Gå til innhold

Kan dette stemme? :o

Gjest Syltebærtyttetøy

Anbefalte innlegg

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg sliter med menstruasjon, blør mye og lenge. Vært hos legen hvor jeg fikk beskjed om å kjøpe meg menskopp for å sjekke hvor mye jeg blør, skaffet med den på 20 ml (husker ikke merket i farta), fikk menstruasjon i går, hittil har jeg blødd 60 ml!? Jeg har fire dager igjen med kraftig blødninger, så tre dager med en del mindre. Lest litt på nett og der står det at det vanligste er opp mot 80ml hele perioden.. Er det mulig å blø så mye som jeg gjør? Eller har jeg blingsa på begeret? Har jo vært fullt hver gang jeg har tømt det..

Sliter med lave jernlagere hele tiden, kan dette være grunnen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker også kopp med sterke blødninger. Har kopp på 26 ml. De 2-3 første dagene kan koppen være full 5-6 ganger. Så jeg blør gjerne over en dl i døgnet de første dagene. Har tatt set opp med legen men de vil ikke gjøre noe med det før jeg er ferdig med barn.

De koker livmoren eller noe sånt og det kan visstnok hjelpe. Men da må du være ferdig med barn.

Anonymous poster hash: f7435...6a1

Skrevet

Damer! Med mindre dere skal ha flere barn, er det et enkelt inngrep å få gjort noe med det! Tok det for noen mnd siden og blør nå så lite at det er nesten så jeg kan bruke truseinnlegg i stedet for bind.

Anonymous poster hash: 4f7bf...d67
Skrevet

Mange kvinner (som er ferdige med barn) har god effekt av et enkelt inngrep som heter NEAS. En ballong føres inn i skjeden, fylles med veldig varmt vann og "svir" dermed av ytterste laget av livmorslimhinnen. Du kommer til sykehuset på morgenen, og drar hjem ei lita stund etter inngrepet! Noen merker ingen smerter etter inngrepet, andre litt mer. Felles er at de aller aller fleste har god effekt av dette!

Vil tippe at lege/ gynekolog anbefaler dette inngrepet før evt fjerning av livmor etc :-)

Men som nevnt over, så må du være ferdig med å få barn :):)

Anonymous poster hash: 9d911...bb8

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Takk for svar :)

Ja, er i forbindelse med NEAS legen ville jeg skulle se hvor mye jeg blødde. Jeg er "bare" 28 år, legen er derfor meget skeptisk. Men jeg er lei av å ha vondt, lei av å blø igjennom alt, lei av å ikke klare noe som helst den uken jeg har menstruasjon. Dessuten har jeg fått de to barna jeg alltid har ønsket meg, har også følt meg ferdig med barn siden jeg gikk gravid siste gangen ;) Kroppen min tåler dårlig svangerskap og det hadde rett og slett ikke vært fysisk mulig å få til det en gang til med to barn fra før..

Skrevet

Du har sikkert forsøkt f.eks hormonspiral ?

Er usikker om det er noe nedre aldersgrense for dette inngrepet, men vil anbefale deg et besøk til en gynekolog :-)

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Pga min sykdomshistorie vil de ikke sette spiral på meg. Har prøvd alle merkene av p-piller tilgjengelig tror jeg ;) Går nå på Yasmin, den har hatt grei nok effekt.. Men jeg begynner å nærme meg den grensen hvor jeg ikke kan bruke de lenger. Vi har leidens mutasjon i familien (blodproppgenet) og jeg får derfor ikke gå på p-piller for alltid ;)

Nedre grense for sterilisering i Norge er 25 år, så jeg burde jo "få lov".

Skrevet

Håper det ordner seg slik du ønsker:-)

Har hatt mange pasienter på Gyn som sliter sånn som deg, og som har god effekt av ulike inngrep :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...