Gå til innhold

Femar - hvem kan skrive resept?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på sykehuset i februar etter henvisning fra legen siden vi har prøvd å få barn lenge uten å lykkes. Fikk bare resept på pergotime og beskjed om å slanke meg (greit nok, det er jeg klar over)

På andre dobbelkur klaffet det med pergotime, men jeg mistet desverre. Jeg fikk altså eggløsning hver eneste gang med pergotime. 

Jeg holder på å gå ned i vekt, men er enda ikke helt fornøyd. Vi har en pause i prøvingen nå for å ha fokus på å gå ned i vekt. Når jeg nærmere meg målet vil vi gå videre med IVF, mulig privat pga legen på sykehuset mente det ikke var vits for oss å prøve IVF siden vi er så ung så vi fikk det sikkert til en gang uansett(!). Vi er forresten 24 og 25 år. Har et barn på 4 år sammen(ikke planlagt), har prøvd på søsken i 3 år, så vi prøvde lenge før jeg tok kontakt med legen.

Uansett, når jeg har gått ned i vekt ønsker jeg å prøve Femar som legen min nevnte som et alternativ. Må jeg tilbake på sykehuset eller kan jeg f.eks gå til en privat gynekolog? Kan de skrive ut en slik resept? Tenkte å ta meg en tur til gynekolog uansett for en sjekk.

Har ikke så veldig lyst å dra tilbake til den samme legen på sykehuset, følte ikke vi ble tatt så veldig seriøst der.

Anonymous poster hash: 7d1a0...785

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...