Gå til innhold

Dere som gir mme på kvelden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ammer i tillegg. Hvorfor gjør dere dette?

Og har dere merket noe til at dere får mindre melk?

Tror jeg har lite melk på kveldene. Da baby sutrer ved puppen. Og ikke finner helt roen. Når han hadde ammet ferdig klarte jeg så vidt å få ut en dråpe melk etterpå. Ikke at jeg vet om man skal få mye melk da.

Helsesøster syntes han har lagt litt lit på seg. Og anbefalte å kanskje gi litt tillegg om jeg merker han er sulten.

Vil gjerne høre deres erfaringer. Har ikke lyst å slutte med ammingen. Dette vil jeg helst gjøre lengst mulig.

Anonymous poster hash: ab054...d15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les på ammehjelpen.no . Det er helt normalt med uro og mye amming på kvelden. De vil gjerne die ofte, og lenge om kvelden. Det er det som er med på å øke produksjonen. Begynner du med tillegg, klarer du aldri å øke produksjonen. Amm så ofte han vil, og la han ligge så lenge han vil (før du blir sår). Den fete melken kommer til slutt, så ikke skift bryst for ofte.

Anonymous poster hash: 1fd30...c9b

Skrevet

Jeg ammet til babyen ble 1 år på den måten ;) Dvs flaske på kvelden og innimellom en på dagen også. Vær bevisst på å amme når du kan. prøv å legge tilrette for at du kan amme så mye som mulig. Flaske etterpå. Personlig lagde jeg små mengder melk i forhold til alder, men du får se an selv :)

Anonymous poster hash: a8553...7bf
Skrevet

Ja jeg prøver nå virkelig å la han amme så mye han vil. Men han er ikke super interessert i å ligge ved puppen for lenge. Da blir han lei og vil vekk. Virker ikke som han vil jobbe så mye for å få melk.

Ja er så redd for at jeg ikke klarer å øke produksjon om jeg begynne med mme

Skrevet

Kjør to døgn hvor du ikke gjør noe annet enn å amme. Legg han til minimum annenhver time mens du er våken, og sett gjerne på klokka på natten slik at du får ammet to-tre ganger da også. Det er slitsomt, men etter ett til to døgn vil du merke at du har fått mere melk. Baby vil virke mere tilfreds, og du kan slappe mere av. Økedøgn er noe man bare må gjennom.. Begynner du med erstatning vil du aldri få økt brystmelkmengden din, det er bankers. Kjøp inn deilig ferdigmat, drikk masse væske og kjør maraton på en kul serie mens du holder på, så virker det ikke så slitsomt. Rigg deg til i sofaen og kjør på!!!

Anonymous poster hash: a20f2...d4a

Skrevet

Oki. Da begynner jeg å amme mye. Og ofte. Men er det noe tips til hva jeg kan gjøre når han ikke vil amme? Sutrer litt når han ikke er sulten og vil amme

Skrevet

Er han ikke sulten, skal du ikke amme. Men jeg trodde problemet var at han var sulten hele tiden og ikke fikk nok?

Anonymous poster hash: a20f2...d4a

Skrevet

Nei han er sutrete på kvelden. Og gått lite opp i vekt. Så helsesøster nevnte at jeg kabskje måtte gi litt erstatning innimellom. Det virker ikke som han er så interessert i amme når det ikke kommer melk. Altså han vil ikke jobbe så mye for maten.

Skrevet

Vi ga en flaske etter kveldsammingen på begge barna våre når de ble Ca. 2-3 måneder, men det var for å få en sammenhengende nattesøvn. Jeg hadde ingen problemer med produksjonen, og den ene flasken ødela ikke melkeproduksjonen min. Men for mange vil en flaske ødelegge...

Hvis jeg var deg hadde jeg prøvd økedøgn i to dager som hun over skrev, deretter ville jeg eventuelt prøvd tillegg..hvis barnet er gammelt nok ville jeg prøvd å gi litt grøt.

Anonymous poster hash: 88712...360

Skrevet

Ja nå prøver jeg å amme mye.

I natt var han nesten mer våken enn før jeg begynte å amme så mye.

Kanskje ting blir bedre når vi kan gi litt grøt. Det er vel rundt 4 mndr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...