Gå til innhold

Nabokatter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen tips mot mjauende katter?

Vi bor tydeligvis i et nabolag hvor "alle" har katt. Og disse kattene de mjauer og klager på omgang (det er velstelte katter, så vet ikke om det er løpetid-klaging?). Hele nettene (og på dagtid) høres det ut som vi har gråtende barn utenfor vinduene våre, og jeg kjenner det begynner å bli plagsomt. Når den ene katta slutter, begynner nestemann. Og så skal hannkattene sloss, noe som jo virkelig ikke går stille for seg.

Er det noe som går an å gjøre, uten om å stappe propper i ørene?

Jeg har ihvertfall blitt kvitt min lyst på katt for alltid. :-)

Anonymous poster hash: b99cd...b21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som løpetid ja, evt kranglete hankatter. Prøvd å jage de vekk? Eller kommer de bare tilbake?!

Forstår godt at det er plagsomt da det høres helt forferdelig ut. Hilsen kattemamma.

Anonymous poster hash: de708...fe2

Skrevet

Skulle tro du var naboen min! Det er sånn her også! Ingen gode tips dessverre.

Anonymous poster hash: f124f...812

Skrevet

Ikke så mye å gjøre dessverre. Du kan alltids spyle dem med hageslangen eller et vanngevær hvis de er nærme. Ellers kan du skremme dem med lyd, for eksempel klappe i hendene, men da forstyrrer du naboene.

Skrevet

Dårlige katteeiere. Vi har 3 katter, de er kastrert og sterilisert, og vi sørger alltid for å ta de inn om kvelden.

Anonymous poster hash: 824b3...6a4

Skrevet

Merklig.

I vårt nabolag har alle husene katt eller katter, men ingen mjauing eller slåssing på denne tiden av året.

Trikset er at alle kattene her er kastrerte. Ingen trenger å slåss hverken om revir eller selve damene.

På denne tiden av året florerer ikke akkurat løpetiden, så tviler på det er den mjauingen du hører nå- den setter først inn for fullt i slutten av Januar/Februar og Mars.

Skrevet

Dårlige katteeiere. Vi har 3 katter, de er kastrert og sterilisert, og vi sørger alltid for å ta de inn om kvelden.

Anonymous poster hash: 824b3...6a4

Nå må du gi deg. Jeg har fire katter, alle sterilisert og kastrert, men om de ikke kommer inn på kvelden går jeg ikke rundt å leter etter de. Du kan ikke si folk er dårlige eiere fordi katten kanskje ikke kommer inn på natten.

Anonymous poster hash: b52c0...508

Skrevet

Vi har også 3 katter som er sterilisert og kastrert, men tar de ikke inn om nettene. De får komme inn om de vil.

2 av de kommer inn soveromsvinduet mitt om de vil inn på nettene faktisk.

Det er mange katter i nabolaget her også, men lite lyd egentlig. Heldigvis forstår jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...