Gå til innhold

Nyhetssaker ang. Mexico


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er fullstendig kaos i Mexico, og det virker som om den eneste plassen man kan lese om det er på tekst-TV. Og det står ikke mye der heller. VG, Dagbladet, Aftenposten etc poster så og si aldri noe om urolighetene, drapene og korrupsjonen som herjer i Mexico, hvorfor er det slik?

Noen som har link til (norske) sider hvor man kan lese mer om tilstanden i dette landet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med utenlandske nettaviser? Det står helt sikkert mye i NY Times, for eksempel. Alle Texas- og New Mexico-aviser har sikkert også mye, og hva med BBC?

Ellers har jeg lest lite om det her hjemme (sikkert pga nært før fjernt-prinsippet), men hører at det tas opp litt på NRK radio, senest i går da jeg hørte de hadde funnet 40 drepte lærerstudenter!

 

Anonymous poster hash: a322a...901

Skrevet

Hva med utenlandske nettaviser? Det står helt sikkert mye i NY Times, for eksempel. Alle Texas- og New Mexico-aviser har sikkert også mye, og hva med BBC?

Ellers har jeg lest lite om det her hjemme (sikkert pga nært før fjernt-prinsippet), men hører at det tas opp litt på NRK radio, senest i går da jeg hørte de hadde funnet 40 drepte lærerstudenter!

 

Anonymous poster hash: a322a...901

Ja, det leste jeg på Nrk´s tekst-TV i går. Det er rene ville vesten (og verre enn det) i Mexico, og jeg synes det er veldig merkelig at man ikke kan lese om dette i noen av de store norske avisene. Jeg kan gå inn på utenlandske sider, men er ikke veldig god i engelsk ;)

Skrevet

 

 

Hva med utenlandske nettaviser? Det står helt sikkert mye i NY Times, for eksempel. Alle Texas- og New Mexico-aviser har sikkert også mye, og hva med BBC?

Ellers har jeg lest lite om det her hjemme (sikkert pga nært før fjernt-prinsippet), men hører at det tas opp litt på NRK radio, senest i går da jeg hørte de hadde funnet 40 drepte lærerstudenter!

 

Anonymous poster hash: a322a...901

Ja, det leste jeg på Nrk´s tekst-TV i går. Det er rene ville vesten (og verre enn det) i Mexico, og jeg synes det er veldig merkelig at man ikke kan lese om dette i noen av de store norske avisene. Jeg kan gå inn på utenlandske sider, men er ikke veldig god i engelsk ;)

Jeg hører mye på P2, vil tro du vil høre mer der enn på nærradioen, liksom. Prøv P2 eller NRK nyhetskanalen.

P2 har også mer inngående reportasjer innimellom.

En del finnes også som podcast, så du kan søke i arkivene.

 

Anonymous poster hash: a322a...901

Skrevet

Jeg har selv bodd og studert i Mexico. Det er mye sant i det som skrives, men jeg opplevde aldri noe til urolighetene, annet enn demontrasjoner etc, hvor man holdt avstand. Jeg bodde i en av de største byene, var på hyppige besøk til Mexico city og andre områder som er rammet. Kriminaliteten er stor blant gjengmiljøer og blant de med penger, men holder man seg nære turistområder og tar sine forhåndsregler merker man lite til dette (i hvertfall gjorde jeg det).



Anonymous poster hash: 2b293...52b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...