør meg litt mer ydmyk og villig til å vente når det er andre som har "sneket" i køen så jeg må vente. Anonymous poster hash: 30c15...f9d
the amazing spidermamma Skrevet 13. november 2014 #18 Skrevet 13. november 2014 Hadde en fastlege som alltid lot meg vente i over en time. Etter at jeg endelig fikk komme inn til en typisk 10 min konsultasjon, fikk jeg beskjed om å henvende meg i skranken for å få tatt en blodprøve. Men da skulle sekretæren ha lunsj, og jeg måtte vente enda 40 min. Det er ikke det at jeg ikke unner folk lunsjpausen sin, men det må være mulig å planlegge litt bedre, så jeg byttet fastlege. Nå har jeg en flink lege som beklager hvis hun er 10 min forsinka. Så det er i hvertfall ulik praksis på forskjellige steder!
Tjofsen Skrevet 13. november 2014 #19 Skrevet 13. november 2014 Legen min er ofte forsinket, men gir beskjed om hvor mye når han henter neste pasient. Jeg er glad for at han bruker den tiden han trenger og ikke stresser. Det viser at han bryr seg om pasientene sine. Selvfølgelig kunne nok timene vært planlagt bedre. Passer på å få legetime på fridagene mine, så det gjør meg ingenting å vente. Opplever også at legen har fullt fokus på meg og bruker den tiden som er nødvendig. Er glad for at jeg ikke har en lege som haster gjennom timelistene sine.
Øyne som ser!! Skrevet 13. november 2014 #20 Skrevet 13. november 2014 Hadde en lege hvor jeg ofte nåtte sitte å vente i over 2 timer + at det var over 2 uker ventetid når jeg nesten ikke klarte å puste for jeg var så tett/forkjølet. Skiftet lege og nå får jeg time på dagen og jeg kommer alltid inn presis .
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #21 Skrevet 13. november 2014 Hos min lege venter jeg aldri mer enn 15 minutter. Nå har han satt opp 20 minutter pr pasient da, nettopp for å unngå de store forsinkelsene. Mange andre leger har vel 15 min pr pasient. De svarer alltid kjapt på telefon. Jeg har aldri opplevd å ikke få akutt-time samme dag hvis jeg ringer på morgenen. Dette gjelder selv om jeg i utgangspunktet kun ringte for å få råd. For timer som ikke er akutt, er det vel ca en ukes ventetid. Veldig fornøyd med legen! Anonymous poster hash: 7b44e...94d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå