Gå til innhold

Vil flytte fra leilighet på dagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leier nå leilighet, men har ingen kontrakt på denne.

Kommer sikkert til å kjøpe hus denne måneden.

Kan vi bare pakke sakene og dra? Er det noe lovverk på oppsigelsestid, når vi ikke har kontrakt? Vil nødig betale dobbelt..

Anonymous poster hash: 2e03b...354

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy flate så frekke dere er hvis dere gjør det. Hørt om respekt for andre?

Anonymous poster hash: e60ee...caf

Skrevet

Oppfør dere som skikkelige folk og si i fra så fort dere vet dere skal flytte. Fy søren så dårlig gjort det er å flytte på dagen

Anonymous poster hash: 9460e...1d7
Skrevet

For mange år siden bodde vi vegg i vegg med noen kroniske drittsekker, nach med oppstart mellom 3-5 og varighet til 8-9 om morgenen var regelen, heller enn unntaket. Hele uka.

Vi klaget skriftlig til utleier MANGE ganger, men det skjedde ingenting. Endte med å sende oppsigelse på kontrakten midt på natta, akkompagnert av trance fra naboen. Hadde vi ikke hatt kontrakt, hadde vi definitivt flyttet på dagen.

Så jeg vil si at det er situasjonsbetinget...

Skrevet

Det var ment som svar til de to strengedamene over her :) Vet dessverre ikke noe om lovverket når man ikke har kontrakt.

Skrevet

Det var ment som svar til de to strengedamene over her :) Vet dessverre ikke noe om lovverket når man ikke har kontrakt.

Jeg er enig i at det kan være situasjonsbetinget, og jeg svarte utfra hi sin situasjon. Hadde hi hatt din begrunnelse så hadde jeg ikke vært så streng, men når hi sin begrunnelse er at de ikke vil betale to plasser. da synes jeg det er frekt og blir en strengedame.

Anonymous poster hash: 9460e...1d7

Skrevet

Vel, huseier har satt opp prisen fra 7 til 12000 i måneden. Må vi betale dobbelt har vi ikke råd til å kjøpe nå. Det er et firma som eier leiligheten, og jeg vet at den er nedbetalt for lenge siden. Eier sitter langt bedre i det økonomisk enn oss, og vi føler ikke for å tyne oss selv, for et firma som ikke ville ta hensyn til oss heller, ved prishoppet, og som heller ikke har kontrakt med oss. Hvorfor skal vi som fattige leieboere ikke komme oss ut av leiemarkedet fordi vi må sponse et firma?

Skrevet

Har dere ikke kontrakt har dere ikke noe oppsigelsestid heller. Da kan de også kaste dere ut på dagen. Så lenge det er et firma hadde jeg ikke fått dårlig samvittighet og i alle fall ikke når de har satt opp prisen mye mer enn som i det hele tatt er lov!

Anonymous poster hash: d353d...429
Skrevet

Vi har vært trofaste leietakere her i 7 år.

Men, noen som vet noe om vi vil ha loven på vår side, når vi ikke har kontrakt?

(Bryr oss ikke om dem som synes mer synd på firmaet som eier leiligheten, enn på oss som endelig har mulighet til å ikke betale 12000 i måneden til rikfolk lenger).

Skrevet

Har dere ikke kontrakt har dere ikke noe oppsigelsestid heller. Da kan de også kaste dere ut på dagen. Så lenge det er et firma hadde jeg ikke fått dårlig samvittighet og i alle fall ikke når de har satt opp prisen mye mer enn som i det hele tatt er lov!

Anonymous poster hash: d353d...429

Takk, det var det jeg lurte på :)

Skrevet

I følge husleieloven er det 3 mnd oppsigelsestid (1 mnd om du leier i huset til utleier og deler inngang).

Det er ikke noe krav i husleieloven om at man må ha kontrakt (selv om det er anbefalt), den gjelder uansett.

Anonymous poster hash: 741d9...4df

Skrevet

Dere har selvfølgelig oppsigelsestid også uten kontrakt. Les lovdata.no

Ellers er det utrolig rart at dere ikke har en kontrakt. Har dere heller ikke betalt inn depositum?

Har dere fått 6 mnd varsel på at husleien settes opp til gjengs leie? Om ikke godtar dere selvfølelig ikke dette prishoppet på leien.

Anonymous poster hash: 020e3...018
Skrevet

Hussleieøoven gjelder uansett. Dermed har dere 3 mnd oppsigelsestiden og må betale ut februar.

Anonymous poster hash: 74100...cd2

Skrevet

Trodde husleieloven kun gjelder preseptorisk til gunst for utleier.

Om dere ikke har slingringsmonn på 12.000,- i økonomien deres nå, vil jeg fraråde å kjøpe hus.

Anonymous poster hash: 419f2...602

Skrevet

Jeg flytta på dagen. Bodde i leilighet 1 år det loft og alle boder var smekkfullt fra før. Ble fortalt på visning at alt dette skulle vere tømt, men den gang ei. Boder og lolofdirekte knyttet til min leilighet. Kjøleskapet funket ikke så måtte ordne dette selv, så begynte det å komme lekkasje fra taket utenfra. Når det regnet mye (son det ofte gjør i Bergen) dryppet det mye inn i min stue. Uttallige purringer til eier uten at noe skjedde. Så jeg pakket tingene mine i romjulen og flytta. Sendte oppsigelse på mail med at jeg ikke kom til å betale mer enn desember. Truet med advokat på meg, men jeg gav blanke f... Så ja man kan flytte på dagen😃

Skrevet

I ditt tilfelle var det jo annerledes, siden det var kontraktsbrudd fra utleier ikke å stille bodene til disposisjon. HI har 3 mnd oppsigelse etter husleieloven, som gjelder med mindre annet er avtalt.

Anonymous poster hash: 18618...41e

Skrevet

Jeg flytta på dagen. Bodde i leilighet 1 år det loft og alle boder var smekkfullt fra før. Ble fortalt på visning at alt dette skulle vere tømt, men den gang ei. Boder og lolofdirekte knyttet til min leilighet. Kjøleskapet funket ikke så måtte ordne dette selv, så begynte det å komme lekkasje fra taket utenfra. Når det regnet mye (son det ofte gjør i Bergen) dryppet det mye inn i min stue. Uttallige purringer til eier uten at noe skjedde. Så jeg pakket tingene mine i romjulen og flytta. Sendte oppsigelse på mail med at jeg ikke kom til å betale mer enn desember. Truet med advokat på meg, men jeg gav blanke f... Så ja man kan flytte på dagen

Du kan rane en bank også, men lov er det ikke.

Skrevet

Hvis husleien ble satt opp fra 7000 til 12000 skal dere ha 3 mnds varsel på det, selv da vet jeg ikke om det er lov i det hele tatt.

Skrevet

en har de lov til å sette opp husleien med så mye da? Trodde det kun var noen få prosent de kunne sette opp med i året`?

Anonymous poster hash: 7abd7...cee
Skrevet

en har de lov til å sette opp husleien med så mye da? Trodde det kun var noen få prosent de kunne sette opp med i året`?

Anonymous poster hash: 7abd7...cee

Det er lovlig om det gjøres på riktig måte.

Skrevet

Men kjøper dere hus, tar det uansett litt tid før dere kan flytte inn. Det vanlige er ofte 3 mnd. Og dere kan og be om at overtagelsen ikke er før om 3 mnd.

Anonymous poster hash: 3789c...f18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...