Gå til innhold

Grenser for barna. Hvilke grenser har dere i hjemmet? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: e27f6...950

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har klare og greie grenser. Hun vet hva hun må og områder jeg aldri gir meg på (som tannpuss, håndvask ol.) Alle skal snakke pent til hverandre (som i at det ikke er lov med banning, kjefting eller å kalle hverandre). Alle skal være snill med katten og sofaen er ikke til å hoppe i. Gotteri er til lørdag så det nytter ikke å mase. Mas fører ingensteder uansett og det vet hun. Jeg gir alltid en advarsel før det kommer en eventuell konsekvens.

Min fremste regel for meg selv er at jeg er ikke mitt barns beste venn. Jeg er mamma og må tørre å stå i det, våge i være upopulær og sette grenser. Jeg er streng, men rettferdig.

Har egentlig greie husregler som gjelder alle som bor i huset, bortsett fra katten. Han er litt adferdsvanskelig ;)

Anonymous poster hash: bf9e3...11f
Skrevet

Bra å høre det er katten og ikke mannen. Sjeldent her inne ;)

Jeg spør fordi jeg er interessert i å finne ut om jeg har for lite grenser for mitt barn, men så langt høres det likt ut :)

Hi

Skrevet

Mange hovedregler og endelig unntak..

De det ikke Gjøres unntak fra er; tannpuss morgen og kveld, vaske hender etter dobesøk , ikke slå...

Ellers har vi mange regler det innimellom Gjøres unntak fra. Vi er fleksible og lever med hverandre så godt vi kan..

Anonymous poster hash: 202a8...cfb

Skrevet

Min tanke er at grenser må en misjon. Som feks. at hopping i sofaen tillater jeg ikke fordi hun kan slå seg i veggen, slå seg i ovnsmuren og fordi det er en aktivitet jeg ikke ønsker hun skal bedrive hos andre eller når vi har gjester. Grenser blir en form for forebyggende eller korrigerende virksomhet. Målet er å skape et selvstendig individ som kan ta gode avgjørelser på vegne av seg selv.

Å sette grenser bare for å bestemme uten mål eller mening er tullete.

Hehe, ja, den katten den katten :P Han mener at alle grenser er tullete ;)

Anonymous poster hash: bf9e3...11f
Skrevet

Dytt :)

Skrevet

Dytt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...