Gå til innhold

Dilema! Og jeg er ganske irritert.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt. Går på AAP pga sykdom som jeg har slitt med i mange år (psykisk). Sluttet i min siste jobb i sommer. Etter sommeren og frem til nå har jeg blitt mer og mer deprimert av og IKKE ha noe å gjøre på dagtid.

Har aldri jobbet 100%, men deltid og det var egentlig perfekt. Da fikk jeg passe tid til meg selv, og så også komt meg ut blant "folk" på jobb.

Har i 1 år ca gått i terapi, gruppeterapi 1 gang per uke. I min forrige jobb hadde jeg fri den dagen jeg gikk i terapi, da jeg ikke kan jobbe den dagen.

Så dilemmaet...

Har nå endelig fått meg en deltidsjobb å starter neste uke. Dette er KUN et vikariat på 2-3 mnd, men alt hjelper og jeg har takket ja.

Jeg forhørte meg med terapeut i gruppetimen sist om det gikk an å komme på terapien annenhver uke siden de absolutt må ha meg på jobb den dagen jeg skal i terapi annenhver uke, dette da jeg er vikar for en som er sykemeldt nå.

Så sier terapeuten at det er et problem, og spør de andre hva de mener. De andre sier da at det er dumt hvis noen er borte annenhver gang pga jeg går glipp av ting osv sov, at det er viktig at alle stiller opp hver gang. Kan forstå det, men her synes jeg terapeuten og gruppa burde støtte meg, hadde det vært en fast jobb hadde jeg bedt om fri den dagen, men dette er kun et kort vikariat og det er snakk om å være borte 3-4 ganger i gruppa frem til jan/feb!

Fikk som sagt ingen støtte.

Har IKKE lyst å si opp det vikariatet før jeg har begynt pga jeg går i terapi 1 gang per uke, for meg er det positivt at jeg klarer å jobbe litt utenom AAP og ikke bare gå hjemme!!

Vurderer å ta dette med lederen eller de som er høyere opp for å prate om dette, evt min tidligere terapeut der, for jeg synes det blir feil å gå i gruppeterapi der målet for å bli bedre er jo nettopp og komme seg ut i jobb og bli bedre av sykdommen!!

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 2f8d1...e42
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil heller ikke slutte i gruppeterapien helt enda...

Forresten normalt at alle i en gruppe skal snakke høyt om hva de synes om denne jobb/gruppemøte dilemma akkurat som vi var en slags "familie" der alle fikk bestemme?!

Synes dette rart.

Jeg blir veldig deprimert av å gå hjemme hele dagene, vil jobbe litt....

HI

Skrevet

Du har min støtte!! Ta det videre med noen andre, og revurder om den gruppen egentlig gir deg noe når det ikke kan utvises større fleksibilitet!!

Anonymous poster hash: aaacb...246

Skrevet

Jeg har ikke den slags erfaring, men synes jo sunn fornuft tilsier at du gjør som du føler for!

Veldig merkelig å ta noe slikt opp i gruppen. Terapeuten skal vel støtte deg i det som gjør deg bedre.

Skrevet

Synes absolutt at dy burde fått mer støtte for å faktisk nå ha mulighet til å komme det litt ut i jobb igjen , så at du er borte annenhver uke , er i mine øyne positivt . Å sånn som jeg forstår det , utelukkende positivt for deg også :) vil først og fremst gratulere deg jobb å finne en type jobb som passer for deg og din livssituasjon , selv om der bare er for en periode . Ta det opp med en høyere leder om gruppeleder ikke ser viktigheten i dette . Eventuelt foreslå at gruppetimene kan være på torsdag istede for feks mandag nå i denne perioden, hvis viktigheten av å delta på alle møtene er så stor , så burde ikke det være noe problem . Da har du hvertfall ett alternativ kontra å ikke delta annen hver uke :)

Anonymous poster hash: 426d7...ff2

Skrevet

Du har min støtte!! Ta det videre med noen andre, og revurder om den gruppen egentlig gir deg noe når det ikke kan utvises større fleksibilitet!!

Anonymous poster hash: aaacb...246

Ja tenker jeg også. Finnes ingen fleksibilitet her. Håper min tidligere terapeut som kjenner meg kan hjelpe...

HI

Skrevet

Kinkig, men jeg hadde gått for jobben. Virker ikke egentlig som om de i gruppa er så opptatte av hva som er best for deg. 

Anonymous poster hash: b4040...a56
Skrevet

Reagerte også på at 2 av de andre i gruppa la ut om hvor "Dumt" det er å være borte fra gruppa annenhver gang, da det er lett å si for dem som har JOBB som har tilrettelagt. Angrer på at jeg ikke spurte de direkte hva de hadde gjort om det var de som måtte velge mellom jobb og terapi!

HI

Skrevet

Kommer helt an på hvordan opplegget i gruppen er. Om de andre trenger at alle er tilstede og gruppen jobber innenfor en ramme der alle må være tilstede så skjønner jeg godt at de ikke liker at du skal være til og fra. Har du forpliktet deg til en gruppe og et opplegg så bør du enten stille opp eller avslutte.

Anonymous poster hash: e5f78...9eb

Skrevet

Kommer helt an på hvordan opplegget i gruppen er. Om de andre trenger at alle er tilstede og gruppen jobber innenfor en ramme der alle må være tilstede så skjønner jeg godt at de ikke liker at du skal være til og fra. Har du forpliktet deg til en gruppe og et opplegg så bør du enten stille opp eller avslutte.

Anonymous poster hash: e5f78...9eb

Mitt inntrykk er heller at de som klaget på at jeg skulle være borte er de som er bedre/nesten friske og de trenger publikum. Stygt å si det, men selv om man er en gruppe så er vi individuelle og jeg hadde bare blitt glad om det var en annen som sa det jeg sa i gruppa, nettopp fordi det handler om å bli bedre, er ikke det målet i en gruppe?

Skal ta dette videre i morgen, og slutter hvis ikke.

HI

Skrevet

Jeg er enig med deg. Når målet er å komme seg mer ut i jobb så burde gruppen støtte opp om det. Det at de ev. støttet opp om dette betyr jo ikke at man skal tillate alle typer fravær fra gruppen. Men når fraværet skyldes en positiv ting som er et av målene til gruppen så virker det snevert at de ikke ser det selv.

Jeg ville tatt det opp med leder eller tidligere terapeut. Kanskje er det en annen gruppe du kan begynne i i steden for? Virker jo ikke som om de er så opptatt av samme mål som deg.

Anonymous poster hash: 4607b...a9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...