Gå til innhold

IVF - Uten ventetid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha prøvd i over 3 år på søsken, så syns vi aldersforskjell begynner å bli veldig stor. Pga min vekt har vi ikke søkt om noe IVF enda, men jeg holder på å gå ned i vekt og nærmer meg målet. Vi skulle helst ha startet med forsøk allerede i januar 2015. 

Ventetiden i det offentlige tar jo sin tid, hvordan er det med det private? Kan ting skje smekk i smekk? 

Jeg tror vi har gode sjangser til å lykkes med ivf. Barnet vi har ble til uten å prøve, men jeg får ikke naturlige eggløsninger (maks noen få ganger i året og slik har det vært hele tiden, selv når jeg har vært normaltvektig). Har også vært gjennom noen pergorunder, og ble faktisk gravid (men mistet i sa). 

Så alt i alt - jeg blir jo gravid. Jeg tror vi har veldig gode sjangser med ivf. Det enkleste ville jo vært flere pergokurer, men det kan jeg altså ikke få. 

Vil vil så veldig gjerne få et barn i løpet av 2015, er det slik at det finnes privatklinikker som har mulighet til å starte opp veldig raskt? Så snart jeg når ønsket vekt så vil vi gjerne komme igang. 

Anonymous poster hash: 4003a...009
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er ikke noe særlig kø privat, verken i Norge eller Danmark. Ikke de samme vektbegrensningene heller, selv om det anbefales at man har BMI under 33.

Anonymous poster hash: 1ddfc...dd3
Skrevet

Liker

FrkKværner

i dag, 23:43

De fleste klinikker har ingen ventetid. Det eneste du må vente på er mens 😊. Jeg startet opp 3 uker etter den første kontakten med klinikken 😊.

Anonymous poster hash: d0d0b...17d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...