Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #1 Skrevet 12. november 2014 Datteren min på 2,5 år har fått antibiotika ca 12 ganger. Er ikke det voldsomt? Har et barn crp på 79-100, trengs antibiotika eller går det over uten? Føler ikke jeg kan ta det opp med legen, han vet vel hva han gjør? Anonymous poster hash: c5178...a42
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #2 Skrevet 12. november 2014 Om crp er så høy,er det bakteriell infeksjon og ikke virus. Om det er snakk om virusinfeksjon da er crp mindre enn 20. Men jeg ville finnet ut hvilken bakterie det er snakk om og hvilken antibiotika den reagerer på. Anonymous poster hash: 0687c...875
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #3 Skrevet 12. november 2014 Sikkert ulike bakterier, siden det gjelder 12 ulike tilfeller og sykdommer. Men hun har reagert på en del av typene, så de velger type ut fra hva jeg sier til legen ang hennes reaksjoner. Anonymous poster hash: c5178...a42
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #4 Skrevet 12. november 2014 Synes bare det er mye, men om bakteriell infeksjon ikke går over uten så skjønner jeg har blitt litt hysterisk og kontakter fastlege med en gang jeg ser at hun er syk utover normalen. Har da alltid crp opp mot 100. Anonymous poster hash: c5178...a42
Astrum Skrevet 12. november 2014 #5 Skrevet 12. november 2014 CRP kan brukes som grovt skille mellom diverse betennelsestilstander, og til en viss grad skille mellom virus- og bakterieinfeksjon. Men CRP er ikke avgjørende for behandlingsvalg - til det må man vite mer om tilstanden og eventuelt ansvarlig agens. Noen barn har oftere bakterielle infeksjoner enn andre. Det gjelder også antibiotikabruk, uten at jeg kan si noe spesifikt om ditt tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #6 Skrevet 12. november 2014 Da er det noe som forrige kur ikke løste helt. Jeg ville snakket med legen om mer indersøkelser. De antibiotika som hun får reagerer ikke slik den skal. Grunnen kan være at hun ikke får riktig dose eller ikke tar hele kuren slik at alle bakterier blir utryddet. Eller typen at bakterien er resistent på denne typen antibiotika slik at uansett hvor mye du gir,den overlever. Anonymous poster hash: 0687c...875
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. november 2014 #7 Skrevet 12. november 2014 Det meste går over av seg selv, men det tar litt lengre tid.. ikke sikkert hun hadde fått det om hun var eldre. Min på 16 mnd har hatt x antall runder han og, men hadde han vært eldre ville han ikke fått så mye sa legen
Astrum Skrevet 12. november 2014 #8 Skrevet 12. november 2014 Da er det noe som forrige kur ikke løste helt. Jeg ville snakket med legen om mer indersøkelser. De antibiotika som hun får reagerer ikke slik den skal. Grunnen kan være at hun ikke får riktig dose eller ikke tar hele kuren slik at alle bakterier blir utryddet. Eller typen at bakterien er resistent på denne typen antibiotika slik at uansett hvor mye du gir,den overlever. Anonymous poster hash: 0687c...875 Eller at det her er snakk om separate infeksjoner. Det er umulig å vite ut ifra trådstarters post (og i utgangspunktet kreves også dyrkning, gitt at infeksjonsfokuset er likt i alle tilfellene). Dette blir spekulasjoner.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #9 Skrevet 12. november 2014 Sikkert ulike bakterier, siden det gjelder 12 ulike tilfeller og sykdommer. Men hun har reagert på en del av typene, så de velger type ut fra hva jeg sier til legen ang hennes reaksjoner. Anonymous poster hash: c5178...a42 Må ikke være forskjellige bakterier heller. Det kan skje at du har bakterien som ikke helt er resistent slik at antibiotika bremser litt,barnet blir bedre,og så kommer tilbake. Om feks bakyerien er resistent på penicillin,da har du kanskje flerer legemidler som inneholder pencillin. Baren navner er annerledes men de reagerer på samme måte. Da kan du tro at det er forskjellige legemidler men det er det ikke. Alle kan være penicilliner eller cephalosporiner,bate legemiddel firmaer som kaller dem forskjellig. Og om bakterien er resistent på en,da er stor sannsynlighet at den er resistent på alle. Anonymous poster hash: 0687c...875
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #10 Skrevet 12. november 2014 Da er det noe som forrige kur ikke løste helt. Jeg ville snakket med legen om mer indersøkelser. De antibiotika som hun får reagerer ikke slik den skal. Grunnen kan være at hun ikke får riktig dose eller ikke tar hele kuren slik at alle bakterier blir utryddet. Eller typen at bakterien er resistent på denne typen antibiotika slik at uansett hvor mye du gir,den overlever. Anonymous poster hash: 0687c...875 Eller at det her er snakk om separate infeksjoner. Det er umulig å vite ut ifra trådstarters post (og i utgangspunktet kreves også dyrkning, gitt at infeksjonsfokuset er likt i alle tilfellene). Dette blir spekulasjoner.Ja,dyrking er best. Anonymous poster hash: 0687c...875
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #11 Skrevet 12. november 2014 Da er det noe som forrige kur ikke løste helt. Jeg ville snakket med legen om mer indersøkelser. De antibiotika som hun får reagerer ikke slik den skal. Grunnen kan være at hun ikke får riktig dose eller ikke tar hele kuren slik at alle bakterier blir utryddet. Eller typen at bakterien er resistent på denne typen antibiotika slik at uansett hvor mye du gir,den overlever. Anonymous poster hash: 0687c...875 to ganger har hun ikke fått i se g hele kuren pga hun reagerer med oppkast når hun får imacillin (?). Kan det henge sammen selv om den ene sykdommen er ørebetennelse og neste er halsbetennelse? Eller er hun bare maks uheldig? Hun blir stort sett betydelig bedre etter 2 dager med medisinmen fullfører alltid, Anonymous poster hash: c5178...a42
Astrum Skrevet 12. november 2014 #12 Skrevet 12. november 2014 (endret) Da er det noe som forrige kur ikke løste helt. Jeg ville snakket med legen om mer indersøkelser. De antibiotika som hun får reagerer ikke slik den skal. Grunnen kan være at hun ikke får riktig dose eller ikke tar hele kuren slik at alle bakterier blir utryddet. Eller typen at bakterien er resistent på denne typen antibiotika slik at uansett hvor mye du gir,den overlever. Anonymous poster hash: 0687c...875 to ganger har hun ikke fått i se g hele kuren pga hun reagerer med oppkast når hun får imacillin (?). Kan det henge sammen selv om den ene sykdommen er ørebetennelse og neste er halsbetennelse? Eller er hun bare maks uheldig? Hun blir stort sett betydelig bedre etter 2 dager med medisinmen fullfører alltid, Anonymous poster hash: c5178...a42 Mellomøret er forbundet med halsen gjennom øretrompeten. Det kan være en sammenheng, men det er ikke mulig å vite med sikkerhet. Dersom antibiotika fører til bedring, og kuren tas helt ut, er det stor sannsynlighet for at det er snakk om en ny infeksjon, muligens med en annen bakterie. At hun ikke har fullført kuren tidligere, vil ikke ha noe å si, så lenge en senere kur har tatt seg av infeksjonen. Endret 12. november 2014 av Astrum
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #13 Skrevet 12. november 2014 Da er det noe som forrige kur ikke løste helt. Jeg ville snakket med legen om mer indersøkelser. De antibiotika som hun får reagerer ikke slik den skal. Grunnen kan være at hun ikke får riktig dose eller ikke tar hele kuren slik at alle bakterier blir utryddet. Eller typen at bakterien er resistent på denne typen antibiotika slik at uansett hvor mye du gir,den overlever. Anonymous poster hash: 0687c...875 to ganger har hun ikke fått i se g hele kuren pga hun reagerer med oppkast når hun får imacillin (?). Kan det henge sammen selv om den ene sykdommen er ørebetennelse og neste er halsbetennelse? Eller er hun bare maks uheldig? Hun blir stort sett betydelig bedre etter 2 dager med medisinmen fullfører alltid, Anonymous poster hash: c5178...a42 Det kan henge sammen. Det kan også skje at hun har genetisk kortere eustahii tube og at melk feks kommer til lettere og forårsaker ørebetennelse som er vanskelligere å bli kvitt. Da kanden bare komme flere ganger tilbake,gå over til halsbetennelse. Med dyrkning får du vite hvilken type bakterier som er i halsen og hvilke antibiotika bør gis for å få optimal resultat. I tillegg kommer ørebetennelse. Det tar lengre tids behandling for å utrydde bakterien i øret,rett og slett. Men dette har må du snakke med legen din om. Anonymous poster hash: 0687c...875
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #14 Skrevet 12. november 2014 Anbefaler deg på det sterkeste å kjøpe aldersbestemte gode tarmbakterier til jenta di, HI! Antibiotikaen forstyrrer tarmbakteriefloraen, og der sitter 80 % av immunforsvaret vårt. Bare en kur kan forstyrre denne mye. Siden din datter har fått så mange så er det ekstra viktig at hun får ekstra hjelp til å bygge opp igjen bakteriefloraen sin! (da er det ikke nok å drikke biola en stund!) På helsekosten har BioLife og Udo's Choice gode typer som er aldersbestemte. Så ta alltid en slik kur etter en antibiotikakur. Fortsetter hun å bli like ofte syk så ville jeg ha fått sjekket henne for ev. matintoleranser, siden immunforsvaret hennes tydeligvis ikke rekker å bygge seg opp. Unngå så mye raffinert sukker som mulig. Anonymous poster hash: 34934...9cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå