Gå til innhold

Hvilken dag i jula er din favoritt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det lille julaften. Da har vi familie på besøk og spiser grøt. Barna setter ut grøt til nissen og henger opp julestrømpa. Spenningen er der fremdeles og vi gleder oss til julaften. Huset er vasket og klærne er strøket og hengt opp. Når barna er lagt spiser vi litt spekemat og julemarsipan mens vi ser på kvelden før kvelden. Ååå som jeg gleder meg :)

Anonymous poster hash: 7d0a8...ffb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første juledag for da er julestresset over og det er et helt år til neste gang.

Skrevet

Lille julaften var alltid min favoritt som liten. De siste årene har jeg vært skuffet over at ingen andre tar dagen seriøst lenger, så når barna blir store nok, håper jeg at det skal bli som da jeg var liten igjen :)

Skrevet

Lille julaften her også!

Skrevet

Lillejulaften her og :) Pynter juletreet sammen med ungene, spenning i kroppen til både liten og stor. Julestresset er over, for det som ikke er gjort/husket på til nå, det får bare være :)

Anonymous poster hash: da787...527

Skrevet

Julaften. :-)

Rolig morgen, pyntet tre i stua, se tre nøtter til askepott i pyjamasen, spise klementiner og pepperkaker.

Maten lager seg selv (ihvertfall nesten, pinnekjøtt), og sprer fantastisk lukt i huset.

Klemme på pakker under treet. Gå på gravene til besteforeldre med tente lys.

Og så spise verdens beste middag. :-)

Selve gaveåpningen er ikke så spennende på egne vegne lenger, men gleder meg til å se barna åpne gaver. :-)

Anonymous poster hash: 4f20e...adf

Skrevet

Lille julaften.

Anonymous poster hash: d84f2...221
Skrevet

Lille julaften og julaften. Resten av jula består av alt for mye mat og alt for varme hus :-/

Anonymous poster hash: 3bfd3...99d
Skrevet

22 desember tror jeg :) Da spiser vi grøt, pynter juletre, hører på julemusikk og ser på en julefilm når vi er ferdige :)

Skrevet

3. juledag. Eller, egentlig så er hele jula fantastisk, men 3. juledag er all selskaplighet og alle vertinneplikter over, og jeg har min dag med pysj i sofaen, julefilm til frokost, marsipan til lunsj og bare ro og fred. 

Skrevet

Lille julaften har vi ikke noen spesielle tradisjoner egentlig så den dagen betyr ikke så mye for meg.

Men julaften er helt klart den beste dagen! :)

Jeg husker når vi lå hos søsteren min natt til lørdag,hvor koselig det var å våkne å se på julefilmer på tv mens vi koste oss med julegodteri :)

Anonymous poster hash: 594c2...b70
Skrevet

Lille julaften. Da spises det grøt med mandel i. Mølje med familien på kvelden. Juletreet pyntes.

Da barna har lagt seg så henger jeg opp julestrømpene.

Får julefølelsen bare av å skrive det :)

Anonymous poster hash: c6338...146

Skrevet

Førstejuledag, når alle ligger strødd på sofaen.

Desember betyr mye jobbing for meg og hektiske dager på jobb. Så om jeg fri julaften er jeg helt pompa på lillejulaften, kvelden er koselig men jeg er sliten. Så nyter dagen gjør jeg vel ikke. Julefreden kommer når grevinnen og hovmesteren kommer på tv.

Julaften jobber jeg annen hvert år, og når jeg jobber så er det ingen barn hjemme. Da feirer de hos sine andre foreldre og mannen skal på jobb. Så bare jobb for meg og mannen. Julaften kveld når jeg er hjemme alene er litt deilig igrunn. Stille og rolig og jeg nyter å være slene, selv på denne dagen. Mine barn pleier å komme hjem sent på kvelden eller natt, da er det kos å sitte i sofaen sammen. Ofte sovner vi på sofaen.

Men første juledag når vi er alle sammen så koser vi oss. Går rundt i pysjen hele dagen. Ungene koser seg med hva de har fått, leker og bare koser seg. Vi koser oss på julaften og det er igrunn ikke noe stress, men syns dagen etter er kosligere,

Anonymous poster hash: 54d7b...9cd

Skrevet
Den dagen jula er over

Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 92f7687a6941adc2d4946c33fe6af00d"] 92f76...00d [/acronym]
Skrevet

Julaften :) Da er det først julemorgen (ser fortsatt på det selvom jeg er blitt voksen og fått egne barn :) ), så en tur på graven til bestefaren min. Så er det hjem til mamma og spise grøt og en liten rundtur for å si god jul til familien. Så er det hjem og fikse julematen, kose oss med god og koselig stemning med julemusikk og levende lys. Kanskje en julefilm :) Så er det middag og deretter pakker :) Gleder meg til etter pakkene når vi kan sitte å slappe av mens barna leker med de nye tingene sine.

I år skal vi også invitere fra julesentralen så det blir spennende :) Tenker da mest på å invitere et par eldre som er ensomme :)

Skrevet

Den dagen ingen lenger snakker om julen.

Anonymous poster hash: b8065...147
Skrevet

Lille julaften. Fordi da blir det siste gjort før julaften, og det er bare kosen. Husarbeidet er gjort, alle gavene er handlet. Julestrømpene blir lagt under treet, roen senker seg. Vi koser oss med barna og når de er i seng spiser vi god mat, har kakao og ser en god film. Legger meg om kvelden og gleder meg til barnas forventninger og alt det kjekke som skjer neste dag.

Skrevet

Fjerde juledag! Da drar vi på hytta og nyter late dager, skiturer og brettspill.

Anonymous poster hash: 14db8...385
Skrevet

Julaften og 1. Juledag

Skrevet

1.nyttårsdag!! Da er det ut med julepynt og et nytt, deilig år ligger foran oss! Også er det et helt år til neste jul!😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...