Gå til innhold

Refusjon briller til barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har en gutt på 10 år som fikk briller for et par dager siden. Han fikk brillestyrke +1 på begge øynene. Ingen skjeling eller skjeve hornhinner.

Noen som vet om vi har krav på refusjon på deler av beløpet? 5000,- er mye å betale med dårlig økonomi :/

Anonymous poster hash: 51b75...969

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet, er det ikke refusjon på sånne "vanlige" briller. 😖

Ja, det er dyrt!

Anonymous poster hash: 3f0d3...d8a

Skrevet (endret)

Når det ikke er annet galt enn langsyn, så mener jeg dere ikke fyller krav til brille støtte fra NAV. Min datter er nærsynt og har skjeve hornhinner, men får ingenting dekket.

Til neste gang så kan dere jo tenke på å velge litt billigere briller. 5000 er et temmelig dyrt sett med briller til et barn. Vi handler kun briller på spacesavers, og der får både datteren og vi foreldre flotte briller for en tusenlapp i året hver.

Endret av HvittHus
Skrevet

Uff så dyrt...😫 vi kjøpte akkurat for 799 tror jeg, specsavers.. Hvorfor måtte du ha så dyre? Vi får refusjon, han har et arr på øyet+ skjeling, er vel forskjellig styrke på hvert øye.

Skrevet

Oi, det var stor forskjell! Neste gang blir det specsavers, ivertfall :)

Takker for svar :)

HI

Anonymous poster hash: 51b75...969

Skrevet

Jeg betalte 45 kr for nye briller og glass til datteren min på Specsavers.

Resten ordnet de, altså sendte inn alt til NAV, jeg gjorde ingenting utenom å betale usle 45 kr!:) Veldig fornøyd.

Nå var 5000 kr mye da, tror det kostet 1400 kr hos oss egentlig pga liten styrke i glasset, men du skal få dekket mye!

Anonymous poster hash: 59ed2...a72
Skrevet

Når det ikke er annet galt enn langsyn, så mener jeg dere ikke fyller krav til brille støtte fra NAV. Min datter er nærsynt og har skjeve hornhinner, men får ingenting dekket.

Til neste gang så kan dere jo tenke på å velge litt billigere briller. 5000 er et temmelig dyrt sett med briller til et barn. Vi handler kun briller på spacesavers, og der får både datteren og vi foreldre flotte briller for en tusenlapp i året hver.

Så rart, her skrev øyelegen ut rekvisisjon til datteren min og hun er bare litt langsynt styrke 1+.... Betalte da kun 45 kr vi. Original pris 1400 kr

Skrevet

Så rart, her skrev øyelegen ut rekvisisjon til datteren min og hun er bare litt langsynt styrke 1+.... Betalte da kun 45 kr vi. Original pris 1400 kr

https://www.nav.no/no/Person/Hjelpemidler/Hva+har+du+vansker+med/Briller+til+barn+og+ungdom+under+18+%C3%A5r.384152.cms

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...