Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #1 Skrevet 11. november 2014 Kan små barn på 1 år ha kun feber som symptom på noe? Sønnen min fikk feber på 38 + litt i går, men var i kjempe godt humør, man kunne ikke merke at han hadde feber bortsett fra at han var varm. I dag har han ligget på rett under 39 og vært i super form, masse energi, spist normalt osv. Like før leggetid ble han slapp og hadde 39,4 i feber. Men var jo slapp pga feberen og trøtt. Ingen andre symptomer på noe. Da er det antakelig bare en infeksjon som gir kun feber eller kan det være noe annet? Vet at barn og voksne kan ha forskjellig symptomer på sykdommer. Han har hatt 4. barnesykdom og hånd, fot og munnsyken. Har skjønt det sånn at vannkopper gir lett feber, men hva regnes som lett feber? Mener jeg har blitt fortalt at de kan mangle symptomer på ørebetennelse bortsett fra feber, men han burde vel ha vondt da? Anonymous poster hash: 7e99e...d70
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #2 Skrevet 11. november 2014 Feber KAN være starten på en infeksjon. Derfor mange bhger anbefaler barnet å ha en feberfri dag hjemme etter feber. Anonymous poster hash: 39450...df4
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #3 Skrevet 11. november 2014 Feber KAN være starten på en infeksjon. Derfor mange bhger anbefaler barnet å ha en feberfri dag hjemme etter feber. Anonymous poster hash: 39450...df4 Takk men jeg vet begge de to tingene du nevner Anonymous poster hash: 7e99e...d70
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #4 Skrevet 11. november 2014 Han har helt sikkert en virussykdom som gir ham feber. Begge mine barn er i god form selv om de har feber opp i 39,5, og jeg merker sjelden noe på oppførselen deres før temperaturen stiger over 39 grader. Det er ikke alle virusinfeksjonene som gir snue, hoste etc, men kanskje er det en av barnesykdommene som gjør at han får ufarlig utslett om noen dager. Så lenge han er i god form ville jeg ikke ha bekymret meg! Det er umulig å vite om det kan komme til å utvikle seg til noe mer som f.eks vannkopper etc. Anonymous poster hash: 93bd2...e32
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #5 Skrevet 11. november 2014 Han har helt sikkert en virussykdom som gir ham feber. Begge mine barn er i god form selv om de har feber opp i 39,5, og jeg merker sjelden noe på oppførselen deres før temperaturen stiger over 39 grader. Det er ikke alle virusinfeksjonene som gir snue, hoste etc, men kanskje er det en av barnesykdommene som gjør at han får ufarlig utslett om noen dager. Så lenge han er i god form ville jeg ikke ha bekymret meg! Det er umulig å vite om det kan komme til å utvikle seg til noe mer som f.eks vannkopper etc. Anonymous poster hash: 93bd2...e32 Og ift ørebetennelser skyldes de fleste virus og trenger da ikke antibiotika-behandling. Det kan godt være han er litt rød på trommehinnen som ved ørebetennelse, det har mine barn vært ofte, selv om de ikke har klaget på ørevondt. Så lenge han er i god form, ikke klager over vondt eller har feber i mer enn 3-4 dager er heller ikke det noe man trenger å bekymre seg over. Anonymous poster hash: 93bd2...e32
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #6 Skrevet 12. november 2014 Takk for svar! I dag var tredje dagen hans med feber. Han blir slapp over 39 men ikke noe annet, vanskelig å vite om han har vondt siden han ikke kan fortelle det men han hadde vel sutret og klaget da. Har han ennå feber i morgen så lenge jeg legen. Vet at antibiotika ikke fungerer på virus men greit med en sjekk om legekontoret syns at det trengs. HI Anonymous poster hash: 7e99e...d70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå