Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #1 Skrevet 11. november 2014 Gutten er syk og jeg var hjemme med han i dag, planen er at mannen er hjemme med han i morgen, og om han er syk fortsatt så er jeg hjemme på torsdag. Er det lov? Eller må samme person ta sykt-barn-dager på rad? Om det er greit og gutten ennå må være hjemme fredag må vi da ha legeerklæring siden det blir fjerde dagen hans hjemme? Eller tells bare tre dager om jeg er hjemme med han i tre dager på rad? Anonymous poster hash: 31bb7...aa6
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #2 Skrevet 11. november 2014 De kan deles akkurat slik dere ønsker. Arbeidsgiver kan kreve legeattest dersom barnet er syk i mer enn tre dager. Anonymous poster hash: 2b18d...a84
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #3 Skrevet 11. november 2014 De kan deles akkurat slik dere ønsker. Arbeidsgiver kan kreve legeattest dersom barnet er syk i mer enn tre dager.Anonymous poster hash: 2b18d...a84 takk du vet det 200% sikkert? Anonymous poster hash: 31bb7...aa6
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. november 2014 #4 Skrevet 11. november 2014 De kan deles akkurat slik dere ønsker. Arbeidsgiver kan kreve legeattest dersom barnet er syk i mer enn tre dager.Anonymous poster hash: 2b18d...a84 takk du vet det 200% sikkert? Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Det er helt sikkert. Jeg jobber med personal og sånn er reglene :-) (hos oss krever vi ikke noe da, men vi kan)
Astrum Skrevet 11. november 2014 #5 Skrevet 11. november 2014 De kan deles akkurat slik dere ønsker. Arbeidsgiver kan kreve legeattest dersom barnet er syk i mer enn tre dager.Anonymous poster hash: 2b18d...a84 takk du vet det 200% sikkert? Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Jeg kan bekrefte at dette er riktig. Egenmelding kan nyttes tre dager sammenhengende i løpet av et tidsrom på 16 dager, eller flere egenmeldinger ved atskilte fravær på til sammen inntil tre dager i løpet av det samme tidsrommet, jf. folketrygdloven § 8-24 fjerde ledd. Arbeidstakeren kan kreve legeerklæring etter disse tre dagene, jf. bestemmelsens femte ledd.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #6 Skrevet 11. november 2014 Takk, glemte å skrive at jeg lurte på om det med fordeling av sykedager er 200% sikkert Legeerklæring er null problem å få om det trengs. Anonymous poster hash: 31bb7...aa6
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #7 Skrevet 11. november 2014 De kan deles akkurat slik dere ønsker. Arbeidsgiver kan kreve legeattest dersom barnet er syk i mer enn tre dager.Anonymous poster hash: 2b18d...a84 takk du vet det 200% sikkert? Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Jeg kan bekrefte at dette er riktig. Egenmelding kan nyttes tre dager sammenhengende i løpet av et tidsrom på 16 dager, eller flere egenmeldinger ved atskilte fravær på til sammen inntil tre dager i løpet av det samme tidsrommet, jf. folketrygdloven § 8-24 fjerde ledd. Arbeidstakeren kan kreve legeerklæring etter disse tre dagene, jf. bestemmelsens femte ledd. Sykt barn og egenmelding er ikke det samme da, men tre dager for begge ja. Anonymous poster hash: 31bb7...aa6
Astrum Skrevet 11. november 2014 #8 Skrevet 11. november 2014 De kan deles akkurat slik dere ønsker. Arbeidsgiver kan kreve legeattest dersom barnet er syk i mer enn tre dager.Anonymous poster hash: 2b18d...a84 takk du vet det 200% sikkert? Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Jeg kan bekrefte at dette er riktig. Egenmelding kan nyttes tre dager sammenhengende i løpet av et tidsrom på 16 dager, eller flere egenmeldinger ved atskilte fravær på til sammen inntil tre dager i løpet av det samme tidsrommet, jf. folketrygdloven § 8-24 fjerde ledd. Arbeidstakeren kan kreve legeerklæring etter disse tre dagene, jf. bestemmelsens femte ledd. Sykt barn og egenmelding er ikke det samme da, men tre dager for begge ja. Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Det er juridisk ingenting som heter "sykt barn"-ordningen (eller liknende). Folketrygdloven taler om egenmelding og omsorgspenger. Egenmelding er det eneste med en tidsbegrensning på tre dager i løpet av en 16-dagersperiode, slik nevnt i min forrige post.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #9 Skrevet 11. november 2014 De kan deles akkurat slik dere ønsker. Arbeidsgiver kan kreve legeattest dersom barnet er syk i mer enn tre dager.Anonymous poster hash: 2b18d...a84 takk du vet det 200% sikkert? Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Jeg kan bekrefte at dette er riktig. Egenmelding kan nyttes tre dager sammenhengende i løpet av et tidsrom på 16 dager, eller flere egenmeldinger ved atskilte fravær på til sammen inntil tre dager i løpet av det samme tidsrommet, jf. folketrygdloven § 8-24 fjerde ledd. Arbeidstakeren kan kreve legeerklæring etter disse tre dagene, jf. bestemmelsens femte ledd. Sykt barn og egenmelding er ikke det samme da, men tre dager for begge ja.Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Det er juridisk ingenting som heter "sykt barn"-ordningen (eller liknende). Folketrygdloven taler om egenmelding og omsorgspenger. Egenmelding er det eneste med en tidsbegrensning på tre dager i løpet av en 16-dagersperiode, slik nevnt i min forrige post. Man har 10 dager man kan være hjemme med sykt barn og etter 3 dager må man ha legeerklæring. Så er 3 dager når det gjelder sykt barn og, men da legeerklæring og ikke sykemelding. Eller omsorgspenger da, noe jeg aldri har hørt folk pleie å si, folk pleier å si sykt barn, og i et forum er det vel ikke så veldig nøye hvilket begrep man bruker? Alle som har svart har skjønt hva jeg snakker om Og jeg spør ikke om egenmeldinger her. Anonymous poster hash: 31bb7...aa6
Astrum Skrevet 11. november 2014 #10 Skrevet 11. november 2014 De kan deles akkurat slik dere ønsker. Arbeidsgiver kan kreve legeattest dersom barnet er syk i mer enn tre dager.Anonymous poster hash: 2b18d...a84 takk du vet det 200% sikkert? Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Jeg kan bekrefte at dette er riktig. Egenmelding kan nyttes tre dager sammenhengende i løpet av et tidsrom på 16 dager, eller flere egenmeldinger ved atskilte fravær på til sammen inntil tre dager i løpet av det samme tidsrommet, jf. folketrygdloven § 8-24 fjerde ledd. Arbeidstakeren kan kreve legeerklæring etter disse tre dagene, jf. bestemmelsens femte ledd. Sykt barn og egenmelding er ikke det samme da, men tre dager for begge ja.Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Det er juridisk ingenting som heter "sykt barn"-ordningen (eller liknende). Folketrygdloven taler om egenmelding og omsorgspenger. Egenmelding er det eneste med en tidsbegrensning på tre dager i løpet av en 16-dagersperiode, slik nevnt i min forrige post.Man har 10 dager man kan være hjemme med sykt barn og etter 3 dager må man ha legeerklæring. Så er 3 dager når det gjelder sykt barn og, men da legeerklæring og ikke sykemelding. Eller omsorgspenger da, noe jeg aldri har hørt folk pleie å si, folk pleier å si sykt barn, og i et forum er det vel ikke så veldig nøye hvilket begrep man bruker? Alle som har svart har skjønt hva jeg snakker om Og jeg spør ikke om egenmeldinger her. Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Nei, jeg mener ikke det er nøye, men det var du som presiserte at "sykt barn og egenmelding ikke var det samme". I tillegg: Perioden på 3 dager som du snakker om i posten din, der arbeidsgiveren ikke kan be om legeerklæring er egenmeldingsperioden. Da benytter man seg av egenmelding i stedet for legeerklæring. Jeg svarer med andre ord nøyaktig på det du spør om.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #11 Skrevet 11. november 2014 Noen som vet helt sikkert om vi kan fordele dagene hjemme med sykt barn som vi vil? Finner ikke noe om det når jeg googler. Trenger å vite det før vi begynner på jobb i morgen, og arbeidsgiver må leie inn folk for den som er borte så er ikke bare å ringe inn litt sent. Vi har forskjellige arbeidsgivere. Anonymous poster hash: 31bb7...aa6
Astrum Skrevet 11. november 2014 #12 Skrevet 11. november 2014 Noen som vet helt sikkert om vi kan fordele dagene hjemme med sykt barn som vi vil? Finner ikke noe om det når jeg googler. Trenger å vite det før vi begynner på jobb i morgen, og arbeidsgiver må leie inn folk for den som er borte så er ikke bare å ringe inn litt sent. Vi har forskjellige arbeidsgivere. Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Ber du virkelig om svar fra andre, uten å akseptere dem? Jeg har svart deg, sagt at det er sikkert at man kan gjøre det, og vist til hjemmel. Det du lurer på er egenmeldingsperioden.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #13 Skrevet 11. november 2014 De kan deles akkurat slik dere ønsker. Arbeidsgiver kan kreve legeattest dersom barnet er syk i mer enn tre dager.Anonymous poster hash: 2b18d...a84 takk du vet det 200% sikkert? Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Jeg kan bekrefte at dette er riktig. Egenmelding kan nyttes tre dager sammenhengende i løpet av et tidsrom på 16 dager, eller flere egenmeldinger ved atskilte fravær på til sammen inntil tre dager i løpet av det samme tidsrommet, jf. folketrygdloven § 8-24 fjerde ledd. Arbeidstakeren kan kreve legeerklæring etter disse tre dagene, jf. bestemmelsens femte ledd. Sykt barn og egenmelding er ikke det samme da, men tre dager for begge ja.Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Det er juridisk ingenting som heter "sykt barn"-ordningen (eller liknende). Folketrygdloven taler om egenmelding og omsorgspenger. Egenmelding er det eneste med en tidsbegrensning på tre dager i løpet av en 16-dagersperiode, slik nevnt i min forrige post.Man har 10 dager man kan være hjemme med sykt barn og etter 3 dager må man ha legeerklæring. Så er 3 dager når det gjelder sykt barn og, men da legeerklæring og ikke sykemelding. Eller omsorgspenger da, noe jeg aldri har hørt folk pleie å si, folk pleier å si sykt barn, og i et forum er det vel ikke så veldig nøye hvilket begrep man bruker? Alle som har svart har skjønt hva jeg snakker om Og jeg spør ikke om egenmeldinger her.Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Nei, jeg mener ikke det er nøye, men det var du som presiserte at "sykt barn og egenmelding ikke var det samme". I tillegg: Perioden på 3 dager som du snakker om i posten din, der arbeidsgiveren ikke kan be om legeerklæring er egenmeldingsperioden. Da benytter man seg av egenmelding i stedet for legeerklæring. Jeg svarer med andre ord nøyaktig på det du spør om. Nei det er omsorgspenger! Vi har 10 dager i året med omsorgspenger og 12/24 (om det er IA-bedrift el ikke) dager i året med egenmelding. Egenmelding gjelder kun arbeidstaker som er syk selv. Du nevnte jo omsorgspenger selv, og det er de 3 dagene og dagene med legeerklæring. De 3 dagene taes av de 10 dagene. Anonymous poster hash: 31bb7...aa6
Astrum Skrevet 11. november 2014 #14 Skrevet 11. november 2014 De kan deles akkurat slik dere ønsker. Arbeidsgiver kan kreve legeattest dersom barnet er syk i mer enn tre dager.Anonymous poster hash: 2b18d...a84 takk du vet det 200% sikkert? Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Jeg kan bekrefte at dette er riktig. Egenmelding kan nyttes tre dager sammenhengende i løpet av et tidsrom på 16 dager, eller flere egenmeldinger ved atskilte fravær på til sammen inntil tre dager i løpet av det samme tidsrommet, jf. folketrygdloven § 8-24 fjerde ledd. Arbeidstakeren kan kreve legeerklæring etter disse tre dagene, jf. bestemmelsens femte ledd. Sykt barn og egenmelding er ikke det samme da, men tre dager for begge ja.Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Det er juridisk ingenting som heter "sykt barn"-ordningen (eller liknende). Folketrygdloven taler om egenmelding og omsorgspenger. Egenmelding er det eneste med en tidsbegrensning på tre dager i løpet av en 16-dagersperiode, slik nevnt i min forrige post.Man har 10 dager man kan være hjemme med sykt barn og etter 3 dager må man ha legeerklæring. Så er 3 dager når det gjelder sykt barn og, men da legeerklæring og ikke sykemelding. Eller omsorgspenger da, noe jeg aldri har hørt folk pleie å si, folk pleier å si sykt barn, og i et forum er det vel ikke så veldig nøye hvilket begrep man bruker? Alle som har svart har skjønt hva jeg snakker om Og jeg spør ikke om egenmeldinger her.Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Nei, jeg mener ikke det er nøye, men det var du som presiserte at "sykt barn og egenmelding ikke var det samme". I tillegg: Perioden på 3 dager som du snakker om i posten din, der arbeidsgiveren ikke kan be om legeerklæring er egenmeldingsperioden. Da benytter man seg av egenmelding i stedet for legeerklæring. Jeg svarer med andre ord nøyaktig på det du spør om. Nei det er omsorgspenger! Vi har 10 dager i året med omsorgspenger og 12/24 (om det er IA-bedrift el ikke) dager i året med egenmelding. Egenmelding gjelder kun arbeidstaker som er syk selv. Du nevnte jo omsorgspenger selv, og det er de 3 dagene og dagene med legeerklæring. De 3 dagene taes av de 10 dagene. Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Ja, det er omsorgspenger. Og de tre første dagene når arbeidsgiver ikke kan kreve legeerklæring, nytter man seg av egenmelding, jf. folketrygdloven § 9-7.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #15 Skrevet 11. november 2014 Noen som vet helt sikkert om vi kan fordele dagene hjemme med sykt barn som vi vil? Finner ikke noe om det når jeg googler. Trenger å vite det før vi begynner på jobb i morgen, og arbeidsgiver må leie inn folk for den som er borte så er ikke bare å ringe inn litt sent. Vi har forskjellige arbeidsgivere.Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Ber du virkelig om svar fra andre, uten å akseptere dem? Jeg har svart deg, sagt at det er sikkert at man kan gjøre det, og vist til hjemmel. Det du lurer på er egenmeldingsperioden. har fått feil svar i forum før, så lurte på om det finnes noe skriftlig om akkurat det på nettet. Jeg hadde ikke blitt fornærmet om noen spurte om jeg er sikker, og det spørsmålet har jeg fårr i forum før og nei jeg ble ikke fornærmet. Jeg ser ikke i hjemmelen du viste til at det står at man kan dele opp sykedagene med barn som jeg spør om, fordi den hjemmelen om egenmeldinger dreier seg om når en arbeidstaker selv er syk. Men vis meg da hvor det står at dette gjelder når man er hjemme med sykt barn, jeg kan ikke se at ordet barn er nevnt der Kapitel 9 i folketrygdeloven dreier seg om sykt barn, og der er de 10 dagene nevnt. Anonymous poster hash: 31bb7...aa6
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #16 Skrevet 11. november 2014 De kan deles akkurat slik dere ønsker. Arbeidsgiver kan kreve legeattest dersom barnet er syk i mer enn tre dager.Anonymous poster hash: 2b18d...a84 takk du vet det 200% sikkert? Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Jeg kan bekrefte at dette er riktig. Egenmelding kan nyttes tre dager sammenhengende i løpet av et tidsrom på 16 dager, eller flere egenmeldinger ved atskilte fravær på til sammen inntil tre dager i løpet av det samme tidsrommet, jf. folketrygdloven § 8-24 fjerde ledd. Arbeidstakeren kan kreve legeerklæring etter disse tre dagene, jf. bestemmelsens femte ledd. Sykt barn og egenmelding er ikke det samme da, men tre dager for begge ja.Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Det er juridisk ingenting som heter "sykt barn"-ordningen (eller liknende). Folketrygdloven taler om egenmelding og omsorgspenger. Egenmelding er det eneste med en tidsbegrensning på tre dager i løpet av en 16-dagersperiode, slik nevnt i min forrige post.Man har 10 dager man kan være hjemme med sykt barn og etter 3 dager må man ha legeerklæring. Så er 3 dager når det gjelder sykt barn og, men da legeerklæring og ikke sykemelding. Eller omsorgspenger da, noe jeg aldri har hørt folk pleie å si, folk pleier å si sykt barn, og i et forum er det vel ikke så veldig nøye hvilket begrep man bruker? Alle som har svart har skjønt hva jeg snakker om Og jeg spør ikke om egenmeldinger her.Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Nei, jeg mener ikke det er nøye, men det var du som presiserte at "sykt barn og egenmelding ikke var det samme". I tillegg: Perioden på 3 dager som du snakker om i posten din, der arbeidsgiveren ikke kan be om legeerklæring er egenmeldingsperioden. Da benytter man seg av egenmelding i stedet for legeerklæring. Jeg svarer med andre ord nøyaktig på det du spør om. Nei det er omsorgspenger! Vi har 10 dager i året med omsorgspenger og 12/24 (om det er IA-bedrift el ikke) dager i året med egenmelding. Egenmelding gjelder kun arbeidstaker som er syk selv. Du nevnte jo omsorgspenger selv, og det er de 3 dagene og dagene med legeerklæring. De 3 dagene taes av de 10 dagene.Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Ja, det er omsorgspenger. Og de tre første dagene når arbeidsgiver ikke kan kreve legeerklæring, nytter man seg av egenmelding, jf. folketrygdloven § 9-7. De kan deles akkurat slik dere ønsker. Arbeidsgiver kan kreve legeattest dersom barnet er syk i mer enn tre dager.Anonymous poster hash: 2b18d...a84 takk du vet det 200% sikkert? Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Jeg kan bekrefte at dette er riktig. Egenmelding kan nyttes tre dager sammenhengende i løpet av et tidsrom på 16 dager, eller flere egenmeldinger ved atskilte fravær på til sammen inntil tre dager i løpet av det samme tidsrommet, jf. folketrygdloven § 8-24 fjerde ledd. Arbeidstakeren kan kreve legeerklæring etter disse tre dagene, jf. bestemmelsens femte ledd. Sykt barn og egenmelding er ikke det samme da, men tre dager for begge ja.Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Det er juridisk ingenting som heter "sykt barn"-ordningen (eller liknende). Folketrygdloven taler om egenmelding og omsorgspenger. Egenmelding er det eneste med en tidsbegrensning på tre dager i løpet av en 16-dagersperiode, slik nevnt i min forrige post.Man har 10 dager man kan være hjemme med sykt barn og etter 3 dager må man ha legeerklæring. Så er 3 dager når det gjelder sykt barn og, men da legeerklæring og ikke sykemelding. Eller omsorgspenger da, noe jeg aldri har hørt folk pleie å si, folk pleier å si sykt barn, og i et forum er det vel ikke så veldig nøye hvilket begrep man bruker? Alle som har svart har skjønt hva jeg snakker om Og jeg spør ikke om egenmeldinger her.Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Nei, jeg mener ikke det er nøye, men det var du som presiserte at "sykt barn og egenmelding ikke var det samme". I tillegg: Perioden på 3 dager som du snakker om i posten din, der arbeidsgiveren ikke kan be om legeerklæring er egenmeldingsperioden. Da benytter man seg av egenmelding i stedet for legeerklæring. Jeg svarer med andre ord nøyaktig på det du spør om. Nei det er omsorgspenger! Vi har 10 dager i året med omsorgspenger og 12/24 (om det er IA-bedrift el ikke) dager i året med egenmelding. Egenmelding gjelder kun arbeidstaker som er syk selv. Du nevnte jo omsorgspenger selv, og det er de 3 dagene og dagene med legeerklæring. De 3 dagene taes av de 10 dagene.Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Ja, det er omsorgspenger. Og de tre første dagene når arbeidsgiver ikke kan kreve legeerklæring, nytter man seg av egenmelding, jf. folketrygdloven § 9-7.okey takk, men er man syk selv så kan man ikke jobbe mellom to dager med egenmelding, så det blir ikke det samme som med sykt barn. Så skjønte ikke hvorfor du nevnte paragraf 8-24. Meeen kanskje eg er veldig dum, men jeg ser ikke ut fra 9-7 heller at mannen kan være hjemme i morgen og jeg torsdag. Siden jeg var hjemme i dag. Legeerklæring har jeg skjønt for lenge siden og jer kunn at 9-7 dreier seg om det. Anonymous poster hash: 31bb7...aa6
Astrum Skrevet 11. november 2014 #17 Skrevet 11. november 2014 (endret) Noen som vet helt sikkert om vi kan fordele dagene hjemme med sykt barn som vi vil? Finner ikke noe om det når jeg googler. Trenger å vite det før vi begynner på jobb i morgen, og arbeidsgiver må leie inn folk for den som er borte så er ikke bare å ringe inn litt sent. Vi har forskjellige arbeidsgivere.Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Ber du virkelig om svar fra andre, uten å akseptere dem? Jeg har svart deg, sagt at det er sikkert at man kan gjøre det, og vist til hjemmel. Det du lurer på er egenmeldingsperioden.har fått feil svar i forum før, så lurte på om det finnes noe skriftlig om akkurat det på nettet. Jeg hadde ikke blitt fornærmet om noen spurte om jeg er sikker, og det spørsmålet har jeg fårr i forum før og nei jeg ble ikke fornærmet. Jeg ser ikke i hjemmelen du viste til at det står at man kan dele opp sykedagene med barn som jeg spør om, fordi den hjemmelen om egenmeldinger dreier seg om når en arbeidstaker selv er syk. Men vis meg da hvor det står at dette gjelder når man er hjemme med sykt barn, jeg kan ikke se at ordet barn er nevnt der Kapitel 9 i folketrygdeloven dreier seg om sykt barn, og der er de 10 dagene nevnt. Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Med mindre du har tilgang til Rettsdata, kan jeg ikke bevise at det står. Jeg kan imidlertid kopiere og lime inn kommentarene til ftrl. § 8-24, som sier noe om hvordan bestemmelsen skal tolkes: "Egenmelding kan brukes for inntil tre sammenhengende kalenderdager i løpet av et tidsrom på 16 dager, eller flere egenmeldinger ved atskilte fravær på sammenlagt inntil tre dager i løpet av 16 dager." Dernest kommentarene til § 9-7 tredje ledd, som sier noe om hvordan denne bestemmelsen skal tolkes: "Bruk av egenmelding ved barns og barnepassers sykdom i opptil tre sammenhengende kalenderdager, svarer stort sett til egenmeldingsordningen ved egen sykdom." Grunnen til at du ikke kan lese noe om "barn" i § 8-24, er lovens fragmentariske karakter (slik de fleste lover er). Sekretøsa har allerede sagt at hun er sikker, og hun jobber med personal. I tillegg er jeg sikker på rettsanvendelsen her, og jeg er både kjent med trygdemedisin og trygderett i kraft av at jeg studerer medisin og jus. Jeg tror dermed ikke du kan få et sikrere svar på ovennevnte. Endret 11. november 2014 av Astrum
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #18 Skrevet 11. november 2014 Mener ikke at loven er feil, men senest nå i oktober fikk jeg halsbetennelse og var borte fra jobb i to dager, var på jobb i to dager og fikk bihulebetennelse, da sa arbeidsgiver at jeg måtte ha sykemelding, kunne ikke bruke egenmelding. Noe fastlegen bekreftet. Det samme (men andre diagnoser) har skjedd hos to andre arbeidgivere og begge de og krevde sykemelding. Men da blir det ikke det samme som hvis jeg kan jobbe i morgen og være hjemme torsdag. Anonymous poster hash: 31bb7...aa6
Astrum Skrevet 11. november 2014 #19 Skrevet 11. november 2014 Mener ikke at loven er feil, men senest nå i oktober fikk jeg halsbetennelse og var borte fra jobb i to dager, var på jobb i to dager og fikk bihulebetennelse, da sa arbeidsgiver at jeg måtte ha sykemelding, kunne ikke bruke egenmelding. Noe fastlegen bekreftet. Det samme (men andre diagnoser) har skjedd hos to andre arbeidgivere og begge de og krevde sykemelding. Men da blir det ikke det samme som hvis jeg kan jobbe i morgen og være hjemme torsdag. Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Det er klart at loven ikke nødvendigvis betyr at arbeidsgiveren din praktiserer den riktig. Dersom arbeidsgiveren din krevde legeerklæring allerede for den tredje dagen (og ikke den fjerde), er dette ikke nødvendigvis i henhold til loven (med den presisering at det er snakk om kalenderdag). Men dersom man skal ha dette i mente, er det ingen her på forumet som kan gi deg et sikkert svar. Folk kan bare fortelle deg hva reglene er - arbeidsgiveren din er den eneste som vet hva vedkommende kommer til å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #20 Skrevet 11. november 2014 Mener ikke at loven er feil, men senest nå i oktober fikk jeg halsbetennelse og var borte fra jobb i to dager, var på jobb i to dager og fikk bihulebetennelse, da sa arbeidsgiver at jeg måtte ha sykemelding, kunne ikke bruke egenmelding. Noe fastlegen bekreftet. Det samme (men andre diagnoser) har skjedd hos to andre arbeidgivere og begge de og krevde sykemelding. Men da blir det ikke det samme som hvis jeg kan jobbe i morgen og være hjemme torsdag. Anonymous poster hash: 31bb7...aa6 Sykt barn dager tas ut i enkeltdager og de aller fleste som tenker på arbeidsgiveren sin også tar en dag hver. Anonymous poster hash: e37cc...eb6
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. november 2014 #21 Skrevet 11. november 2014 Det er ikke samme regler for å være hjemme med sykt barn som å være hjemme med syk seg selv. Du kan være hjemme i morgen, og hvis sjefen din sier noe på det ville jeg bedt om henvisning dit dette står
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå