Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #1 Skrevet 12. november 2014 Leier leilighet, flere mindreårige barn, samboere. De har blitt sagt opp og må ut innen desember er gått. Her vi bor er det leiligheter til leie, men de får ikke disse leilighetene pga de er "for mange". De leter også i nabokommunene, men de har jo skole- og barnehageplasser å ta hensyn til. Til våren/sommeren kan de bli i stand til å kjøpe noe eget, men hva skjer i mellomtiden om de ikke finner leilighet å bo i? Kan de faktisk bli hevet ut fra leiligheten de bor i? De leter selvsagt, fått avslag, ja.... Anonymous poster hash: 95cd2...965
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #2 Skrevet 12. november 2014 Hvorfor kan de ikke kjøpe noe nå? Anonymous poster hash: 42acd...ddd
overlord Skrevet 12. november 2014 #3 Skrevet 12. november 2014 Reglene for oppsigelse skal fremgå av leiekontrakten. Har man ikke andre muligheter for tak over hodet må man henvende seg til NAV/kommunen for hjelp.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #4 Skrevet 12. november 2014 De kan ikke kjøpe noe nå pga jobbsituasjon, forhåpentligvis er det unnagjort noen kurs som vil bidra til jobb for den av dem som ikke jobber. Kommunen/NAV har neppe noe å bidra med her. Jeg har vært på besøk i en leilighet som var kommunal en gang. Jeg kunne knapt oppholde meg der pga astma. Det var så rå luft i huset pga dårlig vedlikehold. De som bodde der var også mye syke. Anonymous poster hash: 95cd2...965
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå