Gå til innhold

Er dette greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter tre år som singel ble jeg sammen med en fin mann for ca ett og et halvt år siden. Vi startet veldig rolig og møttes utenom barn (to hver oss). 

Etter hvert så fikk han ta del i mitt liv med barna og barna tok dette fint. Alt var bra. 

Men så sa min sønn på 15 her om dagen at han syntes det var rart at jeg var sammen med en som ikke var pappa'n hans. Det skal sies at min eks fikk seg dame etter 6 mnd og at de også har vært der ofte. Men det har liksom gått seg til.

Tror han syntes det fremdeles er rart at det er en annen mann som kysser meg, ligger i min seng, er der noen ganger i helgene osv. 

Fikk helt sjokk, fordi jeg trodde han syntes dette var greit. Men et eller annet plager han med det.

Hvordan ville dere taklet det overfor eget barn/ungdom?

Anonymous poster hash: b50c8...88a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det er vel bare noe han må venne seg til. Du kan vel bare vise forståelse for at han har de følelsene han har. Men at du og far til barna er ikke sammen lenger, og du må jo få ha ny kjæreste, sånn som far har og.

Men ellers bare fortsett å ta det rolig. Ikke flytt sammen raskt.

Jeg har en 13 åring selv, og jeg har nylig fått meg kjæreste. Barna vet ikke noe om det ennå. Men etter hvert kommer de jo til å møtes. Og hun må jo bare akseptere at jeg har kjæreste. Men selvfølgelig blir hennes følelser tatt på alvor og. Og det kommer til å gå år før en mann får flytte inn.

Anonymous poster hash: fd00d...985
Skrevet

Tror slike følelser vil komme og gå hele livet hans. Klart at det er uvant. Endringer kan føles rare selv om du ikke nødvendigvis har lyst at det skal slutte.

Du kan helt trygt si til han at det er forståelig, og at du håper han vil si i fra om det er noe du kan gjøre annerledes ovenfor han. 

Jeg har bodd sammen med min samboer siden jenta mi var seks. Nå er hun tretten. Hun viser fremdeles ambivalens til dette, selv om hun også sier at hun ville jo ikke gått glipp av alt det førte med seg, likevel. 

Det må være lov, tenker jeg. Selv om det er litt sårt for meg. Jeg vil jo at hun skal ha det perfekt hele tiden. Men jeg prøver heller å forstå at det kan være vanskelig av og til. Uten at det betyr at hun har det fælt med den situasjonen vi er i. Så da trøster jeg litt og forsøker å ikke lempe over på henne min dårlige samvittighet over at jeg gikk fra hennes pappa :) Hun skal ikke måtte trøste meg ;p

Skrevet (endret)

Det som slår meg er at det kanskje er annerledes-vanskelig for ham i forhold til jenter fordi han er vant til å være "mannen i huset". Kanskje det er et instinkt som slår inn om at han skal passe på deg, og da forstår jeg godt at han syns det er ekstra ubehagelig at en annen mann inntar det innerste (les: senga og soverommet).

MItt råd: snakk med ham!!!

edit: det jeg mener er at jeg tror ikke dette handler om at han tenker at du og pappaen egentlig skulle vært sammen. JEg tror det er på et annet plan.

Endret av Tro smo konosoro
Skrevet

Det som slår meg er at det kanskje er annerledes-vanskelig for ham i forhold til jenter fordi han er vant til å være "mannen i huset". Kanskje det er et instinkt som slår inn om at han skal passe på deg, og da forstår jeg godt at han syns det er ekstra ubehagelig at en annen mann inntar det innerste (les: senga og soverommet).

MItt råd: snakk med ham!!!

Hi Takk for svar. Jeg skal snakke med han om det. Har forsåvidt gjort det og han har ikke kommet med noe konkret som plager han. Men at det er rart. 

Spurte om han syntes det var rart at faren hans hadde kjæreste også, men det syntes han ikke fordi han ikke bor der. 

Noen ganger lurer jeg på om han synes det er ubehagelig å VITE at det ligger en annen mann i sengen min, og at han sikkert kan tenke seg til hva som foregår. Det er jo ikke noe en gutt i den alderen ønsker å vite om mamma'n sin. 

Men jeg er her for barna mine 24/7 og har vært det i mange år. Klart det blir forandring nå når det er en til inni bildet, og jeg syntes det var litt vondt at han ikke syntes det var helt greit. Men det går seg vel kanskje til....og vil komme og gå litt, i perioder.

Anonymous poster hash: b50c8...88a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...