Gå til innhold

Når bestiller man første time for kontroll??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det vanilig å gå til lege for første time? Når man tar blodprøver og sånn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men du må bare ringe fastlegen din nå og avtale med dem. Bedre å ringe for tidlig enn for seint.

Skrevet

Ringte denne uken å bestilte. Fikk time hos fastlege i uke 12 for å ta blodprøver etc.

Privat ul i uke 12 også. Og jordmortime i uke 16.

Er i uke 8 nå.

Skrevet

Jeg fikk beskjed å ta det mellom uke 8 og 12. Ringte fastlegen med en gang, da min lege kun jobber halv tid så avtaler bør bookes i god tid. Samtidig som jeg er avhengig av å time det med hjemmekontor i jobben fordi jeg pendler. Så eneste mulighet før nyttår ble da allerede i uke 9, men det var visst helt greit :)

Skrevet

Spurte ikke om noe da jeg ringte jeg, avtalte bare legetime... De spurte ikke heller - det pleier de å gjøre. Spørs om det var noen nye i telefonen. Fikk time den 3. desember. Ikke helt sikker på hvor jeg er da, men det kan jo legen fortelle meg. ;) Dersom jeg holder ut til da uten å bli "syk", så priser jeg meg lykkelig. Kommer til å ha med urinprøve. Dersom jeg får et ok svangerskap så blir det nok flest turer til jm, for legen har ikke så god peiling...

Skrevet

Jeg skal i begynnelsen av desember, da er jeg 9 1/2 uke på vei. Fikk også beskjed om mellom uke 8 og 12 :) Kjenner jeg gleder meg :)

Skrevet

Jeg fikk time i uke 11 - altså første uka i januar. Men fikk beskjed om å ringe dersom noe dukket opp som skulle tilsi time tidligere! 

Skrevet

Jeg skal til fastlege i morgen 4+4 om det stemmer. Også skal jeg da få henvisning til ul relativt kjapt. Har risiko svangerskap som skal følges godt opp så er mye greier fremover nå... Men gøy da. :)

Skrevet (endret)

Jeg hadde første kontroll da jeg var 5+3. 

Endret av alma90
Skrevet

Jeg skal til lege på fredag. Er 6+1 i dag. Har lavt stoffskifte og skal ha ekstra oppfølging pga dødfødsel og prematur fødsel...

Skrevet

Skal til legen på mandag, er da i uke 5. Skal også på kontroll hos prøverørs klinikken i uke syv. 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...