Gå til innhold

Er deres 4-åringer sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter overrasker meg i blant med å lære bøker og sanger fort utenat.

Hun fikk en ny lydbok for ca. 10 dager siden, og har hørt på den 1 gang om dagen siden det. Hun kan alle sangene nå, og oppfører ofte små "skuespill" med sitater fra handlingen.

Hun kan de fleste bøkene sine utenat, har gjort det siden hun var 3 år.

Bare nysgjerrig om det er vanlig i denne alderen? :)

Anonymous poster hash: 26def...3d7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg tror det er vanlig? Min er også litt sånn, helt utrolig hva han husker! Blir helt overrasket selv. 

Anonymous poster hash: 428f8...96a
Skrevet

Min gjør ikke dette, men jeg var sånn. Og er sånn fremdeles, lærer tekst og melodier veldig raskt.

Anonymous poster hash: dbb67...c17
Skrevet

Ja, det er ganske vanlig.

Det er såpass vanlig at man ofte ikke oppdager lese og skrivevansker hos barn før de er ganske store, de husker leseleksen utenat hele første og andre klasse...

Anonymous poster hash: 1bc4b...e26
Skrevet

Ja, 3,5 åringen her er også sånn. Og det behøver ikke komme med en gang. Han kan ha sett eller hørt en ting gjentatte ganger for så å gjenta det nesten ordrett etter flere uker.

Anonymous poster hash: 0d374...e38
Skrevet

Frøkna her har også god oversikt over hva som står i flere av bøkene sine. Noen kan hun utenat.

Skrevet

Ja min gjengir bøkene sineordrett. Se gjort siden hun var 3.

Husker også sanger og melodier. Hun har rett g slett god husk, hun husker detaljer som hvilke sko bestefaren hadde på for flere uker siden (jeg hadde ikke fått det med meg, de var nye) så ser hun en fremmed på butikk peker på skoene og sier st slike har bestefar. Så sjekker jeg det og det stemmer. Vet også hva som tilhører hvem og hvem hun har fått alt hun eier fra. Utrolig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...